Jeho ostré hrany budí respekt ještě dnes. Techniku, výkon a chování na silnici měl Countach na špičkové úrovni a to z něj dělá vynímečný supersport!
Lamborghini Countach vycházelo z prototypu LP500, které bylo představeno veřejnosti v roce 1971. O dva roky později jako LP400, které se vyrábělo až do roku 1978. Ovšem ten pravý Countach 5000S spatřil světlo světa v roce 1982. Jeho kabát vytvořil Bertone a je neskutečně hranatý, z každého úhlu vám nahání strach.
Základem karosérie je trubkový nosný rám tvořen z hliníku, krom střechy, která je z oceli, s délkou pouhých 4140mm, naopak šířka je impozantní, rovné 2 metry! Do nosného rámu je podélně zabudován motor, který oproti předchůdcům se zvětšil na obsah 4753 kubických centimetrů, s 12-ti válci pod zadní kapotou vyvinul, sedmkrát uloženou klikovou hřídelí, šesti karburátory Weber a dvěmi elektrickými pumpami se výkon vyšplhal na 375 koňských sil.
Při nasoukání do interiéru zavřete za sebou svisle se otevírající dveře a máte pocit stísněnosti. Všude je kůže a v sedačkách téměř ležíte. Většina budíku je rozmístěných intuitivně a přehledně. Výhled vpřed je dostačující, zatímco dozadu žádný.
Jízda je stejně ohromující jako jeho design, zařadíte jedničku, pustíte spojku a už letíte. Katapult do jiné dimenze je doprovázen brutálním řevem a rádio Alpine v podstatě nevyužijete. Stovku máte za 5,5 sekundy a 160km/h za necelých 13 s. Nejvyšší rychlost dosahuje 265km/h, i v této rychlosti je Countach stále velmi stabilní. Pokud jedete po kvalitních cestách je řízení velmi přesné a dává řidiči důvěru. Pro vysoký výkon jsou použity kvalitní brzdy, které se ochotně zakusují do čtyř chlazených kotoučů o průměru 300mm vpředu, 282 potom vzadu.
foto: Pascal Piérart, autoindex
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).