Jeho ostré hrany budí respekt ještě dnes. Techniku, výkon a chování na silnici měl Countach na špičkové úrovni a to z něj dělá vynímečný supersport!
Lamborghini Countach vycházelo z prototypu LP500, které bylo představeno veřejnosti v roce 1971. O dva roky později jako LP400, které se vyrábělo až do roku 1978. Ovšem ten pravý Countach 5000S spatřil světlo světa v roce 1982. Jeho kabát vytvořil Bertone a je neskutečně hranatý, z každého úhlu vám nahání strach.
Základem karosérie je trubkový nosný rám tvořen z hliníku, krom střechy, která je z oceli, s délkou pouhých 4140mm, naopak šířka je impozantní, rovné 2 metry! Do nosného rámu je podélně zabudován motor, který oproti předchůdcům se zvětšil na obsah 4753 kubických centimetrů, s 12-ti válci pod zadní kapotou vyvinul, sedmkrát uloženou klikovou hřídelí, šesti karburátory Weber a dvěmi elektrickými pumpami se výkon vyšplhal na 375 koňských sil.
Při nasoukání do interiéru zavřete za sebou svisle se otevírající dveře a máte pocit stísněnosti. Všude je kůže a v sedačkách téměř ležíte. Většina budíku je rozmístěných intuitivně a přehledně. Výhled vpřed je dostačující, zatímco dozadu žádný.
Jízda je stejně ohromující jako jeho design, zařadíte jedničku, pustíte spojku a už letíte. Katapult do jiné dimenze je doprovázen brutálním řevem a rádio Alpine v podstatě nevyužijete. Stovku máte za 5,5 sekundy a 160km/h za necelých 13 s. Nejvyšší rychlost dosahuje 265km/h, i v této rychlosti je Countach stále velmi stabilní. Pokud jedete po kvalitních cestách je řízení velmi přesné a dává řidiči důvěru. Pro vysoký výkon jsou použity kvalitní brzdy, které se ochotně zakusují do čtyř chlazených kotoučů o průměru 300mm vpředu, 282 potom vzadu.
foto: Pascal Piérart, autoindex
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.