Výročí: Airbag už známe 25 let!

ar1, 28. října 2005, 01:01 Google+

Letos je tomu 25 let, co poprvé sjel z výrobní linky seriový automobil značky Mercedes-Benz, který byl opatřen bezpečnostním nafukovacím vakem - Airbagem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Před tím, než se první airbagy objevily v seriových automobilech, tomuto použití předcházelo třináct let výzkumného programu, který měl jediný cíl: minimalizovat zranění a zachránu lidských životů při automobilových nehodách. Vývoj airbagů probíhá neustále a každoročně je možné v nových modelech vidět další nové prostory, kde se ve vozech airbagy objevují.

Do dnešní doby ve Spojených státech airbagy zachránily život 14 000 lidem, v Německu se statistika od roku 1990 zatím zastavuje na čísle 2 500. Mercedes-Benz přišel s tímto vynálezem daleko dřív, než kterýkoli jiný výrobce automobilů. Doposud má vybaveno nafukovacím vakem více než dvanáct miliónů automobilů jezdících po světě.

Vývoj bezpečnostního nafukovacího vaku - airbagu - započal v roce 1967, avšak samotný nápad se objevil již v padesátých letech minulého století. Samotnému použití v seriových vozech, které odstartovalo v prosinci roku 1980 předcházelo 250 crash testů automobilů a dalších 2 500 testů, které analyzovaly všechna rizika. Testovací auta najezdila přes sedm miliónů kilometrů.

V roce 1991 už mělo přes 28 % automobilů ve výbavě airbag. Od října 1992 měly airbagy všechny automobily značky Mercedes-Benz.

Na začátku Mercedes-Benz navrhnul airbag v kombinaci s tříbodovým bezpečnostním pásem. Výsledky výzkumu nehodovosti automobilů a následků z nehod svědčí o moudrém nápadu, který zachránil mnoho lidských životů.

Dnes je již téměř už všech zanček samozřejmostí, že ve standardní výbavě automobilu zákazník najde i airbagy u řidiče a u spolujezdce.  

Foto: Mercedes-Benz

Vytisknout

Diskuze: Výročí: Airbag už známe 25 let!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Croma

Fiat Croma také s 5ti hvězdičkami EuroNCAP

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud