Ano, je to přesně 30 let kdy z výrobní linky sjela první Fiesta, v té době Ford nevěděl, že vytvořil automobilovou ikonu, která později pohltila městský provoz.
Cena prvních modelů v Anglii byla jen 1.859 liber, což mělo za následek prudký růst prodeje a snadnou dostupnost, tato vášeň se od roku 1976 dochovala až dodnes. Za 30 let působnosti na anglickém trhu se prodalo přes 3,2 milionu Fiest. Kdybychom poskládali všechny Fiesty na sebe výška by přesáhla Mount-Everest 500-krát, kdybychom je zaparkovali za sebe fronta by byla dlouhá z Londýna až na Bali!
Marketinkový ředitel Fordu Steve Hood tvrdí, že popularita vozu je dána prodejním úspěchem, ve svých začátcích patřila Fiesta k 10-ti nejprodávanějším vozidlům v Británii. V roce 1990, 91, 96 a 98 byla Fiesta nejprodávanějším autem vůbec.
Dnes, po 30-ti letech zůstává Fiesta nejpopulárnější volbou mezi zákazníky v sektoru malých městských vozidel. V roce 2005 se podílela 14,2 procenty na trhu. V roce 2006 je k dispozici jak ve tří-dvéřové, tak pěti-dvéřové variantě ve výbavě Zetec, Ghia, S s ST. Zákazník si může vybrat mezi benzínovými motory 1,25, 1,4 , 1,6 a 2,0 nebo turbodieselovou 1,4 a 1,6
Fiesta - časový přehled: 1973 první Fiesta 1976 Mk , 1.0 a 1.1- litru Ghia 1978 Fiesta vítězí v britské soutěži o nejlepší design 1979 miliontá prodaná Fiesta. Sportovní verze XR2 1983 Mk II s pátým převodovým stupněm. 1.6 litrový diesel 1984 první Fiesta běžící na bezolovnatý benzín 1987 nejlepší obchodní rok - 154,000 prodaných vozů v Británii 1989 Mk III s ABS 1990 135PS RS turbo 1994 airbag jako standard 1995 Mk IV s motorem Zetec. Dva airbagy jako standard 2002 pěti-dvéřová verze 2003 tří-dvéřová verze 2005 150PS Fiesta ST - nejvýkonnější model doposud 2006 MK VII s hlasovou aktivací a Bluetooth
zdroj: Ford motor company
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.