Jméno Senna znovu vítězí v Monaku!

Senna, Bruno
Senna, Bruno, foto: www.gp2series.com
Pavel Stavebník 23. května 2008 14:31
Sdílej:

MONAKO - 1. ZÁVOD; Synovec krále Monte Carla Ayrtona Senny Bruno získal v dnešním prvním ze dvou závodů cennou trofej pro vítěze, když se dokázal ubránit tlaku vítěze kvalifikace Maldonada. Třetí místo spadlo do klína Chandhokovi v poslední zatáčce.

O svém vítězství rozhodl Senna prakticky už při startu, když využil zaváhání Maldonada a usadil se na prvním místě před Venezuelcem následovaným Conwayem a Vallesem. Před první zastávkou v boxech měl vedoucí vůz šestivteřinový náskok, který stáj Piquet Sports redukovala bezchybnou prací na 4,6 vteřiny.

Vedoucí jezdec průběžného pořadí Pantano nebyl ve stejné formě jako v Turecku a při obraně své pozice před Buemim měl navíc smůlu, když ho soupeř poslal v Mirabeau do smyku, jenž skončil zablokovanou tratí na celých třicet vteřin. Na čele se nic nezměnilo a když byl závod restartován, klesl pouze rozdíl mezi hlavními aktéry na tři vteřiny.

V závěru závodu Maldonado dostihl vedoucí vůz úplně, ale Senna zajel vynikající doslova kvalifikační kolo, čímž dal najevo, že má ještě rezervu a zajistil si ke svému prvnímu letošnímu vítězství ještě prémiový bod za nejrychlejší kolo v závodě. Maldonado protnul cílovou čáru se ztrátou šesti desetin vteřiny a čekalo se na celou dobu třetího Conwaye.

Ten však předjížděl v poslední zatáčce o kolo pomalejšího Villu tak nešťastně, že spadlo jeho cenné třetí místo do klína Chandhokovi z týmu iSport. Na dalších pozicích dojel Valles, Parente a Rodriguez, jenž po nevýrazných výkonech vytěžil z výborné strategie stáje FMS šestou pozici. Poslední bod nakonec připadl nešťastnému Conwayovi. Útěchou mu alespoň může být, že zítra odstartuje do kratšího závodu z první pozice díky obrácenému pořadí první osmičky.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?