Ford Fiesta slaví 30.narozeniny

Martin Kovalčík, 7. února 2006, 23:15 Google+

Ano, je to přesně 30 let kdy z výrobní linky sjela první Fiesta, v té době Ford nevěděl, že vytvořil automobilovou ikonu, která později pohltila městský provoz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiesta

Fiesta | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Cena prvních modelů v Anglii byla jen 1.859 liber, což mělo za následek prudký růst prodeje a snadnou dostupnost, tato vášeň se od roku 1976 dochovala až dodnes. Za 30 let působnosti na anglickém trhu se prodalo přes 3,2 milionu Fiest. Kdybychom poskládali všechny Fiesty na sebe výška by přesáhla Mount-Everest 500-krát, kdybychom je zaparkovali za sebe fronta by byla dlouhá z Londýna až na Bali!

Marketinkový ředitel Fordu Steve Hood tvrdí, že popularita vozu je dána prodejním úspěchem, ve svých začátcích patřila Fiesta k 10-ti nejprodávanějším vozidlům v Británii. V roce 1990, 91, 96 a 98 byla Fiesta nejprodávanějším autem vůbec.

Dnes, po 30-ti letech zůstává Fiesta nejpopulárnější volbou mezi zákazníky v sektoru malých městských vozidel. V roce 2005 se podílela 14,2 procenty na trhu. V roce 2006 je k dispozici jak ve tří-dvéřové, tak pěti-dvéřové variantě ve výbavě Zetec, Ghia, S s ST. Zákazník si může vybrat mezi benzínovými motory 1,25, 1,4 , 1,6 a 2,0 nebo turbodieselovou 1,4 a 1,6

Fiesta - časový přehled:
1973 první Fiesta
1976 Mk , 1.0 a 1.1- litru Ghia
1978 Fiesta vítězí v britské soutěži o nejlepší design
1979 miliontá prodaná Fiesta. Sportovní verze XR2
1983 Mk II s pátým převodovým stupněm. 1.6 litrový diesel
1984 první Fiesta běžící na bezolovnatý benzín
1987 nejlepší obchodní rok - 154,000 prodaných vozů v Británii
1989 Mk III s ABS
1990 135PS RS turbo
1994 airbag jako standard
1995 Mk IV s motorem Zetec. Dva airbagy jako standard
2002 pěti-dvéřová verze
2003 tří-dvéřová verze
2005 150PS Fiesta ST - nejvýkonnější model doposud
2006 MK VII s hlasovou aktivací a Bluetooth

zdroj: Ford motor company

Vytisknout

Diskuze: Ford Fiesta slaví 30.narozeniny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

reklama

Doporučujeme

Epica

Nástupce Evandy - Chevrolet Epica

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

  2. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud