Návrat do minulosti: Lamborghini Countach

Countach
Countach, foto: Autoindex.org
Martin Kovalčík 28. listopadu 2005 10:09
Sdílej:

Jeho ostré hrany budí respekt ještě dnes. Techniku, výkon a chování na silnici měl Countach na špičkové úrovni a to z něj dělá vynímečný supersport!

Lamborghini Countach vycházelo z prototypu LP500, které bylo představeno veřejnosti v roce 1971. O dva roky později jako LP400, které se vyrábělo až do roku 1978. Ovšem ten pravý Countach 5000S spatřil světlo světa v roce 1982. Jeho kabát vytvořil Bertone a je neskutečně hranatý, z každého úhlu vám nahání strach.

Základem karosérie je trubkový nosný rám tvořen z hliníku, krom střechy, která je z oceli, s délkou pouhých 4140mm, naopak šířka je impozantní, rovné 2 metry! Do nosného rámu je podélně zabudován motor, který oproti předchůdcům se zvětšil na obsah 4753 kubických centimetrů, s 12-ti válci pod zadní kapotou vyvinul, sedmkrát uloženou klikovou hřídelí, šesti karburátory Weber a dvěmi elektrickými pumpami se výkon vyšplhal na 375 koňských sil.

Při nasoukání do interiéru zavřete za sebou svisle se otevírající dveře a máte pocit stísněnosti. Všude je kůže a v sedačkách téměř ležíte. Většina budíku je rozmístěných intuitivně a přehledně. Výhled vpřed je dostačující, zatímco dozadu žádný.

Jízda je stejně ohromující jako jeho design, zařadíte jedničku, pustíte spojku a už letíte. Katapult do jiné dimenze je doprovázen brutálním řevem a rádio Alpine v podstatě nevyužijete. Stovku máte za 5,5 sekundy a 160km/h za necelých 13 s. Nejvyšší rychlost dosahuje 265km/h, i v této rychlosti je Countach stále velmi stabilní. Pokud jedete po kvalitních cestách je řízení velmi přesné a dává řidiči důvěru. Pro vysoký výkon jsou použity kvalitní brzdy, které se ochotně zakusují do čtyř chlazených kotoučů o průměru 300mm vpředu, 282 potom vzadu.

foto: Pascal Piérart, autoindex

Témata:
Stalo se