Návrat do minulosti: Lamborghini Countach

Martin Kovalčík, 28. listopadu 2005, 10:09 Google+

Jeho ostré hrany budí respekt ještě dnes. Techniku, výkon a chování na silnici měl Countach na špičkové úrovni a to z něj dělá vynímečný supersport!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Countach

Countach | foto: Autoindex.org

Sdílejte článek

Lamborghini Countach vycházelo z prototypu LP500, které bylo představeno veřejnosti v roce 1971. O dva roky později jako LP400, které se vyrábělo až do roku 1978. Ovšem ten pravý Countach 5000S spatřil světlo světa v roce 1982. Jeho kabát vytvořil Bertone a je neskutečně hranatý, z každého úhlu vám nahání strach.

Základem karosérie je trubkový nosný rám tvořen z hliníku, krom střechy, která je z oceli, s délkou pouhých 4140mm, naopak šířka je impozantní, rovné 2 metry! Do nosného rámu je podélně zabudován motor, který oproti předchůdcům se zvětšil na obsah 4753 kubických centimetrů, s 12-ti válci pod zadní kapotou vyvinul, sedmkrát uloženou klikovou hřídelí, šesti karburátory Weber a dvěmi elektrickými pumpami se výkon vyšplhal na 375 koňských sil.

Při nasoukání do interiéru zavřete za sebou svisle se otevírající dveře a máte pocit stísněnosti. Všude je kůže a v sedačkách téměř ležíte. Většina budíku je rozmístěných intuitivně a přehledně. Výhled vpřed je dostačující, zatímco dozadu žádný.

Jízda je stejně ohromující jako jeho design, zařadíte jedničku, pustíte spojku a už letíte. Katapult do jiné dimenze je doprovázen brutálním řevem a rádio Alpine v podstatě nevyužijete. Stovku máte za 5,5 sekundy a 160km/h za necelých 13 s. Nejvyšší rychlost dosahuje 265km/h, i v této rychlosti je Countach stále velmi stabilní. Pokud jedete po kvalitních cestách je řízení velmi přesné a dává řidiči důvěru. Pro vysoký výkon jsou použity kvalitní brzdy, které se ochotně zakusují do čtyř chlazených kotoučů o průměru 300mm vpředu, 282 potom vzadu.

foto: Pascal Piérart, autoindex

Vytisknout

Diskuze: Návrat do minulosti: Lamborghini Countach

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Leon

Seat León uloven!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud