Datum 21. července 2006 mělo pro Volkswagen historickou příchuť - přesně před 60 lety doručil první Brouky ke svým dealerům.
Přesně před 60 lety převzali dodávku prvních 9 kusů dealeři Gottfried Schultz v Essenu a Raffay & Co. v Hamburku. Broukovy velké prodejní úspěchy začínaly pomalu: nejprve osm kusů do Essenu a jeden kus do Hamburgu. Ale postupně se obchod velmi dobře rozvíjel až dokvetl do dnešní podoby. Dnes čítá siť VW na 2500 dealerů a představuje nejdůležitější styčný bod mezi zákazníkem a výrobcem. Více než 644 000 aut prodaných v Německu v roce 2005 hovoří za vše, dealeři Gottfried - Schultz Group a Raffay fungují dodnes a patří mezi největším dealery VW.
Foto: Volkswagen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?