Milwaukee: Hornish jr. zvládl finiš dokonale

Hornish jr., Sam
Hornish jr., Sam, foto: IRL
ar1 24. července 2005 23:11
Sdílej:

Sam Hornish jr. po dominantní jízdě na mílovém ovále v Milwaukee dokázal v posledních kolech zdolat své soupeře a zaslouženě vyhrál.

Vozy stáje Marlboro Penske Team se pohybovaly na prvních pozicích od prvních kol závodu, kam se rychle propracovaly.

Mílový ovál Milwaukee je znám svým plochým povrchem, tedy že na něm nejsou klopené zatáčky známe z jiných oválů. Zdejší zatáčky mají úhel sklonu 2,5 až 9 stupňů. S tím měli problémy někteří z jezdců, kteří skončili ve zdi. Mezi nimi byla i Danica Patrick, Buddy Rice (oba Rahal Letermann Racing) a také po vzájemné kolizi se svým týmovým kolegou i Helio Castroneves. Buddy Lazier, jenž v týmu Panther Racing zastoupil zraněného Tomáše Engeho měl kolizi se soupeřem v boxové uličce, který mu zničil přední závěs kola. Lazier byl v kolizi nevinně.

Přitom od startu se pohyboval kolem 5. až 10. pozice. Nejdramatičtější byl však samotný závěr závodu, když po poslední zastávce v boxech se začaly rozdávat karty. Dopředu se hodně tlačil Dan Wheldon (AGR), Tony Kanaan, Sam Hornish jr. a Tomas Scheckter. Nejlépe však situaci zvládl Sam Hornish jr., který měl ale několikrát namále, když se Franchittiho pneumatika otřela o jeho bočnici vozu. Jednou se dokonce po vjetí v zatáčce až do zony, kde není jetá stopa, dostal až na samotnou zeď při výjezdu na rovinku. Vše přečkal a i po závěrečném attacku Franchittiho s přehledem zvítězil.

Franchitti sám přiznal, že finiš měl Hornish jr. lepší než on. Druhý do cíle dorazil Dario Frenchitti, třetí pak Tomas Scheckter. Roger Penske sice byl nadšen z vítězství Hornishe jr., avšak s oběma svými jezdci si v soukromí chce promluvit o zvláštním stylu soupeření. Přístí závod se pojede na ovále v Michiganu.

Foto: IndyCar Media

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.