Návrat do minulosti: BMW řady 6

Martin Kovalčík, 12. března 2006, 22:41 Google+

Historie tohoto modelu se začala psát poprvé v roce 1976. BMW se v tomto modelu podařilo realizovat velký a především nadčasový projekt, který ještě dnes třicet let po premiéře vypadá skvěle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
6

6 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tenkrát nejoblíbenější německé kupé, fandové překřtili na tzv. „bavorský expres“. Ihned po představení řady 6 s označením E24 na Ženevském autosalonu v roce 1976 se toto kupé stalo cílem sportovních řidičů a nadšenců Bmw, po celou dobu produkce zůstalo populární, až do ukončení výroby v roce 1989. Celkový počet prodaných kusů se zastavil na číslici 86 216.

Jako první se začala prodávat verze 630CS s šestiválcovým motorem o objemu tři litry a karburátorem, ten měl výkon 132kW a cenu 40 000 marek. Později přišla 633CSi s výkonem 147kW / 200 k, ta dokázala překročit rychlost 200km/h.

Výkonové posílení přišlo vzápětí, v roce 1978 s typem 635Csi, zde byl výkon vyladěn na 160kW / 218PS při 5200 ot/min, zrychlení zvládlo za 7,7 vteřin na 100km/h, hmotnost 1,5 tuny a cena 61 300 marek. Těchto vozů se vyrobilo z celé řady nejvíce, přes 50 000 kusů. Byla to reakce na Porsche 928 a Mercedes-Benz 450CSL. Model 635CSi měl jako první spoilery.

V roce 1979 se objevila kultivovaná 628CSi. Nově se u tohoto modelu objevil palubní počítač - tzv. „check control“ a ukazatel servisního intervalu, ten upozorňuje na příští termín údržby a ABS. S jejím uvedením se přestaly vyrábět starší karburátorové verze.

Rok 1982 byl zlomový, šestka se dočkala modernizace, byly zde nově osazeny nápravy z řady 5 E28, nová palubní deska, odlišné nárazníky a především od tohoto data bylo ve voze použito řízení motoru Motronic (zapalování a vstřikování v jedné jednotce). 635CSi dokázala při stejném výkonu snížit spotřebu o 18% , na 13l na 100km.

Šestka nemohla pochopitelně ujít pozornosti renomovaným úpravcům, zmíníme zde např. Hartge, Alpina, AC Schnitzer a Dinan. Alpina vyráběla typ B9, nepřeplňovaný motor 3,5l (3453cm3) disponoval výkonem 180kW / 245PS při 5700 ot/min, maximální rychlost dosahovala hodnoty 238 km/h a zrychlení zvládla za 7,3s na 100km/h. Cena tohoto vozidla byla 72 500 marek. Alpina B7 potom měla stejný motor, ovšem posílen o turbodmychadlo, 3,5 litrový šestiválec (3430cm3) o výkonu 243kW / 330PS při 5800 ot/min, točivý moment 512Nm při 3000 ot/min,maximální rychlost 270 km/h, 6,1s na 100 km/h. Cenovka se vyšplhala na 116 000 marek.

6.dubna 1989 nastal konec výroby řady 6 E24, ale příznivce klasických sportovních vozů přitahuje dodnes.

zdroj a foto: www.bmwpower.cz

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: BMW řady 6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

SLK 55 AMG Ultimate

Mercedes SLK 55 AMG Ultimate Exp. Asia

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud