Počátkem července slavil závod Nissanu v anglickém Sunderlandu dvacáté výročí od okamžiku kdy z místní linky sjel první vůz Nissan.
Bílý sedan Bluebird sjel z výrobní linky v úterý 8. července 1986 a byl věnován instituci Sunderland Museum & Winter Gardens, kde je stále k vidění v expozici "Stroj času".
V prvním roce výroby měl závod se 470 pracovníky za úkol vyrobit 24 000 Bluebirdů. O dvacet let později více než 4 200 zaměstnanců vyrábí každoročně kolem 310 000 vozů Micra, Micra C+C, Note, Almera a Primera.
V prosinci se auto 4x4 vycházející z konceptu Qashqai stane 10. modelem, který se bude ve Wearside vyrábět od chvíle, kdy z výrobní linky začaly sjíždět první vozy. Tento model by mohl Sunderlandu pomoci zvýšit do konce roku 2007 celkový roční objem výroby na přibližně 400 000 jednotek.
Oproti úplným začátkům, kdy se v rozjíždějící továrně montovaly Nissany Bluebird z dílů, které byly dováženy z Japonska je to opravdu ohromný pokrok. Steve Clare, technický ředitel, který začal pracovat v Nissanu v roce 1985 jako technik údržby, k tomu s úsměvem dodává: "Musím potvrdit, že se situace opravdu změnila - například v karosárně bylo v roce 1986 jen dvacet robotů. Dnes je jich tam 700 a míra automatizace v tomto úseku přesahuje 80%."
Za dvacet let svého provozu vyrobil závod v Sunderlandu více než 4,3 milionu vozů pro 55 zemí světa, včetně Japonska. Závod nyní představuje investici přesahující 2,3 miliardy britských liber.
Zdroj: Nissan.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.