Filip Salaquarda a český tým A1GP v Brands Hatch tvrdě bojovali o postavení na startu v první desítce, které jim nakonec těsně uniklo, v obou případech ale chyběla necelá desetina sekundy.
Češi vyrazí do Sprintu ze 13. pozice, do Hlavního závodu pak z místa 15. Tým pokračoval v sobotu ráno ve slibné formě. Salaquarda byl v posledním tréninku spokojený s vozem a po 28 kolech skončil na sedmém místě, se ztrátou tří desetin sekundy na třetí místo.
Tým byl optimisticky naladěný a věřil, že tento trend dokáže zopakovat také v kvalifikaci, která Čechy v minulosti hodně trápila. První dva segmenty rozhodly o postavení na startu Sprintu a po prvním z nich měl český tým důvod ke spokojenosti. Salaquarda zajel 1:15,383 a byl osmý. Ve druhé jízdě se zlepšil na 1:15,357 a celkově skončil bohužel až 13., ačkoliv na umístění v první desítce mu chybělo jen pět setin sekundy.
V kvalifikaci pro Hlavní závod se pak situace prakticky opakovala. Po první jízdě a času 1:15,765 vypadala situace na průběžném 10. místě nadějně. Mladý Pražan se ve druhé jízdě zlepšil na 1:15,690, jenže to stačilo jen na 15. místo, ačkoliv ztráta na první desítku byla opět minimální. Tentokrát k ní potřeboval sedm setin vteřiny.
Filip Salaquarda Jsem trochu zklamaný, protože v průběhu víkendu jsme se průběžně drželi v první desítce a očekával jsem, že to zopakujeme i v kvalifikaci. První kvalifikační kolo bylo pocitově nejlepší. Vůz se choval velmi dobře. Ve druhé jízdě jsem jel ostřeji, vůz už ale nebyl tak stabilní a zlepšení bylo jenom malé. Pro první jízdu kvalifikace Hlavního závodu jsme použili jeté pneu z předchozí jízdy a zase to vypadalo, že se můžeme dostat do první desítky. Bohužel vůz byl v poslední jízdě dost špatný. Použili jsme novou sadu pneumatik, ale měl jsem pocit, jakoby zadní pneu byly úplně jiné, vůz se strašně smýkal. Je to škoda, protože stačila jedna desetina v kterékoliv kvalifikaci a skončili bychom v první desítce. Předjíždění je tady dost těžké, dráha je úzká. V Hlavním závodě je alespoň možnost využít strategie a práce v boxech.
Antonín Charouz, šéf týmu Můžeme se na to dívat ze dvou pohledů. Ten první je, že ve srovnání s předchozími závody, se nám podařilo snížit ztrátu na čelo. Ten druhý je, že co do postavení na startu jsme si příliš nepomohli. Bude to těžký závod, ale body by se mohly podařit.
Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.
Rošt pro Sprint 1 Great Britain 1:14.424 2 USA -0.002 3 Switzerland -0.348 4 Ireland -0.511 5 India -0.616 6 Portugal -0.653 7 South Africa -0.718 8 France -0.792 9 Germany -0.882 10 New Zealand -0.888 11 Netherlands -0.914 12 Australia -0.920 13 Czech Republic -0.933 14 Malaysia -1.015 15 Canada -1.046 16 China -1.530 17 Italy -1.625 18 Pakistan -1.662 19 Brazil -1.693 20 Lebanon -2.970 21 Mexico -2.979 22 Indonesia -3.129
Rošt pro Hlavní závod 1 India 1:14.682 2 Great Britain -0.227 3 Switzerland -0.275 4 Ireland -0.338 5 Germany -0.360 6 France -0.584 7 South Africa -0.602 8 China -0.631 9 USA -0.716 10 Netherlands -0.938 11 Portugal -0.945 12 Malaysia -0.982 13 Canada -0.985 14 Brazil -0.989 15 Czech Republic -1.008 16 Italy -1.145 17 New Zealand -1.321 18 Pakistan -1.381 19 Australia -1.493 20 Indonesia -2.194 21 Lebanon -2.260 22 Mexico -2.380
Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.