Na bližší informace o úvodním závodu sezóny 2010 jsme čekali velmi dlouho. Nejprve bylo oznámeno, že nový ročník zahájí Brazílie, pak se dlouho spekulovalo nad hostujícím městem, po dohodě se Sao Paulem fanoušci čekali na mapu dráhy. Nyní jsme se konečně dočkali.
Ačkoliv mapa dráhy v ulicích města Sau Paulo už na internetu našla své místo, k oficiálnímu potvrzení série IndyCar došlo až dnes. Okruh bude dlouhý 4,1 kilometrů a bude mít 11 zatáček. Od svých městských kolegů se nijak neliší, ostré levé a pravé zatáčky propojené krátkými a dlouhými rovinkami. Ale i takové okruhy nabízejí zajímavé a vzrušující závody.
Podnik Sao Paulo Indy 300 odstartuje novou sezónu 13. března. Závod bude vypsán na 75 kol. Charakteristickým znakem okruhu jsou dvě dlouhé rovinky, které ústí do pomalých zatáček.
„Pro týmy bude tvar dráhy aerodynamickou výzvou, budou muset hledat kompromis mezi dlouhými rovinkami a pomalými zatáčkami,“ uvedl autor okruhu Tony Cotman. Na dlouhé rovince před poslední jedenáctou zatáčkou by vozy měly brzdit ze 300 km/h na 80 km/h.
„Dráha povede skrz areál, na němž se pořádá tradiční karneval. Povrch dráhy skrz areál bude betonový, ostatní části okruhu bude tvořit asfalt,“ pokračoval Cotman.
„Bezpochyby půjde o dobrý závod a lidé jsou nadšeni z toho, že série IndyCar přicestuje do Brazílie,“ okomentoval podnik Sao Paulo Indy 300 trojnásobný vítěz Indianapolis 500 Helio Castroneves.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?