DISKUZE K ČLÁNKU Historie motorů F1 - padesátá léta

Formule 1 stojí na prahu dalších změn v koncepci pohonných jednotek, jakým vývojem prošly motory vozů F1 si připomeneme v našem mini seriálu. V první části zmapujeme první desetiletí mistrovství světa formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Historie motorů F1 - padesátá léta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 16.07.2011 16:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000374 (Hlasovalo 8 lidí) 15.07.2011 17:41
V podstatě máte pravdu, jednalo se o vůz Alfa… »
» uzivatel000756 (Hlasovalo 8 lidí) 16.07.2011 16:47
Díky za článek. Dovolím si přidat výkony těch… »
» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 15.07.2011 09:07
perfektny clanok! 01 01 01 Uz sa tesim na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000756

    uzivatel000756

    XXX
    Díky za článek. Dovolím si přidat výkony těch nejdůležitějších F1 motorů 50 let:
    1950-1951
    Alfa Romeo 159 - 1.5 l kompresorem přeplňovaný řadový osmiválec, 297kW (404 koní)
    Ferrari 375 - 4.5 l, V 12, 280kW (380 koní), v tomhle krasavci se Alonso proháněl v neděli před startem

    1952-1953 (formule 2)
    Ferrari 500 - 2.0 l řadový čtyřválec, 140kW (190 koní)
    Simca Gordini - 2.0 l řadový čtyřválec, 129kW (175 koní)

    1954-1960
    Mercedes-Benz W 196 - 2.5 l řadový osmiválec, 221kW (300 koní)
    Lancia/Ferrari D 50 - 2.5 l, V 8, 206kW (280 koní)
    Maserati 250F/M - 2.5 l řadový šestiválec, 200kW (275 koní)
    Vanwall - 2.5 l řadový čtyřválec, 210kW (285 koní)
    Ferrari 246 Dino - 2.4 l, V 6, 213kW (290 koní)
    Cooper s motorem Coventry-Climax - 2.5 l řadový čtyřválec, 176kW (239 koní)

    + 8 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000682

    uzivatel000682

    XXX
    Nemalo byť namiesto Alfa 308 Corsa napísané Alfa Romeo Tipo 316? Píše sa tam o V16 motore, ale jediný šestnásťvalec u Alfy bol práve 316: [odkaz na stránku]

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000374

      uzivatel000374

      XXX
      V podstatě máte pravdu, jednalo se o vůz Alfa Romeo Tipo 316. Vůz Alfa 308 Corsa bylo v zásadě pouze šasi, do kterého se montoval motor V12 (pak nesla označeni Tipo 312) nebo V16 a pak nesla označeni Tipo 316), ale jinak jde o totožný vůz s různými motory. Alespoň tak mi to bylo vysvětleno v muzeu Alfy Romeo...

      + 8 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    perfektny clanok! 01 01 01
    Uz sa tesim na pokracovanie 11

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    V článku to není zmíněbo, proto bych upřesnil jednu věc ohledně motorů v letech 1946-1953. V poválečném období se nepředpokládal žádný razantní rozvoj automobilového sportu a tudíž byla snaha nastavit pravidla tak aby se mohli uplatnit předválečné závodní vozy. Kategorie Formule 1 pak vycházela z prědválečné malé formule, a nejúspěšnější vůz v letech 1950 a 1951 Alfa Romeo 1959 Alfeta byl v podstatě 12 let starý reinkarnovaný typ 158.

    To proč v letech 1951 a 1952 nebyl šampionát vypsán pro vozy Formule 1, bylo způsobeno tím že většina takovýchto předválečných veteránů v závodech v letech 1946-1951 vpodstatě dosloužila a automobilkám se nechtělo investovat peníze do vývoje nových vozů pro tuto kategorii, zvláště když nižší kategorie Formule 2 byla výrazně cenově dostupnější a pravidla pro roka 1953-1960 byly blízké právě kategirii Formule 2.

    Tehdy FIA zareagovala neuvěřitelně flexibilně a vahlásila v letech 1952-1953 šamopionát pro vozy Formule 2, mistr světa z let 1952-1953 Alberto Ascary je pak mistrem světa Formule 2, a nikoli Formule 1 jak se dost často mylně uvádí.

    Vozy Formule 1 závodily i v letech 1952 a 1953, ale vzhledem k odstoupení Alfy Romeo a maseraty nemělo startovní pole nikdy víc než 8 vozů a tudíž tyto vozy startovali jako doplněk méně významných nemistrovských závodů.

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    a teraz sú všetci potentovaní, keď majú vyvinúť nový motor. Mali by sa povoliť 4 valce aj 6 valce radové aj do V s kompresorom. S perspektívou, že sa bude každoročne priťahovať spotreba a životnosť. Ako v Indy. Kto by si zvolil zlú koncepciu, tak by ju rýchlo opustil.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • flip

    XXX
    Skvělý článek! Kam se hrabe jeden konkurenční nejmenovaný tragický novácký web...díky autorovi!!!

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu