Franchittimu se stýskalo, nyní je šťastný

Franchitti, Dario
Franchitti, Dario, foto: IndyCar Media
iM3 1. října 2009 19:16
Sdílej:

Ačkoliv se NASCAR dostává na území USA mnohem větší popularity než IndyCar, Dario Franchitti přiznal, že během svého působení v NASCAR závody IndyCar postrádal. Teprve v uzavřených vozech si uvědomil, jak moc mu jízda v monopostech chybí.

Dario Franchitti odešel z IndyCar po zisku titulu v roce 2007, v NASCAR se mu příliš nedařilo a po několika závodech musel Chip Ganassi jeho stáj z důvodu nedostatku financí zavřít. Jako kompenzaci mu nabídl návrat do série IndyCar v roce 2009. Franchitti nabídku s radostí přijal a nyní bojuje s týmovým kolegou Dixonem a Briscoem o titul. „Důvod, proč jsem v roce 2007 odešel, byla snaha najít novou motivaci,“ komentoval svůj čin Dario Franchitti. „Pak jsem si uvědomil, jak moc mi IndyCar chybí. Takže když jsem dostal nabídku vrátit se, ani chvíli jsem neváhal.“ „Od prvního kola, kdy jsem usedl do monopostu, jsem si jízdu užíval, zjistil jsem, že patřím do IndyCar,“ pokračoval Franchitti. Svou lásku k IndyCar si uvědomil i Dixon. „V jedné chvíli jsem si myslel, že bych mohl odejít tak v pětatřiceti letech,“ uvedl šestatřicetiletý Dixon. „Ale pořád to mám rád. Fakt, že jsem stále konkurenceschopný, vyhrávám závody a bojuji o tituly mi v tom pomáhá.“ Dixon si libuje i v zázemí IndyCar, s lidmi v paddocku podle vlastních slov vyrůstá, nejen s jezdci, ale i s členy týmů. O tom by mohl mluvit i Dario Franchitti, který se spřátelil se všemi týmovými kolegy, které dosud měl. „V roce 2004 jsem pomáhal Tonymu Kanaanovi k titulu, v roce 2005 to byl Dan Wheldon a naopak v roce 2007 mi k titulu pomohli Danica Patrick, Marco Andretti a hlavně Tony Kanaan.“ „Se Scottem je situace trochu jiná, oba si chceme pomáhat, ale zároveň bojujeme o titul, takže do závodu vstupujeme sami za sebe,“ zakončil Franchitti.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.