Čtyři kruhy ve znaku a čtyři poháněná kola, tohle je rok 1980. Konečně mohl průměrný řidič okusit kvality závodního vozidla, se kterým se doposud proháněli jen ti nejlepší jezdci.
Hned v roce 1980 se stalo Quattro hvězdou na Ženevském autosalónu. Zkrátka jeho revoluční pohon všech kol byl jedinečný a díky němu neměl ve své době konkurenci a to se odrazilo na mnoha vítězstvích v téměř všech odvětvích automobilových závodů. Podvozková plošina je převzata z audi 80, má však rozšířený rozvor i rozchod kol. Některé komponenty jsou převzaty ze většího modelu audi 200, například zavěšení kol typu MacPherson a brzdy z posilovačem. Pod kapotou se skrývá 5-ti válcový motor, který zaplňuje veškerý prostor. Obsah 2,1 litru je dopován dvěmi turbodmychadly KKK a dává solidních 200 koní v 5500 ot. a točivý moment 285N.m v 3500 ot, ten je přenášen přes středový diferenciál v poměru 50:50 na všechna čtyři kola s možností uzamčení páčkami u ruční brzdy. Přestože jsou záměrně použity dvě malá turba, je prodleva mezi sešlápnutím plynu a skutečnou akceleraci dosti znatelná, což je velkou výtkou tohoto modelu.
Teprve za volantem zjistíte co je Audi a jeho systém Quattro zač! Stačí vytočit motor na hranici šesti tisíc otáček a rychle pustit spojku, špičková adheze vás katapultuje na sto kilometrovou rychlost za pouhých 7,3 sekundy a je téměř jedno o jaký povrch se jedná! Maximální rychlost dosahuje 220km/h. Brzdný účinek je průměrný, za to trakce v zatáčkách je pozoruhodná a dovoluje vozidlu jet opravdu velmi rychle. V kritických situacích je nedotáčivá jako předokolka, z které v podstatě Quattro vychází. Při rychlém ubrání plynu se utrhne do přetáčivého smyku. Jeho řízení je zábavné, ale zároveň vyžaduje zkušeného řidiče.
foto: autoindex
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.