První Porsche, které kdy ruka vyrobila bylo v rakouském Gmundu, kam se automobilka přestěhovala v závěru druhé světové války. Model 356 vycházel z Volkswagenu Brouk.
Porsche 356/1, jak je nazýván první kus měl otevřenou karoserii pro dva pasažéry a konstrukci z trubkových rámů s jedinečným zavěšením motoru za zadní nápravou. Celohliníková konstrukce, motory a hnací ústrojí byly složeny ručně bez strojní pomoci. Plochý čtyř - válcový motor s protilehlými typu boxer byl jak je u Porsche dlouhodobým zvykem vzduchem chlazený, ten měl v první sérii objem 1,1 litru a dával výkon 40 koní, maximální rychlost byla přes 135 km/h. V roce 1948 se podařily vyrobit jen 4 kusy, zatímco v roce ´49 a částečně i ´50 dalších 60 modelů. Tyto kusy jsou dnes jedny z nejvzácnějších a jsou nazývány „Gmund kupé“.
V roce 1950 se malá automobilka přesunula do továrny ve Stuttgartu, kde se podařilo vyrobit do konce roku rovných 298 vozidel. O rok později, tedy v roce 1951 se výroba rozšířila o další tři motory, všechny byly typu boxer a chlazené vzduchem, jednalo se o obsahy 1100cc, 1300cc a 1500cc. Nejvýkonnější z nich model 1500 Super disponoval výkonem 55kw tedy 75 koní. Spolu s novými motory přišlo Porsche s mechanickou synchronizovanou převodovkou. V roce 1952 ještě přibyl model America Roadster s odnímatelným čelním sklem. Vyrobilo se jich pouhých 16 kusů.
V roce 1953 potřebovalo Porsche více soutěžit a to hlavně na americkém trhu a tak se narodil model Speedster! Vycházel v podstatě z kabrioletu, ovšem zkrátilo se mu čelní sklo, tím se mu dodalo ještě více sportovního šmrncu a k tomu se přidala i velmi slušná cenovka, pouhých 2.995 dolarů.
Rok 1954 byl opět štědrý, spolu se Speedsterem pro domácí trh přišlo 6 různých motorů: 1100, 1300, 1300A, 1300S, 1500, 1500 Super. O dva roky později přišel model 356A s ocelovou konstrukcí, menšími koly a křivočarým čelním sklem a také model 356 Carrera s motorem 1500 GS s výkonem 100 koní, později v roce 1958 se objevil jako kabriolet, jednalo se v podstatě o aktualizovaný Speedster s větším čelním sklem, spouštěcími okny a dalšími doplňky.
V roce 1959 se objevil model 356B a v roce 1962 vstoupil do produkce 356C a následně i Carrera 2 se 130 koňmi v provedení kupé i kabriolet v celkovém počtu 450 kusů. Do konce roku 1965 se stačil vyrobit ještě model 356C s motorem 1600C a 1600SC s kotouči na všech kolech, těch se prodalo přes 76.000. Tím byla ukončena slavná série modelů 356, které nahradila na trhu méně populární série 914.
foto: autoindex.org
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).