Tři rytíři vstupují do poslední fáze bojů

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 11. srpna 2009 17:52
Sdílej:

Scott Dixon zahájil frontální útok na třetí titul šampióna. Podnik Honda Indy 200 v Mid-Ohiu ovládl nevídaným způsobem. Cílem projel s půlminutovým náskokem, což není v IndyCar na denním pořádku.

Čtvrté vítězství v sezóně mu zajistilo vedení v průběžném pořadí šampionátu, ale v nestřeženém okamžiku se mohou karty obrátit. Na záda mu totiž dýchají další dva piloti, kteří chtějí jediné – titul šampióna. Ano, v letošním roce opět dominují stáje Target Chip Ganassi a Team Penske. Co naplat, už bychom si na to měli zvyknout. Naštěstí šampionát neovládají jeden nebo dva jezdci, nýbrž čtyři, resp. tři, Castroneves už do boje pravděpodobně nezasáhne. Vyrovnanost špičky startovního pole je úžasná, během třinácti závodu se měnilo jméno na čele průběžného pořadí dvanáctkrát. Nikdo z hlavních postav – Dixon – Briscoe – Franchitti – si nedokázal vybudovat dostatečný náskok, aby mohl do následujícího závodu vstupovat s vědomím, že v případě nečekaných problémů udrží první pozici v tabulce. Ne, tuto šanci nedostal nikdo. Šampionát je nesmírně vyrovnaný, vždyť do nynějška byl rekordní rok 2003, kdy se měnilo pořadí osmkrát. Rok 2009 je o čtyři výměny úspěšnější, a kdo ví, co nás ve zbývajících čtyřech závodech čeká. „Prožíváme celkem podivnou sezónu,“ komentoval současnou situaci Dixon. „Zdá se, že nikdo z nás nedokáže dlouhodobě vést pořadí.“ Scott Dixon nastoupí do posledního závodu na klasickém okruhu s tříbodovým náskokem. Uvážíme-li desetibodový rozdíl za první a druhé místo, je Dixonova výhoda minimální. Briscoe vyhrál jen dvakrát, ale poháry za druhá místa už nemá kam dávat. Právě ony stříbrné dojezdy ho drží ve hře o titul. Franchitti trochu zaostal, ale dvacet bodů je v systému hodnocení IndyCar nepatrná ztráta. Čtvrtému Castronevesovi chybí 65 bodů, tudíž rozdíl pravděpodobně nedožene. Alespoň může vzpomínat na sladké vítězství na Indianapolis 500. Přidá ještě jedno a bude opěvován víc, než kdyby získal titul šampióna IndyCar. Ale zpět na bojiště tří rytířů. Infineon Raceway uzavře sezónu klasických okruhů, poté následuje Chicagoland, odlet do Japonska na Twin Ring Motegi a zpět na Floridu do Homesteadu. „Poslední čtyři okruhy mám velmi rád,“ prozradil Briscoe. Přinese mu to nějakou výhodu? Rozhodně ne, soupeří s nejzkušenějšími piloty série, kteří zvládají práci s volantem na obou typech tratí. „Předpokládám, že závěr sezóny bude hodně těsný,“ přiznal Briscoe, jenž na Infineon Raceway startoval z pole-postion, stejně jako jeho kolegové. Teď už nemůže nikdo zaváhat, pojede se na plno. Zapomeňte na nemastné neslané výkony Scotta Dixona z úvodu sezóny, na zkrat Ryana Briscoeho v Richmondu, jde o titul, kdy každá malá chyba může znamenat výhodu pro konkurenci. Nejdůležitější je neztratit kontakt se špičkou. „Nezajímá mě, jestli jsem v tuto chvíli na čele. Jediným okamžikem, kdy chci být první v tabulce, je po projetí cílem v Homesteadu,“ uzavřel Dixon.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.