Na bližší informace o úvodním závodu sezóny 2010 jsme čekali velmi dlouho. Nejprve bylo oznámeno, že nový ročník zahájí Brazílie, pak se dlouho spekulovalo nad hostujícím městem, po dohodě se Sao Paulem fanoušci čekali na mapu dráhy. Nyní jsme se konečně dočkali.
Ačkoliv mapa dráhy v ulicích města Sau Paulo už na internetu našla své místo, k oficiálnímu potvrzení série IndyCar došlo až dnes. Okruh bude dlouhý 4,1 kilometrů a bude mít 11 zatáček. Od svých městských kolegů se nijak neliší, ostré levé a pravé zatáčky propojené krátkými a dlouhými rovinkami. Ale i takové okruhy nabízejí zajímavé a vzrušující závody.
Podnik Sao Paulo Indy 300 odstartuje novou sezónu 13. března. Závod bude vypsán na 75 kol. Charakteristickým znakem okruhu jsou dvě dlouhé rovinky, které ústí do pomalých zatáček.
„Pro týmy bude tvar dráhy aerodynamickou výzvou, budou muset hledat kompromis mezi dlouhými rovinkami a pomalými zatáčkami,“ uvedl autor okruhu Tony Cotman. Na dlouhé rovince před poslední jedenáctou zatáčkou by vozy měly brzdit ze 300 km/h na 80 km/h.
„Dráha povede skrz areál, na němž se pořádá tradiční karneval. Povrch dráhy skrz areál bude betonový, ostatní části okruhu bude tvořit asfalt,“ pokračoval Cotman.
„Bezpochyby půjde o dobrý závod a lidé jsou nadšeni z toho, že série IndyCar přicestuje do Brazílie,“ okomentoval podnik Sao Paulo Indy 300 trojnásobný vítěz Indianapolis 500 Helio Castroneves.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.