Čtyři kruhy ve znaku a čtyři poháněná kola, tohle je rok 1980. Konečně mohl průměrný řidič okusit kvality závodního vozidla, se kterým se doposud proháněli jen ti nejlepší jezdci.
Hned v roce 1980 se stalo Quattro hvězdou na Ženevském autosalónu. Zkrátka jeho revoluční pohon všech kol byl jedinečný a díky němu neměl ve své době konkurenci a to se odrazilo na mnoha vítězstvích v téměř všech odvětvích automobilových závodů. Podvozková plošina je převzata z audi 80, má však rozšířený rozvor i rozchod kol. Některé komponenty jsou převzaty ze většího modelu audi 200, například zavěšení kol typu MacPherson a brzdy z posilovačem. Pod kapotou se skrývá 5-ti válcový motor, který zaplňuje veškerý prostor. Obsah 2,1 litru je dopován dvěmi turbodmychadly KKK a dává solidních 200 koní v 5500 ot. a točivý moment 285N.m v 3500 ot, ten je přenášen přes středový diferenciál v poměru 50:50 na všechna čtyři kola s možností uzamčení páčkami u ruční brzdy. Přestože jsou záměrně použity dvě malá turba, je prodleva mezi sešlápnutím plynu a skutečnou akceleraci dosti znatelná, což je velkou výtkou tohoto modelu.
Teprve za volantem zjistíte co je Audi a jeho systém Quattro zač! Stačí vytočit motor na hranici šesti tisíc otáček a rychle pustit spojku, špičková adheze vás katapultuje na sto kilometrovou rychlost za pouhých 7,3 sekundy a je téměř jedno o jaký povrch se jedná! Maximální rychlost dosahuje 220km/h. Brzdný účinek je průměrný, za to trakce v zatáčkách je pozoruhodná a dovoluje vozidlu jet opravdu velmi rychle. V kritických situacích je nedotáčivá jako předokolka, z které v podstatě Quattro vychází. Při rychlém ubrání plynu se utrhne do přetáčivého smyku. Jeho řízení je zábavné, ale zároveň vyžaduje zkušeného řidiče.
foto: autoindex
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).