Franchittimu se stýskalo, nyní je šťastný

Franchitti, Dario
Franchitti, Dario, foto: IndyCar Media
iM3 1. října 2009 19:16
Sdílej:

Ačkoliv se NASCAR dostává na území USA mnohem větší popularity než IndyCar, Dario Franchitti přiznal, že během svého působení v NASCAR závody IndyCar postrádal. Teprve v uzavřených vozech si uvědomil, jak moc mu jízda v monopostech chybí.

Dario Franchitti odešel z IndyCar po zisku titulu v roce 2007, v NASCAR se mu příliš nedařilo a po několika závodech musel Chip Ganassi jeho stáj z důvodu nedostatku financí zavřít. Jako kompenzaci mu nabídl návrat do série IndyCar v roce 2009. Franchitti nabídku s radostí přijal a nyní bojuje s týmovým kolegou Dixonem a Briscoem o titul. „Důvod, proč jsem v roce 2007 odešel, byla snaha najít novou motivaci,“ komentoval svůj čin Dario Franchitti. „Pak jsem si uvědomil, jak moc mi IndyCar chybí. Takže když jsem dostal nabídku vrátit se, ani chvíli jsem neváhal.“ „Od prvního kola, kdy jsem usedl do monopostu, jsem si jízdu užíval, zjistil jsem, že patřím do IndyCar,“ pokračoval Franchitti. Svou lásku k IndyCar si uvědomil i Dixon. „V jedné chvíli jsem si myslel, že bych mohl odejít tak v pětatřiceti letech,“ uvedl šestatřicetiletý Dixon. „Ale pořád to mám rád. Fakt, že jsem stále konkurenceschopný, vyhrávám závody a bojuji o tituly mi v tom pomáhá.“ Dixon si libuje i v zázemí IndyCar, s lidmi v paddocku podle vlastních slov vyrůstá, nejen s jezdci, ale i s členy týmů. O tom by mohl mluvit i Dario Franchitti, který se spřátelil se všemi týmovými kolegy, které dosud měl. „V roce 2004 jsem pomáhal Tonymu Kanaanovi k titulu, v roce 2005 to byl Dan Wheldon a naopak v roce 2007 mi k titulu pomohli Danica Patrick, Marco Andretti a hlavně Tony Kanaan.“ „Se Scottem je situace trochu jiná, oba si chceme pomáhat, ale zároveň bojujeme o titul, takže do závodu vstupujeme sami za sebe,“ zakončil Franchitti.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.