Salaquardovi těsně unikla první desítka

Král, Josef
Král, Josef, foto: BPA sport marketing, a.s.
iMotorSport.cz 3. května 2008 21:49
Sdílej:

Filip Salaquarda a český tým A1GP v Brands Hatch tvrdě bojovali o postavení na startu v první desítce, které jim nakonec těsně uniklo, v obou případech ale chyběla necelá desetina sekundy.

Češi vyrazí do Sprintu ze 13. pozice, do Hlavního závodu pak z místa 15. Tým pokračoval v sobotu ráno ve slibné formě. Salaquarda byl v posledním tréninku spokojený s vozem a po 28 kolech skončil na sedmém místě, se ztrátou tří desetin sekundy na třetí místo.

Tým byl optimisticky naladěný a věřil, že tento trend dokáže zopakovat také v kvalifikaci, která Čechy v minulosti hodně trápila. První dva segmenty rozhodly o postavení na startu Sprintu a po prvním z nich měl český tým důvod ke spokojenosti. Salaquarda zajel 1:15,383 a byl osmý. Ve druhé jízdě se zlepšil na 1:15,357 a celkově skončil bohužel až 13., ačkoliv na umístění v první desítce mu chybělo jen pět setin sekundy.

V kvalifikaci pro Hlavní závod se pak situace prakticky opakovala. Po první jízdě a času 1:15,765 vypadala situace na průběžném 10. místě nadějně. Mladý Pražan se ve druhé jízdě zlepšil na 1:15,690, jenže to stačilo jen na 15. místo, ačkoliv ztráta na první desítku byla opět minimální. Tentokrát k ní potřeboval sedm setin vteřiny.

Filip Salaquarda Jsem trochu zklamaný, protože v průběhu víkendu jsme se průběžně drželi v první desítce a očekával jsem, že to zopakujeme i v kvalifikaci. První kvalifikační kolo bylo pocitově nejlepší. Vůz se choval velmi dobře. Ve druhé jízdě jsem jel ostřeji, vůz už ale nebyl tak stabilní a zlepšení bylo jenom malé. Pro první jízdu kvalifikace Hlavního závodu jsme použili jeté pneu z předchozí jízdy a zase to vypadalo, že se můžeme dostat do první desítky. Bohužel vůz byl v poslední jízdě dost špatný. Použili jsme novou sadu pneumatik, ale měl jsem pocit, jakoby zadní pneu byly úplně jiné, vůz se strašně smýkal. Je to škoda, protože stačila jedna desetina v kterékoliv kvalifikaci a skončili bychom v první desítce. Předjíždění je tady dost těžké, dráha je úzká. V Hlavním závodě je alespoň možnost využít strategie a práce v boxech.

Antonín Charouz, šéf týmu Můžeme se na to dívat ze dvou pohledů. Ten první je, že ve srovnání s předchozími závody, se nám podařilo snížit ztrátu na čelo. Ten druhý je, že co do postavení na startu jsme si příliš nepomohli. Bude to těžký závod, ale body by se mohly podařit.

Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.

Rošt pro Sprint 1 Great Britain 1:14.424 2 USA -0.002 3 Switzerland -0.348 4 Ireland -0.511 5 India -0.616 6 Portugal -0.653 7 South Africa -0.718 8 France -0.792 9 Germany -0.882 10 New Zealand -0.888 11 Netherlands -0.914 12 Australia -0.920 13 Czech Republic -0.933 14 Malaysia -1.015 15 Canada -1.046 16 China -1.530 17 Italy -1.625 18 Pakistan -1.662 19 Brazil -1.693 20 Lebanon -2.970 21 Mexico -2.979 22 Indonesia -3.129

Rošt pro Hlavní závod 1 India 1:14.682 2 Great Britain -0.227 3 Switzerland -0.275 4 Ireland -0.338 5 Germany -0.360 6 France -0.584 7 South Africa -0.602 8 China -0.631 9 USA -0.716 10 Netherlands -0.938 11 Portugal -0.945 12 Malaysia -0.982 13 Canada -0.985 14 Brazil -0.989 15 Czech Republic -1.008 16 Italy -1.145 17 New Zealand -1.321 18 Pakistan -1.381 19 Australia -1.493 20 Indonesia -2.194 21 Lebanon -2.260 22 Mexico -2.380

Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?