MONAKO - 1. ZÁVOD; Synovec krále Monte Carla Ayrtona Senny Bruno získal v dnešním prvním ze dvou závodů cennou trofej pro vítěze, když se dokázal ubránit tlaku vítěze kvalifikace Maldonada. Třetí místo spadlo do klína Chandhokovi v poslední zatáčce.
O svém vítězství rozhodl Senna prakticky už při startu, když využil zaváhání Maldonada a usadil se na prvním místě před Venezuelcem následovaným Conwayem a Vallesem. Před první zastávkou v boxech měl vedoucí vůz šestivteřinový náskok, který stáj Piquet Sports redukovala bezchybnou prací na 4,6 vteřiny.
Vedoucí jezdec průběžného pořadí Pantano nebyl ve stejné formě jako v Turecku a při obraně své pozice před Buemim měl navíc smůlu, když ho soupeř poslal v Mirabeau do smyku, jenž skončil zablokovanou tratí na celých třicet vteřin. Na čele se nic nezměnilo a když byl závod restartován, klesl pouze rozdíl mezi hlavními aktéry na tři vteřiny.
V závěru závodu Maldonado dostihl vedoucí vůz úplně, ale Senna zajel vynikající doslova kvalifikační kolo, čímž dal najevo, že má ještě rezervu a zajistil si ke svému prvnímu letošnímu vítězství ještě prémiový bod za nejrychlejší kolo v závodě. Maldonado protnul cílovou čáru se ztrátou šesti desetin vteřiny a čekalo se na celou dobu třetího Conwaye.
Ten však předjížděl v poslední zatáčce o kolo pomalejšího Villu tak nešťastně, že spadlo jeho cenné třetí místo do klína Chandhokovi z týmu iSport. Na dalších pozicích dojel Valles, Parente a Rodriguez, jenž po nevýrazných výkonech vytěžil z výborné strategie stáje FMS šestou pozici. Poslední bod nakonec připadl nešťastnému Conwayovi. Útěchou mu alespoň může být, že zítra odstartuje do kratšího závodu z první pozice díky obrácenému pořadí první osmičky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.