Tři rytíři vstupují do poslední fáze bojů

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 11. srpna 2009 17:52
Sdílej:

Scott Dixon zahájil frontální útok na třetí titul šampióna. Podnik Honda Indy 200 v Mid-Ohiu ovládl nevídaným způsobem. Cílem projel s půlminutovým náskokem, což není v IndyCar na denním pořádku.

Čtvrté vítězství v sezóně mu zajistilo vedení v průběžném pořadí šampionátu, ale v nestřeženém okamžiku se mohou karty obrátit. Na záda mu totiž dýchají další dva piloti, kteří chtějí jediné – titul šampióna. Ano, v letošním roce opět dominují stáje Target Chip Ganassi a Team Penske. Co naplat, už bychom si na to měli zvyknout. Naštěstí šampionát neovládají jeden nebo dva jezdci, nýbrž čtyři, resp. tři, Castroneves už do boje pravděpodobně nezasáhne.
Vyrovnanost špičky startovního pole je úžasná, během třinácti závodu se měnilo jméno na čele průběžného pořadí dvanáctkrát. Nikdo z hlavních postav – Dixon – Briscoe – Franchitti – si nedokázal vybudovat dostatečný náskok, aby mohl do následujícího závodu vstupovat s vědomím, že v případě nečekaných problémů udrží první pozici v tabulce. Ne, tuto šanci nedostal nikdo. Šampionát je nesmírně vyrovnaný, vždyť do nynějška byl rekordní rok 2003, kdy se měnilo pořadí osmkrát. Rok 2009 je o čtyři výměny úspěšnější, a kdo ví, co nás ve zbývajících čtyřech závodech čeká. „Prožíváme celkem podivnou sezónu,“ komentoval současnou situaci Dixon. „Zdá se, že nikdo z nás nedokáže dlouhodobě vést pořadí.“ Scott Dixon nastoupí do posledního závodu na klasickém okruhu s tříbodovým náskokem. Uvážíme-li desetibodový rozdíl za první a druhé místo, je Dixonova výhoda minimální. Briscoe vyhrál jen dvakrát, ale poháry za druhá místa už nemá kam dávat. Právě ony stříbrné dojezdy ho drží ve hře o titul. Franchitti trochu zaostal, ale dvacet bodů je v systému hodnocení IndyCar nepatrná ztráta. Čtvrtému Castronevesovi chybí 65 bodů, tudíž rozdíl pravděpodobně nedožene. Alespoň může vzpomínat na sladké vítězství na Indianapolis 500. Přidá ještě jedno a bude opěvován víc, než kdyby získal titul šampióna IndyCar.
Ale zpět na bojiště tří rytířů. Infineon Raceway uzavře sezónu klasických okruhů, poté následuje Chicagoland, odlet do Japonska na Twin Ring Motegi a zpět na Floridu do Homesteadu. „Poslední čtyři okruhy mám velmi rád,“ prozradil Briscoe. Přinese mu to nějakou výhodu? Rozhodně ne, soupeří s nejzkušenějšími piloty série, kteří zvládají práci s volantem na obou typech tratí. „Předpokládám, že závěr sezóny bude hodně těsný,“ přiznal Briscoe, jenž na Infineon Raceway startoval z pole-postion, stejně jako jeho kolegové. Teď už nemůže nikdo zaváhat, pojede se na plno. Zapomeňte na nemastné neslané výkony Scotta Dixona z úvodu sezóny, na zkrat Ryana Briscoeho v Richmondu, jde o titul, kdy každá malá chyba může znamenat výhodu pro konkurenci. Nejdůležitější je neztratit kontakt se špičkou. „Nezajímá mě, jestli jsem v tuto chvíli na čele. Jediným okamžikem, kdy chci být první v tabulce, je po projetí cílem v Homesteadu,“ uzavřel Dixon.
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.