Návrat do minulosti: Audi Quattro

Martin Kovalčík, 24. prosince 2005, 16:35 Google+

Čtyři kruhy ve znaku a čtyři poháněná kola, tohle je rok 1980. Konečně mohl průměrný řidič okusit kvality závodního vozidla, se kterým se doposud proháněli jen ti nejlepší jezdci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Quattro

Quattro | foto: Autoindex.org

Sdílejte článek

Hned v roce 1980 se stalo Quattro hvězdou na Ženevském autosalónu. Zkrátka jeho revoluční pohon všech kol byl jedinečný a díky němu neměl ve své době konkurenci a to se odrazilo na mnoha vítězstvích v téměř všech odvětvích automobilových závodů. Podvozková plošina je převzata z audi 80, má však rozšířený rozvor i rozchod kol. Některé komponenty jsou převzaty ze většího modelu audi 200, například zavěšení kol typu MacPherson a brzdy z posilovačem. Pod kapotou se skrývá 5-ti válcový motor, který zaplňuje veškerý prostor. Obsah 2,1 litru je dopován dvěmi turbodmychadly KKK a dává solidních 200 koní v 5500 ot. a točivý moment 285N.m v 3500 ot, ten je přenášen přes středový diferenciál v poměru 50:50 na všechna čtyři kola s možností uzamčení páčkami u ruční brzdy. Přestože jsou záměrně použity dvě malá turba, je prodleva mezi sešlápnutím plynu a skutečnou akceleraci dosti znatelná, což je velkou výtkou tohoto modelu.

Teprve za volantem zjistíte co je Audi a jeho systém Quattro zač! Stačí vytočit motor na hranici šesti tisíc otáček a rychle pustit spojku, špičková adheze vás katapultuje na sto kilometrovou rychlost za pouhých 7,3 sekundy a je téměř jedno o jaký povrch se jedná! Maximální rychlost dosahuje 220km/h. Brzdný účinek je průměrný, za to trakce v zatáčkách je pozoruhodná a dovoluje vozidlu jet opravdu velmi rychle. V kritických situacích je nedotáčivá jako předokolka, z které v podstatě Quattro vychází. Při rychlém ubrání plynu se utrhne do přetáčivého smyku. Jeho řízení je zábavné, ale zároveň vyžaduje zkušeného řidiče.

foto: autoindex

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: Audi Quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

3 Touring

BMW řady 3 touring od AC-Schnitzeru

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud