A1GP má nový vůz, Ferrari přes kopírák + FOTO

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Pavel Stavebník 13. května 2008 14:26
Sdílej:

Už při prvním pohledu je zřejmé, že jsme tenhle vůz někdy a někde viděli. A že jsme ho měli na očích více než dost, pro některé! Majitel seriálu zveřejnil první oficiální obrázek nového monopostu, připravovaného pro čtvrtý ročník 2008-2009.

Digitální obraz je zveřejněn těsně před prvními testy skutečného vozu v jižní Anglii. Za jeho volant by měl usednout expilot F1 a současný komentátor John Watson.

Základem nového šasi není nic méně úspěšného, než legendární Ferrari F2004, se kterým italská stáj získala v roce 2004 nejen suverénní vítězství v Poháru konstruktérů formule 1, ale i titul mistra světa zásluhou Michaela Schumachera. O převaze svědčí i to, že německý jezdec spolu s týmovým kolegou Barrichellem získali v daném roce osmkrát double!

A1GP má však svoji základní koncepci, časté předjíždění ve vyrovnaném startovním poli, pro kterou bylo šasi upraveno. Redukována tak byla aerodynamická účinnost snižující přítlak dalšího vozu v závěsu. Přípravu novinky má na starosti technický ředitel John Travis a konzultantem není nikdo jiný, než konstruktér F2004 Rory Byrne.

Na přípravu a výrobu motorů Ferrari pro A1GP dohlíží další odborník na slovo vzatý, Jean Jacques His. Francouz je znám jako autor plochého desetiválce Renault s úhlem válců 111°, který měl sice nízké těžiště, ale problémy s vibracemi neumožnily využít plně jeho potenciál. Po odchodu z Renaultu pracoval His pro Maserati, vlastněné Ferrari.

Spolupráce mezi A1GP a Ferrari byla oznámena 11. října 2007 a zahrnovala čtyřletou dodávku motorů a poradenství při přípravě šasi. Oficiální představení nového monopostu nás čeká podle zakladatele A1GP Teixeiry brzy...

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?