Dixon poznal zájem o IndyCar díky toaletám

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Fernandez Racing
iM3 23. května 2008 15:50
Sdílej:

Šampión roku 2003 a vítěz kvalifikace na letošní Indianapolis 500 Scott Dixon se krátce rozpovídal o blížícím se závodě, strategii a slávě série IndyCar.

Zcela jistě máte velmi dobré auto a z pole-position musíte být nadšený… Jo, byl to dobrý měsíc. Jen čekám, kdy se něco pokazí. Ale i když se nám na konci jednoho dne nedařilo, vůz byl pořád slušně rychlý, dobře jsme se adaptovali, takže vše vyšlo hladce. Podivně hladce. Je to nějaké špatné znamení? Nesnažím se mluvit o tom, jak dobří jsme byli, protože se všechno může velmi lehce pokazit. Historie ukázala, že nejrychlejší vozy vždy nevyhrávají, obzvlášť tady. Jen se chci postavit na start a pak se uvidí. Jaká je taktika? Dostat se na čelo a diktovat rychlost? To je další věc, která nám tento rok přinesla smůlu. Podívejte se na Japonsko a Kansas. Celý závod jsme vedli a závěr nám zkazila strategie paliva. Doufám, že štěstěna se na nás tento měsíc obrátí, smůly už bylo dost. Ale pravděpodobně budu konzervativní, šetřit palivo a pohybovat se blízko čela. Vím, že Dan (Wheldon) chce vést hodně kol. Nebudete spolupracovat při šetření paliva? Čeká nás sezení, určitě na to dojde. Většinou on šetří palivo a je v pozadí, teď nedávno mu to vyšlo. Ale nabízí se spousta variací strategie. Scott Dixon, vítěz kvalifikace na 92. ročník Indianapolis 500, pózuje před fotografy Vzhledem k tomu, že Indy 500 je pravděpodobně největším závodem na světě, vyvíjí to na vás větší tlak? Určitě, ale snažím se na to nemyslet. Přistupuji k němu jako k ostatním závodům. Když začnete přemýšlet o tom, že je to největší závod v roce, během těch dvou hodin vám to může uškodit na psychice. Změnil se od unifikace sérií shon okolo závodů? Rozhodně, strašně se zvýšil ruch. Zájem médií rapidně vzrostl. Nejlepší příklad lze uvést takto: Během tréninků, které trvaly šest hodin, jste občas museli na toaletu. Dřív vám cesta zabrala méně než 10 minut, teď je to okolo 45 minut. Pro mě je to první náznak toho, že znovu bude všechno mnohem větší.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?