Sam Hornish jr. po dominantní jízdě na mílovém ovále v Milwaukee dokázal v posledních kolech zdolat své soupeře a zaslouženě vyhrál.
Vozy stáje Marlboro Penske Team se pohybovaly na prvních pozicích od prvních kol závodu, kam se rychle propracovaly.
Mílový ovál Milwaukee je znám svým plochým povrchem, tedy že na něm nejsou klopené zatáčky známe z jiných oválů. Zdejší zatáčky mají úhel sklonu 2,5 až 9 stupňů. S tím měli problémy někteří z jezdců, kteří skončili ve zdi. Mezi nimi byla i Danica Patrick, Buddy Rice (oba Rahal Letermann Racing) a také po vzájemné kolizi se svým týmovým kolegou i Helio Castroneves. Buddy Lazier, jenž v týmu Panther Racing zastoupil zraněného Tomáše Engeho měl kolizi se soupeřem v boxové uličce, který mu zničil přední závěs kola. Lazier byl v kolizi nevinně.
Přitom od startu se pohyboval kolem 5. až 10. pozice. Nejdramatičtější byl však samotný závěr závodu, když po poslední zastávce v boxech se začaly rozdávat karty. Dopředu se hodně tlačil Dan Wheldon (AGR), Tony Kanaan, Sam Hornish jr. a Tomas Scheckter. Nejlépe však situaci zvládl Sam Hornish jr., který měl ale několikrát namále, když se Franchittiho pneumatika otřela o jeho bočnici vozu. Jednou se dokonce po vjetí v zatáčce až do zony, kde není jetá stopa, dostal až na samotnou zeď při výjezdu na rovinku. Vše přečkal a i po závěrečném attacku Franchittiho s přehledem zvítězil.
Franchitti sám přiznal, že finiš měl Hornish jr. lepší než on. Druhý do cíle dorazil Dario Frenchitti, třetí pak Tomas Scheckter. Roger Penske sice byl nadšen z vítězství Hornishe jr., avšak s oběma svými jezdci si v soukromí chce promluvit o zvláštním stylu soupeření. Přístí závod se pojede na ovále v Michiganu.
Foto: IndyCar Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.