Tři rytíři vstupují do poslední fáze bojů

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 11. srpna 2009 17:52
Sdílej:

Scott Dixon zahájil frontální útok na třetí titul šampióna. Podnik Honda Indy 200 v Mid-Ohiu ovládl nevídaným způsobem. Cílem projel s půlminutovým náskokem, což není v IndyCar na denním pořádku.

Čtvrté vítězství v sezóně mu zajistilo vedení v průběžném pořadí šampionátu, ale v nestřeženém okamžiku se mohou karty obrátit. Na záda mu totiž dýchají další dva piloti, kteří chtějí jediné – titul šampióna. Ano, v letošním roce opět dominují stáje Target Chip Ganassi a Team Penske. Co naplat, už bychom si na to měli zvyknout. Naštěstí šampionát neovládají jeden nebo dva jezdci, nýbrž čtyři, resp. tři, Castroneves už do boje pravděpodobně nezasáhne. Vyrovnanost špičky startovního pole je úžasná, během třinácti závodu se měnilo jméno na čele průběžného pořadí dvanáctkrát. Nikdo z hlavních postav – Dixon – Briscoe – Franchitti – si nedokázal vybudovat dostatečný náskok, aby mohl do následujícího závodu vstupovat s vědomím, že v případě nečekaných problémů udrží první pozici v tabulce. Ne, tuto šanci nedostal nikdo. Šampionát je nesmírně vyrovnaný, vždyť do nynějška byl rekordní rok 2003, kdy se měnilo pořadí osmkrát. Rok 2009 je o čtyři výměny úspěšnější, a kdo ví, co nás ve zbývajících čtyřech závodech čeká. „Prožíváme celkem podivnou sezónu,“ komentoval současnou situaci Dixon. „Zdá se, že nikdo z nás nedokáže dlouhodobě vést pořadí.“ Scott Dixon nastoupí do posledního závodu na klasickém okruhu s tříbodovým náskokem. Uvážíme-li desetibodový rozdíl za první a druhé místo, je Dixonova výhoda minimální. Briscoe vyhrál jen dvakrát, ale poháry za druhá místa už nemá kam dávat. Právě ony stříbrné dojezdy ho drží ve hře o titul. Franchitti trochu zaostal, ale dvacet bodů je v systému hodnocení IndyCar nepatrná ztráta. Čtvrtému Castronevesovi chybí 65 bodů, tudíž rozdíl pravděpodobně nedožene. Alespoň může vzpomínat na sladké vítězství na Indianapolis 500. Přidá ještě jedno a bude opěvován víc, než kdyby získal titul šampióna IndyCar. Ale zpět na bojiště tří rytířů. Infineon Raceway uzavře sezónu klasických okruhů, poté následuje Chicagoland, odlet do Japonska na Twin Ring Motegi a zpět na Floridu do Homesteadu. „Poslední čtyři okruhy mám velmi rád,“ prozradil Briscoe. Přinese mu to nějakou výhodu? Rozhodně ne, soupeří s nejzkušenějšími piloty série, kteří zvládají práci s volantem na obou typech tratí. „Předpokládám, že závěr sezóny bude hodně těsný,“ přiznal Briscoe, jenž na Infineon Raceway startoval z pole-postion, stejně jako jeho kolegové. Teď už nemůže nikdo zaváhat, pojede se na plno. Zapomeňte na nemastné neslané výkony Scotta Dixona z úvodu sezóny, na zkrat Ryana Briscoeho v Richmondu, jde o titul, kdy každá malá chyba může znamenat výhodu pro konkurenci. Nejdůležitější je neztratit kontakt se špičkou. „Nezajímá mě, jestli jsem v tuto chvíli na čele. Jediným okamžikem, kdy chci být první v tabulce, je po projetí cílem v Homesteadu,“ uzavřel Dixon.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.