Všechno to začalo vítězstvím 24 hodinového závodu na Nürburgringu v roce 1998. Strůjci tehdejšího úspěchu byli vysoký točivý moment, nízká spotřeba a váha a v neposlední řadě vypilovaná aerodynamika.
Alpina vycházela ze sériového modelu 320d. Tento dieslový čtyřválec má výkon 120kW (163k) při 4000 otáčkách a točivý moment 340Nm v rozpětí 2000 - 2750 otáček. Takovými hodnotami se může pochlubit sériové BMW 320d.
A co na to inženýři v Alpina?
Na první pohled si všimneme předního spoileru s logem Alpina a zadního spoileru. Vůz jezdí na 18 palcových kolech z lehkých slitin obutých do pneumatik Michelin 225/40 vpředu a 255/35 vzadu. Pro zájemce jsou k dispozici i 19´´. Největší chlouba německého tunera je však očím skryta. Nachází se pod kapotou - dvoulitrový diesel o výkonu 147kW (200k) při 4000 otáčkách. Točivý výkon o sobě dává vědět od 2000 otáček a má hodnotu 410Nm. I u takto "našlápnutého" motoru dodržuje Alpina svůj standard - nízkou spotřebu. Kombinovaná je udávána 5,7 l/100 km (pro srovnání - sériový BMW 320d má 6,7 l/100 km).
V interiéru můžeme nalézt titanově matné doplňky, kůži, vzácné dřevěné obložení a palubní desku s modrým pozadím a červenými ručičkami, jakožto poznávací znak každého BMW Alpina.
Foto: Alpina
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.