Dixon poznal zájem o IndyCar díky toaletám

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Fernandez Racing
iM3 23. května 2008 15:50
Sdílej:

Šampión roku 2003 a vítěz kvalifikace na letošní Indianapolis 500 Scott Dixon se krátce rozpovídal o blížícím se závodě, strategii a slávě série IndyCar.

Zcela jistě máte velmi dobré auto a z pole-position musíte být nadšený… Jo, byl to dobrý měsíc. Jen čekám, kdy se něco pokazí. Ale i když se nám na konci jednoho dne nedařilo, vůz byl pořád slušně rychlý, dobře jsme se adaptovali, takže vše vyšlo hladce. Podivně hladce. Je to nějaké špatné znamení?
Nesnažím se mluvit o tom, jak dobří jsme byli, protože se všechno může velmi lehce pokazit. Historie ukázala, že nejrychlejší vozy vždy nevyhrávají, obzvlášť tady. Jen se chci postavit na start a pak se uvidí. Jaká je taktika? Dostat se na čelo a diktovat rychlost? To je další věc, která nám tento rok přinesla smůlu. Podívejte se na Japonsko a Kansas. Celý závod jsme vedli a závěr nám zkazila strategie paliva. Doufám, že štěstěna se na nás tento měsíc obrátí, smůly už bylo dost. Ale pravděpodobně budu konzervativní, šetřit palivo a pohybovat se blízko čela. Vím, že Dan (Wheldon) chce vést hodně kol.
Nebudete spolupracovat při šetření paliva? Čeká nás sezení, určitě na to dojde. Většinou on šetří palivo a je v pozadí, teď nedávno mu to vyšlo. Ale nabízí se spousta variací strategie. Scott Dixon, vítěz kvalifikace na 92. ročník Indianapolis 500, pózuje před fotografy
Vzhledem k tomu, že Indy 500 je pravděpodobně největším závodem na světě, vyvíjí to na vás větší tlak? Určitě, ale snažím se na to nemyslet. Přistupuji k němu jako k ostatním závodům. Když začnete přemýšlet o tom, že je to největší závod v roce, během těch dvou hodin vám to může uškodit na psychice.
Změnil se od unifikace sérií shon okolo závodů? Rozhodně, strašně se zvýšil ruch. Zájem médií rapidně vzrostl. Nejlepší příklad lze uvést takto: Během tréninků, které trvaly šest hodin, jste občas museli na toaletu. Dřív vám cesta zabrala méně než 10 minut, teď je to okolo 45 minut. Pro mě je to první náznak toho, že znovu bude všechno mnohem větší.
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.