Na bližší informace o úvodním závodu sezóny 2010 jsme čekali velmi dlouho. Nejprve bylo oznámeno, že nový ročník zahájí Brazílie, pak se dlouho spekulovalo nad hostujícím městem, po dohodě se Sao Paulem fanoušci čekali na mapu dráhy. Nyní jsme se konečně dočkali.
Ačkoliv mapa dráhy v ulicích města Sau Paulo už na internetu našla své místo, k oficiálnímu potvrzení série IndyCar došlo až dnes. Okruh bude dlouhý 4,1 kilometrů a bude mít 11 zatáček. Od svých městských kolegů se nijak neliší, ostré levé a pravé zatáčky propojené krátkými a dlouhými rovinkami. Ale i takové okruhy nabízejí zajímavé a vzrušující závody.
Podnik Sao Paulo Indy 300 odstartuje novou sezónu 13. března. Závod bude vypsán na 75 kol. Charakteristickým znakem okruhu jsou dvě dlouhé rovinky, které ústí do pomalých zatáček.
„Pro týmy bude tvar dráhy aerodynamickou výzvou, budou muset hledat kompromis mezi dlouhými rovinkami a pomalými zatáčkami,“ uvedl autor okruhu Tony Cotman. Na dlouhé rovince před poslední jedenáctou zatáčkou by vozy měly brzdit ze 300 km/h na 80 km/h.
„Dráha povede skrz areál, na němž se pořádá tradiční karneval. Povrch dráhy skrz areál bude betonový, ostatní části okruhu bude tvořit asfalt,“ pokračoval Cotman.
„Bezpochyby půjde o dobrý závod a lidé jsou nadšeni z toho, že série IndyCar přicestuje do Brazílie,“ okomentoval podnik Sao Paulo Indy 300 trojnásobný vítěz Indianapolis 500 Helio Castroneves.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.