Návrat do minulosti: BMW řady 6

Martin Kovalčík, 12. března 2006, 22:41 Google+

Historie tohoto modelu se začala psát poprvé v roce 1976. BMW se v tomto modelu podařilo realizovat velký a především nadčasový projekt, který ještě dnes třicet let po premiéře vypadá skvěle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
6

6 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tenkrát nejoblíbenější německé kupé, fandové překřtili na tzv. „bavorský expres“. Ihned po představení řady 6 s označením E24 na Ženevském autosalonu v roce 1976 se toto kupé stalo cílem sportovních řidičů a nadšenců Bmw, po celou dobu produkce zůstalo populární, až do ukončení výroby v roce 1989. Celkový počet prodaných kusů se zastavil na číslici 86 216.

Jako první se začala prodávat verze 630CS s šestiválcovým motorem o objemu tři litry a karburátorem, ten měl výkon 132kW a cenu 40 000 marek. Později přišla 633CSi s výkonem 147kW / 200 k, ta dokázala překročit rychlost 200km/h.

Výkonové posílení přišlo vzápětí, v roce 1978 s typem 635Csi, zde byl výkon vyladěn na 160kW / 218PS při 5200 ot/min, zrychlení zvládlo za 7,7 vteřin na 100km/h, hmotnost 1,5 tuny a cena 61 300 marek. Těchto vozů se vyrobilo z celé řady nejvíce, přes 50 000 kusů. Byla to reakce na Porsche 928 a Mercedes-Benz 450CSL. Model 635CSi měl jako první spoilery.

V roce 1979 se objevila kultivovaná 628CSi. Nově se u tohoto modelu objevil palubní počítač - tzv. „check control“ a ukazatel servisního intervalu, ten upozorňuje na příští termín údržby a ABS. S jejím uvedením se přestaly vyrábět starší karburátorové verze.

Rok 1982 byl zlomový, šestka se dočkala modernizace, byly zde nově osazeny nápravy z řady 5 E28, nová palubní deska, odlišné nárazníky a především od tohoto data bylo ve voze použito řízení motoru Motronic (zapalování a vstřikování v jedné jednotce). 635CSi dokázala při stejném výkonu snížit spotřebu o 18% , na 13l na 100km.

Šestka nemohla pochopitelně ujít pozornosti renomovaným úpravcům, zmíníme zde např. Hartge, Alpina, AC Schnitzer a Dinan. Alpina vyráběla typ B9, nepřeplňovaný motor 3,5l (3453cm3) disponoval výkonem 180kW / 245PS při 5700 ot/min, maximální rychlost dosahovala hodnoty 238 km/h a zrychlení zvládla za 7,3s na 100km/h. Cena tohoto vozidla byla 72 500 marek. Alpina B7 potom měla stejný motor, ovšem posílen o turbodmychadlo, 3,5 litrový šestiválec (3430cm3) o výkonu 243kW / 330PS při 5800 ot/min, točivý moment 512Nm při 3000 ot/min,maximální rychlost 270 km/h, 6,1s na 100 km/h. Cenovka se vyšplhala na 116 000 marek.

6.dubna 1989 nastal konec výroby řady 6 E24, ale příznivce klasických sportovních vozů přitahuje dodnes.

zdroj a foto: www.bmwpower.cz

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: BMW řady 6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

SLK 55 AMG Ultimate

Mercedes SLK 55 AMG Ultimate Exp. Asia

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud