Historie tohoto modelu se začala psát poprvé v roce 1976. BMW se v tomto modelu podařilo realizovat velký a především nadčasový projekt, který ještě dnes třicet let po premiéře vypadá skvěle.
Tenkrát nejoblíbenější německé kupé, fandové překřtili na tzv. „bavorský expres“. Ihned po představení řady 6 s označením E24 na Ženevském autosalonu v roce 1976 se toto kupé stalo cílem sportovních řidičů a nadšenců Bmw, po celou dobu produkce zůstalo populární, až do ukončení výroby v roce 1989. Celkový počet prodaných kusů se zastavil na číslici 86 216.
Jako první se začala prodávat verze 630CS s šestiválcovým motorem o objemu tři litry a karburátorem, ten měl výkon 132kW a cenu 40 000 marek. Později přišla 633CSi s výkonem 147kW / 200 k, ta dokázala překročit rychlost 200km/h.
Výkonové posílení přišlo vzápětí, v roce 1978 s typem 635Csi, zde byl výkon vyladěn na 160kW / 218PS při 5200 ot/min, zrychlení zvládlo za 7,7 vteřin na 100km/h, hmotnost 1,5 tuny a cena 61 300 marek. Těchto vozů se vyrobilo z celé řady nejvíce, přes 50 000 kusů. Byla to reakce na Porsche 928 a Mercedes-Benz 450CSL. Model 635CSi měl jako první spoilery.
V roce 1979 se objevila kultivovaná 628CSi. Nově se u tohoto modelu objevil palubní počítač - tzv. „check control“ a ukazatel servisního intervalu, ten upozorňuje na příští termín údržby a ABS. S jejím uvedením se přestaly vyrábět starší karburátorové verze.
Rok 1982 byl zlomový, šestka se dočkala modernizace, byly zde nově osazeny nápravy z řady 5 E28, nová palubní deska, odlišné nárazníky a především od tohoto data bylo ve voze použito řízení motoru Motronic (zapalování a vstřikování v jedné jednotce). 635CSi dokázala při stejném výkonu snížit spotřebu o 18% , na 13l na 100km.
Šestka nemohla pochopitelně ujít pozornosti renomovaným úpravcům, zmíníme zde např. Hartge, Alpina, AC Schnitzer a Dinan. Alpina vyráběla typ B9, nepřeplňovaný motor 3,5l (3453cm3) disponoval výkonem 180kW / 245PS při 5700 ot/min, maximální rychlost dosahovala hodnoty 238 km/h a zrychlení zvládla za 7,3s na 100km/h. Cena tohoto vozidla byla 72 500 marek. Alpina B7 potom měla stejný motor, ovšem posílen o turbodmychadlo, 3,5 litrový šestiválec (3430cm3) o výkonu 243kW / 330PS při 5800 ot/min, točivý moment 512Nm při 3000 ot/min,maximální rychlost 270 km/h, 6,1s na 100 km/h. Cenovka se vyšplhala na 116 000 marek.
6.dubna 1989 nastal konec výroby řady 6 E24, ale příznivce klasických sportovních vozů přitahuje dodnes.
zdroj a foto: www.bmwpower.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.