Komentář: Myslí Graham Rahal na zadní vrátka?

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
iM3 4. března 2010 17:01
Sdílej:

Zatímco týmy balí veškeré vybavení a posílají ho letadlem do Brazílie, Graham Rahal sedí doma bez angažmá. Šanci nastoupit do letošní sezóny měl, ale odmítl ji. Počítá Rahal s něčím, co zatím nevidíme?

Graham Rahal přišel o sedačku v týmu Newman Haas Lanigan Racing, neboť hlavní sponzor McDonald´s odešel. Mezitím Dale Coyne oznámil nového partnera v podobě americké skautské organizace a po odchodu Justina Wilsona začal jednat s Rahalem, jenž by do portfolia hlavního sponzora díky svému věku výborně zapadl. Jenže jednání uvízla na mrtvém bodě, Coyne požadoval dvouletý kontrakt zatímco Rahal chtěl v týmu závodit pouze jeden rok. Z dohody nakonec sešlo, Coyne zkouší jiné jezdce, Rahal hledá uplatnění v jiném týmu, ale s největší pravděpodobností se do kategorie pravidelně startujících jezdců nezařadí. Proč Rahal odmítl dvouletou smlouvu? Má tajné plány? Shrňme si základní fakta: - Rahal a sponzoři Graham Rahal uvedl, že se sháněním sponzorů má na letošní rok problémy, ale pro rok 2011 drží „něco hmatatelného“. - Target Chip Ganassi Racing Poté co vyplynulo, že Rahal nemůže najít závodní sedačku, ozval se Chip Ganassi. Podle svých slov by Rahala klidně angažoval, ale nemá prostředky, aby provoz třetího vozu zaštítil. Co nám z toho vychází? Rahal myslí na zadní kolečka, nechce se dlouhodobě upsat u průměrného týmu. Ačkoliv je rok 2011 ještě daleko, rýsuje se zajímavý scénář. Rahal chtěl u Coyna zůstat jeden rok, protože usiluje o práci u Chipa Ganassiho (případně u týmu Penske a Andretti Autosport), kam by přinesl sponzorské peníze. Pokud bychom šli ještě dál, Rahal by mohl nahradit Scotta Dixona. Dvojnásobný šampión série IndyCar byl v průběhu loňské sezóny spojován s týmem Gila de Ferrana. Brazilec sice vlastní tým nezaložil, ale spojil síly s Luczo Dragon Racing. Právě tam by mohl zakotvit Dixon neboť LDR má velký potenciál. Má tato hypotéza něco do sebe? Nepochybně, ale pravdu ví snad jenom Graham Rahal. Faktem zůstává, že odmítl strávit dva roky v jednom týmu. Požaduje pouze jednu sezónu, což není vzhledem k požadavkům sponzorů příliš šťastný postup. Uvidíme jestli Rahal nastoupí alespoň do jedno závodu letošní sezóny, snad bychom se měli dočkat na Indianapolis 500, kde dostává šanci mnoho jezdců. Doufat v to, že jeho otec Bobby Rahal a David Letterman seženou peníze na dlouhodobé obnovení týmu je naivní.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?