Počátkem července slavil závod Nissanu v anglickém Sunderlandu dvacáté výročí od okamžiku kdy z místní linky sjel první vůz Nissan.
Bílý sedan Bluebird sjel z výrobní linky v úterý 8. července 1986 a byl věnován instituci Sunderland Museum & Winter Gardens, kde je stále k vidění v expozici "Stroj času".
V prvním roce výroby měl závod se 470 pracovníky za úkol vyrobit 24 000 Bluebirdů. O dvacet let později více než 4 200 zaměstnanců vyrábí každoročně kolem 310 000 vozů Micra, Micra C+C, Note, Almera a Primera.
V prosinci se auto 4x4 vycházející z konceptu Qashqai stane 10. modelem, který se bude ve Wearside vyrábět od chvíle, kdy z výrobní linky začaly sjíždět první vozy. Tento model by mohl Sunderlandu pomoci zvýšit do konce roku 2007 celkový roční objem výroby na přibližně 400 000 jednotek.
Oproti úplným začátkům, kdy se v rozjíždějící továrně montovaly Nissany Bluebird z dílů, které byly dováženy z Japonska je to opravdu ohromný pokrok. Steve Clare, technický ředitel, který začal pracovat v Nissanu v roce 1985 jako technik údržby, k tomu s úsměvem dodává: "Musím potvrdit, že se situace opravdu změnila - například v karosárně bylo v roce 1986 jen dvacet robotů. Dnes je jich tam 700 a míra automatizace v tomto úseku přesahuje 80%."
Za dvacet let svého provozu vyrobil závod v Sunderlandu více než 4,3 milionu vozů pro 55 zemí světa, včetně Japonska. Závod nyní představuje investici přesahující 2,3 miliardy britských liber.
Zdroj: Nissan.cz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?