Datum 21. července 2006 mělo pro Volkswagen historickou příchuť - přesně před 60 lety doručil první Brouky ke svým dealerům.
Přesně před 60 lety převzali dodávku prvních 9 kusů dealeři Gottfried Schultz v Essenu a Raffay & Co. v Hamburku. Broukovy velké prodejní úspěchy začínaly pomalu: nejprve osm kusů do Essenu a jeden kus do Hamburgu. Ale postupně se obchod velmi dobře rozvíjel až dokvetl do dnešní podoby. Dnes čítá siť VW na 2500 dealerů a představuje nejdůležitější styčný bod mezi zákazníkem a výrobcem. Více než 644 000 aut prodaných v Německu v roce 2005 hovoří za vše, dealeři Gottfried - Schultz Group a Raffay fungují dodnes a patří mezi největším dealery VW.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?