St. Petersburg: Wheldon zvítězil v 1. závodě IndyCar na okruhu

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IRL
ar1 4. dubna 2005 00:21
Sdílej:

Dlouhou dobu vedoucího jezdce Ryana Briscoeho (Target Chip Ganassi Racing) vyřadil z boje...

O historicky první vítězství IndyCar Series na klasickém okruhu dravě jedoucí Tony Kanaan, který poslal Briscoeho v jedné z levotočivých zatáček do bariéry z penumatik.

Kanaan po tomto incidentu malinko zpomalil, čehož využil jeho týmový kolega Dan Wheldon. Kanaan nakonec skončil druhý, třetí dojel do cíle Dario Franchitti a čtvrtý Bryan Herta, vítěz kvalifikace.

V historicky prvním závodě seriálu na klasickém okruhu si tak připíše neuvěřitelný výsledek na své konto kompletní tým Andretti Green Racing, kterému patří všechny tyto čtyři vozy. V závěrečné třetině se do čela závodu dostal i Tomáš Enge, který však musel ještě jednou tankovat.

Po dotankování se ovšem po vlastní chybě dostal do kontaktu se Samem Hornishem jr. a oba ze závodu museli po vzájemné kolizi odstoupit. Týmový kolega Engeho, Tomas Scheckter skončil několik kol před kolizí Engeho také v jedné ze zatáček v bariéře z pneumatik. Helio Castroneves, který jako první jezdec seriálu zatočil se závodním vozem série doprava, byl sestřelen v první části závodu o kolo předjížděným A. J. Foytem IV, se kterým se dostal do přímého kontaktu a následně vyzkoušel pevnost místní zdi.

Závod to byl bezesporu zajímavý, Tomáš Enge v něm opět ukázal, že je velmi kvalitní závodní jezdec, chybí mu však jen štěstí pro dokončení závodu na slušné pozici. Tento první závod byl jinak ve znamení mnoho změn ve vedení závodu, ostatně, jak tomu i bývá v této sérii zvykem a mnoho incidentů. Což ale dodává seriálu vzrušení.

Další závod se uskuteční 30. dubna 2005 na japonském oválu Twin Ring Motegi. Snad tam bude štěstěna libereckému rodákovi víc nakloněná...

Foto: IRL

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.