Ano, je to přesně 30 let kdy z výrobní linky sjela první Fiesta, v té době Ford nevěděl, že vytvořil automobilovou ikonu, která později pohltila městský provoz.
Cena prvních modelů v Anglii byla jen 1.859 liber, což mělo za následek prudký růst prodeje a snadnou dostupnost, tato vášeň se od roku 1976 dochovala až dodnes. Za 30 let působnosti na anglickém trhu se prodalo přes 3,2 milionu Fiest. Kdybychom poskládali všechny Fiesty na sebe výška by přesáhla Mount-Everest 500-krát, kdybychom je zaparkovali za sebe fronta by byla dlouhá z Londýna až na Bali!
Marketinkový ředitel Fordu Steve Hood tvrdí, že popularita vozu je dána prodejním úspěchem, ve svých začátcích patřila Fiesta k 10-ti nejprodávanějším vozidlům v Británii. V roce 1990, 91, 96 a 98 byla Fiesta nejprodávanějším autem vůbec.
Dnes, po 30-ti letech zůstává Fiesta nejpopulárnější volbou mezi zákazníky v sektoru malých městských vozidel. V roce 2005 se podílela 14,2 procenty na trhu. V roce 2006 je k dispozici jak ve tří-dvéřové, tak pěti-dvéřové variantě ve výbavě Zetec, Ghia, S s ST. Zákazník si může vybrat mezi benzínovými motory 1,25, 1,4 , 1,6 a 2,0 nebo turbodieselovou 1,4 a 1,6
Fiesta - časový přehled: 1973 první Fiesta 1976 Mk , 1.0 a 1.1- litru Ghia 1978 Fiesta vítězí v britské soutěži o nejlepší design 1979 miliontá prodaná Fiesta. Sportovní verze XR2 1983 Mk II s pátým převodovým stupněm. 1.6 litrový diesel 1984 první Fiesta běžící na bezolovnatý benzín 1987 nejlepší obchodní rok - 154,000 prodaných vozů v Británii 1989 Mk III s ABS 1990 135PS RS turbo 1994 airbag jako standard 1995 Mk IV s motorem Zetec. Dva airbagy jako standard 2002 pěti-dvéřová verze 2003 tří-dvéřová verze 2005 150PS Fiesta ST - nejvýkonnější model doposud 2006 MK VII s hlasovou aktivací a Bluetooth
zdroj: Ford motor company
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?