Franchittimu se stýskalo, nyní je šťastný

Franchitti, Dario
Franchitti, Dario, foto: IndyCar Media
iM3 1. října 2009 19:16
Sdílej:

Ačkoliv se NASCAR dostává na území USA mnohem větší popularity než IndyCar, Dario Franchitti přiznal, že během svého působení v NASCAR závody IndyCar postrádal. Teprve v uzavřených vozech si uvědomil, jak moc mu jízda v monopostech chybí.

Dario Franchitti odešel z IndyCar po zisku titulu v roce 2007, v NASCAR se mu příliš nedařilo a po několika závodech musel Chip Ganassi jeho stáj z důvodu nedostatku financí zavřít. Jako kompenzaci mu nabídl návrat do série IndyCar v roce 2009. Franchitti nabídku s radostí přijal a nyní bojuje s týmovým kolegou Dixonem a Briscoem o titul. „Důvod, proč jsem v roce 2007 odešel, byla snaha najít novou motivaci,“ komentoval svůj čin Dario Franchitti. „Pak jsem si uvědomil, jak moc mi IndyCar chybí. Takže když jsem dostal nabídku vrátit se, ani chvíli jsem neváhal.“
„Od prvního kola, kdy jsem usedl do monopostu, jsem si jízdu užíval, zjistil jsem, že patřím do IndyCar,“ pokračoval Franchitti. Svou lásku k IndyCar si uvědomil i Dixon. „V jedné chvíli jsem si myslel, že bych mohl odejít tak v pětatřiceti letech,“ uvedl šestatřicetiletý Dixon. „Ale pořád to mám rád. Fakt, že jsem stále konkurenceschopný, vyhrávám závody a bojuji o tituly mi v tom pomáhá.“ Dixon si libuje i v zázemí IndyCar, s lidmi v paddocku podle vlastních slov vyrůstá, nejen s jezdci, ale i s členy týmů.
O tom by mohl mluvit i Dario Franchitti, který se spřátelil se všemi týmovými kolegy, které dosud měl. „V roce 2004 jsem pomáhal Tonymu Kanaanovi k titulu, v roce 2005 to byl Dan Wheldon a naopak v roce 2007 mi k titulu pomohli Danica Patrick, Marco Andretti a hlavně Tony Kanaan.“ „Se Scottem je situace trochu jiná, oba si chceme pomáhat, ale zároveň bojujeme o titul, takže do závodu vstupujeme sami za sebe,“ zakončil Franchitti.
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.