Franchittimu se stýskalo, nyní je šťastný

Franchitti, Dario
Franchitti, Dario, foto: IndyCar Media
iM3 1. října 2009 19:16
Sdílej:

Ačkoliv se NASCAR dostává na území USA mnohem větší popularity než IndyCar, Dario Franchitti přiznal, že během svého působení v NASCAR závody IndyCar postrádal. Teprve v uzavřených vozech si uvědomil, jak moc mu jízda v monopostech chybí.

Dario Franchitti odešel z IndyCar po zisku titulu v roce 2007, v NASCAR se mu příliš nedařilo a po několika závodech musel Chip Ganassi jeho stáj z důvodu nedostatku financí zavřít. Jako kompenzaci mu nabídl návrat do série IndyCar v roce 2009. Franchitti nabídku s radostí přijal a nyní bojuje s týmovým kolegou Dixonem a Briscoem o titul. „Důvod, proč jsem v roce 2007 odešel, byla snaha najít novou motivaci,“ komentoval svůj čin Dario Franchitti. „Pak jsem si uvědomil, jak moc mi IndyCar chybí. Takže když jsem dostal nabídku vrátit se, ani chvíli jsem neváhal.“ „Od prvního kola, kdy jsem usedl do monopostu, jsem si jízdu užíval, zjistil jsem, že patřím do IndyCar,“ pokračoval Franchitti. Svou lásku k IndyCar si uvědomil i Dixon. „V jedné chvíli jsem si myslel, že bych mohl odejít tak v pětatřiceti letech,“ uvedl šestatřicetiletý Dixon. „Ale pořád to mám rád. Fakt, že jsem stále konkurenceschopný, vyhrávám závody a bojuji o tituly mi v tom pomáhá.“ Dixon si libuje i v zázemí IndyCar, s lidmi v paddocku podle vlastních slov vyrůstá, nejen s jezdci, ale i s členy týmů. O tom by mohl mluvit i Dario Franchitti, který se spřátelil se všemi týmovými kolegy, které dosud měl. „V roce 2004 jsem pomáhal Tonymu Kanaanovi k titulu, v roce 2005 to byl Dan Wheldon a naopak v roce 2007 mi k titulu pomohli Danica Patrick, Marco Andretti a hlavně Tony Kanaan.“ „Se Scottem je situace trochu jiná, oba si chceme pomáhat, ale zároveň bojujeme o titul, takže do závodu vstupujeme sami za sebe,“ zakončil Franchitti.
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?