MONAKO - 1. ZÁVOD; Synovec krále Monte Carla Ayrtona Senny Bruno získal v dnešním prvním ze dvou závodů cennou trofej pro vítěze, když se dokázal ubránit tlaku vítěze kvalifikace Maldonada. Třetí místo spadlo do klína Chandhokovi v poslední zatáčce.
O svém vítězství rozhodl Senna prakticky už při startu, když využil zaváhání Maldonada a usadil se na prvním místě před Venezuelcem následovaným Conwayem a Vallesem. Před první zastávkou v boxech měl vedoucí vůz šestivteřinový náskok, který stáj Piquet Sports redukovala bezchybnou prací na 4,6 vteřiny.
Vedoucí jezdec průběžného pořadí Pantano nebyl ve stejné formě jako v Turecku a při obraně své pozice před Buemim měl navíc smůlu, když ho soupeř poslal v Mirabeau do smyku, jenž skončil zablokovanou tratí na celých třicet vteřin. Na čele se nic nezměnilo a když byl závod restartován, klesl pouze rozdíl mezi hlavními aktéry na tři vteřiny.
V závěru závodu Maldonado dostihl vedoucí vůz úplně, ale Senna zajel vynikající doslova kvalifikační kolo, čímž dal najevo, že má ještě rezervu a zajistil si ke svému prvnímu letošnímu vítězství ještě prémiový bod za nejrychlejší kolo v závodě. Maldonado protnul cílovou čáru se ztrátou šesti desetin vteřiny a čekalo se na celou dobu třetího Conwaye.
Ten však předjížděl v poslední zatáčce o kolo pomalejšího Villu tak nešťastně, že spadlo jeho cenné třetí místo do klína Chandhokovi z týmu iSport. Na dalších pozicích dojel Valles, Parente a Rodriguez, jenž po nevýrazných výkonech vytěžil z výborné strategie stáje FMS šestou pozici. Poslední bod nakonec připadl nešťastnému Conwayovi. Útěchou mu alespoň může být, že zítra odstartuje do kratšího závodu z první pozice díky obrácenému pořadí první osmičky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?