Dixon poznal zájem o IndyCar díky toaletám

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Fernandez Racing
iM3 23. května 2008 15:50
Sdílej:

Šampión roku 2003 a vítěz kvalifikace na letošní Indianapolis 500 Scott Dixon se krátce rozpovídal o blížícím se závodě, strategii a slávě série IndyCar.

Zcela jistě máte velmi dobré auto a z pole-position musíte být nadšený… Jo, byl to dobrý měsíc. Jen čekám, kdy se něco pokazí. Ale i když se nám na konci jednoho dne nedařilo, vůz byl pořád slušně rychlý, dobře jsme se adaptovali, takže vše vyšlo hladce. Podivně hladce. Je to nějaké špatné znamení? Nesnažím se mluvit o tom, jak dobří jsme byli, protože se všechno může velmi lehce pokazit. Historie ukázala, že nejrychlejší vozy vždy nevyhrávají, obzvlášť tady. Jen se chci postavit na start a pak se uvidí. Jaká je taktika? Dostat se na čelo a diktovat rychlost? To je další věc, která nám tento rok přinesla smůlu. Podívejte se na Japonsko a Kansas. Celý závod jsme vedli a závěr nám zkazila strategie paliva. Doufám, že štěstěna se na nás tento měsíc obrátí, smůly už bylo dost. Ale pravděpodobně budu konzervativní, šetřit palivo a pohybovat se blízko čela. Vím, že Dan (Wheldon) chce vést hodně kol. Nebudete spolupracovat při šetření paliva? Čeká nás sezení, určitě na to dojde. Většinou on šetří palivo a je v pozadí, teď nedávno mu to vyšlo. Ale nabízí se spousta variací strategie. Scott Dixon, vítěz kvalifikace na 92. ročník Indianapolis 500, pózuje před fotografy Vzhledem k tomu, že Indy 500 je pravděpodobně největším závodem na světě, vyvíjí to na vás větší tlak? Určitě, ale snažím se na to nemyslet. Přistupuji k němu jako k ostatním závodům. Když začnete přemýšlet o tom, že je to největší závod v roce, během těch dvou hodin vám to může uškodit na psychice. Změnil se od unifikace sérií shon okolo závodů? Rozhodně, strašně se zvýšil ruch. Zájem médií rapidně vzrostl. Nejlepší příklad lze uvést takto: Během tréninků, které trvaly šest hodin, jste občas museli na toaletu. Dřív vám cesta zabrala méně než 10 minut, teď je to okolo 45 minut. Pro mě je to první náznak toho, že znovu bude všechno mnohem větší.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.