Čas od času se budeme snažit připomenout, co se stalo zajímavého v daném týdnu, nikoli ovšem v přítomnosti, ale v minulosti, i dávné…
7. srpna 1915 - Dario Resta zvítězil na trati v Chicagu poprvé ve 100 mílovém závodě šampionátu Champ Car s průměrnou rychlostí přes 100 mil za hodinu, přesněji 101,8 mil za hodinu. Jeho vozem byl Peugeot.
9. srpna 1998 – Adrian Fernandez vyhrál závod v Mid-Ohio s vozem Reynard Ford týmu Patrick Racing, kde si Ford do své síně slávy zapsal již 300. vítězství. Závod v Mid-Ohio roku 1998 byl také posledním pro Bobbyho Rahala, jenž po sezoně ukončil svoji aktivní závodní kariéru. Od té doby se zabývá prací v manažerských funkcích a dnes má svůj vlastní tým v konkurenčním šampionátu IndyCar Series.
12. sprna 1979 – Janet Guthire, coby přitažlivá žena skončila poprvé v první pětce v závodě tohoto šampionátu. Jelo se na 200 mil, hostitelem události byl jednomílový ovál v Milwaukee. Stala se první ženou, která kdy vůbec okusila umístění v první pětce šampionátu. Závod vyhrál Roger McCluskey.
13. srpna 1914 – Ralph Mulford vyhrál 50ti mílový Champ Car závod na trati Galveston, v Texasu. Bylo to naposledy, co šampionát Champ Car navštívil okruh situovaný na místní pláži. brzy byly tyto okruhy zrušeny.
Foto: Fernandez Racing
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?