Návrat do minulosti: Ferrari F40

Martin Kovalčík, 19. ledna 2006, 19:12 Google+

Auto značky Ferrari je asi snem každého z nás a každý model je něčím vyjímečný, nicméně model F40 v sobě skrývá něco víc, je to souhra nejkvalitnějších materiálů, výkonu a nezapomenutelného vzhledu!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
F40

F40 | foto: www.fast-autos.net

Sdílejte článek

40 - to je číslo, které značí výročí založení automobilky Ferrari a na jeho počest byl vyroben model F40. Počátek výroby je datován na rok 1987 a skončil v roce 1992, za tu dobu sjelo z výrobní linky 1.300 vozů s cenovkou 415.000 dolarů. V té době měl Enzo Ferrari, zakladatel automobilky, 90 let a byla to jeho poslední velká mise - postavit „nejlepší Ferrari všech dob“. Výsledek se odrazil ve vítězství v mnoha automobilových závodech, od GP až po LeMans.

F40 se stala nejrychlejším silničním autem vůbec, se svou maximálkou 324km/h poráží i nejsilnějšího konkurenta Porsche 959 s rychlostí 315km/h, stejně jako zrychlení na stokilometrovou rychlost je fascinující, pouhých 3,5 sekundy oproti 3,7 s. F40 je ryze závodní automobil s maximálním výkonem, minimální váhou a pohonem zadních kol. Žádnou klimatizaci, elektroniku nebo kůži zde nehledejte.

O design se postaral Pininfarina, hranatý tvar byl spjat s dokonalou aerodynamikou. Nová generace pneumatik spolu s nízkým těžištěm dává vozu extra velkou přilnavost. F40 vychází z modelu 288 GTO většina dílů byla vylepšena a hlavně vylehčena, sedačky byly tence vycpané. Interiér je nahý, nikde žádný koberec, jen karbon a kevlar, kostní dveře vážily pouze 1,5 kg, tím se ušetřilo 135 kg a celková hmotnost se zastavila na hodnotě 1100kg!

Jeho srdcem je osmi-válcový motor o obsahu 2,9 litru dopovaný dvojicí turb o síle 478 koní, což bylo ve své době nejvíce mezi všemi silničními auty. Pro zastavení byly použity obří 13-ti palcové chlazené kotouče umístěné uvnitř 10-ti palcového ráfku a vzadu dokonce 13-ti palcového s pneumatikami Pirelli. Tak tohle je F40, závodní automobil pro běžné silnice a není divu, že dnes je opravdovou legendou.

Foto: www.fast-autos.net

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: Ferrari F40

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Focus

Ford Focus: České auto roku 2006!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud