Datum 21. července 2006 mělo pro Volkswagen historickou příchuť - přesně před 60 lety doručil první Brouky ke svým dealerům.
Přesně před 60 lety převzali dodávku prvních 9 kusů dealeři Gottfried Schultz v Essenu a Raffay & Co. v Hamburku. Broukovy velké prodejní úspěchy začínaly pomalu: nejprve osm kusů do Essenu a jeden kus do Hamburgu. Ale postupně se obchod velmi dobře rozvíjel až dokvetl do dnešní podoby. Dnes čítá siť VW na 2500 dealerů a představuje nejdůležitější styčný bod mezi zákazníkem a výrobcem. Více než 644 000 aut prodaných v Německu v roce 2005 hovoří za vše, dealeři Gottfried - Schultz Group a Raffay fungují dodnes a patří mezi největším dealery VW.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.