Návrat do minulosti: Ferrari F40

Martin Kovalčík, 19. ledna 2006, 19:12 Google+

Auto značky Ferrari je asi snem každého z nás a každý model je něčím vyjímečný, nicméně model F40 v sobě skrývá něco víc, je to souhra nejkvalitnějších materiálů, výkonu a nezapomenutelného vzhledu!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
F40

F40 | foto: www.fast-autos.net

Sdílejte článek

40 - to je číslo, které značí výročí založení automobilky Ferrari a na jeho počest byl vyroben model F40. Počátek výroby je datován na rok 1987 a skončil v roce 1992, za tu dobu sjelo z výrobní linky 1.300 vozů s cenovkou 415.000 dolarů. V té době měl Enzo Ferrari, zakladatel automobilky, 90 let a byla to jeho poslední velká mise - postavit „nejlepší Ferrari všech dob“. Výsledek se odrazil ve vítězství v mnoha automobilových závodech, od GP až po LeMans.

F40 se stala nejrychlejším silničním autem vůbec, se svou maximálkou 324km/h poráží i nejsilnějšího konkurenta Porsche 959 s rychlostí 315km/h, stejně jako zrychlení na stokilometrovou rychlost je fascinující, pouhých 3,5 sekundy oproti 3,7 s. F40 je ryze závodní automobil s maximálním výkonem, minimální váhou a pohonem zadních kol. Žádnou klimatizaci, elektroniku nebo kůži zde nehledejte.

O design se postaral Pininfarina, hranatý tvar byl spjat s dokonalou aerodynamikou. Nová generace pneumatik spolu s nízkým těžištěm dává vozu extra velkou přilnavost. F40 vychází z modelu 288 GTO většina dílů byla vylepšena a hlavně vylehčena, sedačky byly tence vycpané. Interiér je nahý, nikde žádný koberec, jen karbon a kevlar, kostní dveře vážily pouze 1,5 kg, tím se ušetřilo 135 kg a celková hmotnost se zastavila na hodnotě 1100kg!

Jeho srdcem je osmi-válcový motor o obsahu 2,9 litru dopovaný dvojicí turb o síle 478 koní, což bylo ve své době nejvíce mezi všemi silničními auty. Pro zastavení byly použity obří 13-ti palcové chlazené kotouče umístěné uvnitř 10-ti palcového ráfku a vzadu dokonce 13-ti palcového s pneumatikami Pirelli. Tak tohle je F40, závodní automobil pro běžné silnice a není divu, že dnes je opravdovou legendou.

Foto: www.fast-autos.net

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: Ferrari F40

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Focus

Ford Focus: České auto roku 2006!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud