Série NASCAR je rozčleněna na tři kategorie, hlavní Sprint Cup doplňuje juniorka Nationwide, třetí kategorií jsou závody pick-upů Craftsman série. Pak existuje série ARCA, která pod hlavičku NASCAR nespadá, ale je výbornou startovní pozicí do vyšších úrovní. Tuto cestu možná zvolí Leilani Münter.
Tento víkend proběhnou testy série ARCA na oválu v Daytoně. Zde se představí i Danica Patrick (informovali jsme zde: Danica Patrick bude závodit v NASCAR) a nedávno potvrzená Milka Duno (I Milka Duno chce závodit v NASCAR). Třetí zástupkyní něžného pohlaví se stane Leilani Münter.
Münter je napůl závodnicí a napůl ochránkyní životního prostředí (kombinace vskutku zajímavá). Představila se v několika závodech série ARCA a IndyLights. Při debutu na Indianapolis v sérii IndyLights v roce 2007 si počínala nadmíru dobře, dokonce i čtyřnásobný vítěz Indy 500 Rick Mears na ni pěl chválu.
Co čert nechtěl, kariéru musela na čas přerušit - neměla za sebou dostatek sponzorů, kteří by ji pomohly najít stálou sedačku. Letos se na ní usmálo štěstí, zaopatřila ji společnost NextEra Energy, která v Severní Americe produkuje více než 6 000 megawattů z větrných elektráren, 360 megawattů z vodních elektráren a 300 megawattů ze solární energie.
Leilani Münter absolvuje třídenní testování s týmem Marka Gibsona, na dráze se bude moci poměřovat s Dunou a především s Patrick. Třiatřicetiletá závodnice doufá, že rozšíří partnerství s Mark Gibson Racing alespoň na deset závodů v roce 2010. „Chceme společně vyhrávat závody,“ stanovila si Münter hodně vysokou laťku.
„Tvrdě pracujeme na tom, aby byl vůz připraven. Jde o stejný automobil, který letos dojel v Daytoně na pátém místě,“ řekl Mark Gibson.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?