Nová pravidla pro nováčky

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 11. března 2009 20:42
Sdílej:

Série IndyCar pro letošní ročník zavádí nové pravidlo pro nováčky a pomalejší jezdce, kteří budou v průběžném hodnocení mimo první desítku. Jedná se o bonusový trénink během každého závodního víkendu.

Na úvodním podniku v St. Petersburgu budou ještě všichni měřeni stejným metrem, ale od druhého závodu v Long Beach se zavede speciální ranní trénink prvního dne. Nováčci budou mít před prvním oficiálním tréninkem k dispozici 30 nebo 45 minut. Sportovní prezident IRL Brian Barnhart doufá, že nabyté zkušenosti pomohou vyrovnat startovní pole a ztížit pozici těm nejsilnějším. „Snažíme se novým jezdcům zvýhodnit jejich pozici. Kvůli současné ekonomice a pravidlům si týmy nemohou dovolit časté testování. Pro majitele stájí, kteří se rozhodnout odzkoušet nového pilota, to bude výhoda,“ uvedl Barnhart. „My nabízíme čas navíc, který nic nestojí. Je součástí závodního víkendu. Pokud jste v průběžném pořadí mimo první desítku, přichází problém. Namísto soukromého testování dáváme týmům šanci vrátit se díky tréninku navíc do první desítky.“ Nové pravidlo nebude fungovat pouze v St. Petersburgu a v Indianapolis 500, kde každý nováček absolvuje dvoudenní program pro debutanty.  
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.