Všechno to začalo vítězstvím 24 hodinového závodu na Nürburgringu v roce 1998. Strůjci tehdejšího úspěchu byli vysoký točivý moment, nízká spotřeba a váha a v neposlední řadě vypilovaná aerodynamika.
Alpina vycházela ze sériového modelu 320d. Tento dieslový čtyřválec má výkon 120kW (163k) při 4000 otáčkách a točivý moment 340Nm v rozpětí 2000 - 2750 otáček. Takovými hodnotami se může pochlubit sériové BMW 320d.
A co na to inženýři v Alpina?
Na první pohled si všimneme předního spoileru s logem Alpina a zadního spoileru. Vůz jezdí na 18 palcových kolech z lehkých slitin obutých do pneumatik Michelin 225/40 vpředu a 255/35 vzadu. Pro zájemce jsou k dispozici i 19´´. Největší chlouba německého tunera je však očím skryta. Nachází se pod kapotou - dvoulitrový diesel o výkonu 147kW (200k) při 4000 otáčkách. Točivý výkon o sobě dává vědět od 2000 otáček a má hodnotu 410Nm. I u takto "našlápnutého" motoru dodržuje Alpina svůj standard - nízkou spotřebu. Kombinovaná je udávána 5,7 l/100 km (pro srovnání - sériový BMW 320d má 6,7 l/100 km).
V interiéru můžeme nalézt titanově matné doplňky, kůži, vzácné dřevěné obložení a palubní desku s modrým pozadím a červenými ručičkami, jakožto poznávací znak každého BMW Alpina.
Foto: Alpina
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.