40 - to je číslo, které značí výročí založení automobilky Ferrari a na jeho počest byl vyroben model F40. Počátek výroby je datován na rok 1987 a skončil v roce 1992, za tu dobu sjelo z výrobní linky 1.300 vozů s cenovkou 415.000 dolarů. V té době měl Enzo Ferrari, zakladatel automobilky, 90 let a byla to jeho poslední velká mise - postavit „nejlepší Ferrari všech dob“. Výsledek se odrazil ve vítězství v mnoha automobilových závodech, od GP až po LeMans.
F40 se stala nejrychlejším silničním autem vůbec, se svou maximálkou 324km/h poráží i nejsilnějšího konkurenta Porsche 959 s rychlostí 315km/h, stejně jako zrychlení na stokilometrovou rychlost je fascinující, pouhých 3,5 sekundy oproti 3,7 s. F40 je ryze závodní automobil s maximálním výkonem, minimální váhou a pohonem zadních kol. Žádnou klimatizaci, elektroniku nebo kůži zde nehledejte.
O design se postaral Pininfarina, hranatý tvar byl spjat s dokonalou aerodynamikou. Nová generace pneumatik spolu s nízkým těžištěm dává vozu extra velkou přilnavost. F40 vychází z modelu 288 GTO většina dílů byla vylepšena a hlavně vylehčena, sedačky byly tence vycpané. Interiér je nahý, nikde žádný koberec, jen karbon a kevlar, kostní dveře vážily pouze 1,5 kg, tím se ušetřilo 135 kg a celková hmotnost se zastavila na hodnotě 1100kg!
Jeho srdcem je osmi-válcový motor o obsahu 2,9 litru dopovaný dvojicí turb o síle 478 koní, což bylo ve své době nejvíce mezi všemi silničními auty. Pro zastavení byly použity obří 13-ti palcové chlazené kotouče umístěné uvnitř 10-ti palcového ráfku a vzadu dokonce 13-ti palcového s pneumatikami Pirelli. Tak tohle je F40, závodní automobil pro běžné silnice a není divu, že dnes je opravdovou legendou.
Foto: www.fast-autos.net