Série NASCAR je rozčleněna na tři kategorie, hlavní Sprint Cup doplňuje juniorka Nationwide, třetí kategorií jsou závody pick-upů Craftsman série. Pak existuje série ARCA, která pod hlavičku NASCAR nespadá, ale je výbornou startovní pozicí do vyšších úrovní. Tuto cestu možná zvolí Leilani Münter.
Tento víkend proběhnou testy série ARCA na oválu v Daytoně. Zde se představí i Danica Patrick (informovali jsme zde: Danica Patrick bude závodit v NASCAR) a nedávno potvrzená Milka Duno (I Milka Duno chce závodit v NASCAR). Třetí zástupkyní něžného pohlaví se stane Leilani Münter.
Münter je napůl závodnicí a napůl ochránkyní životního prostředí (kombinace vskutku zajímavá). Představila se v několika závodech série ARCA a IndyLights. Při debutu na Indianapolis v sérii IndyLights v roce 2007 si počínala nadmíru dobře, dokonce i čtyřnásobný vítěz Indy 500 Rick Mears na ni pěl chválu.
Co čert nechtěl, kariéru musela na čas přerušit - neměla za sebou dostatek sponzorů, kteří by ji pomohly najít stálou sedačku. Letos se na ní usmálo štěstí, zaopatřila ji společnost NextEra Energy, která v Severní Americe produkuje více než 6 000 megawattů z větrných elektráren, 360 megawattů z vodních elektráren a 300 megawattů ze solární energie.
Leilani Münter absolvuje třídenní testování s týmem Marka Gibsona, na dráze se bude moci poměřovat s Dunou a především s Patrick. Třiatřicetiletá závodnice doufá, že rozšíří partnerství s Mark Gibson Racing alespoň na deset závodů v roce 2010. „Chceme společně vyhrávat závody,“ stanovila si Münter hodně vysokou laťku.
„Tvrdě pracujeme na tom, aby byl vůz připraven. Jde o stejný automobil, který letos dojel v Daytoně na pátém místě,“ řekl Mark Gibson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.