Salaquardovi těsně unikla první desítka

Král, Josef
Král, Josef, foto: BPA sport marketing, a.s.
iMotorSport.cz 3. května 2008 21:49
Sdílej:

Filip Salaquarda a český tým A1GP v Brands Hatch tvrdě bojovali o postavení na startu v první desítce, které jim nakonec těsně uniklo, v obou případech ale chyběla necelá desetina sekundy.

Češi vyrazí do Sprintu ze 13. pozice, do Hlavního závodu pak z místa 15. Tým pokračoval v sobotu ráno ve slibné formě. Salaquarda byl v posledním tréninku spokojený s vozem a po 28 kolech skončil na sedmém místě, se ztrátou tří desetin sekundy na třetí místo.

Tým byl optimisticky naladěný a věřil, že tento trend dokáže zopakovat také v kvalifikaci, která Čechy v minulosti hodně trápila. První dva segmenty rozhodly o postavení na startu Sprintu a po prvním z nich měl český tým důvod ke spokojenosti. Salaquarda zajel 1:15,383 a byl osmý. Ve druhé jízdě se zlepšil na 1:15,357 a celkově skončil bohužel až 13., ačkoliv na umístění v první desítce mu chybělo jen pět setin sekundy.

V kvalifikaci pro Hlavní závod se pak situace prakticky opakovala. Po první jízdě a času 1:15,765 vypadala situace na průběžném 10. místě nadějně. Mladý Pražan se ve druhé jízdě zlepšil na 1:15,690, jenže to stačilo jen na 15. místo, ačkoliv ztráta na první desítku byla opět minimální. Tentokrát k ní potřeboval sedm setin vteřiny.

Filip Salaquarda

Jsem trochu zklamaný, protože v průběhu víkendu jsme se průběžně drželi v první desítce a očekával jsem, že to zopakujeme i v kvalifikaci. První kvalifikační kolo bylo pocitově nejlepší. Vůz se choval velmi dobře. Ve druhé jízdě jsem jel ostřeji, vůz už ale nebyl tak stabilní a zlepšení bylo jenom malé. Pro první jízdu kvalifikace Hlavního závodu jsme použili jeté pneu z předchozí jízdy a zase to vypadalo, že se můžeme dostat do první desítky. Bohužel vůz byl v poslední jízdě dost špatný. Použili jsme novou sadu pneumatik, ale měl jsem pocit, jakoby zadní pneu byly úplně jiné, vůz se strašně smýkal. Je to škoda, protože stačila jedna desetina v kterékoliv kvalifikaci a skončili bychom v první desítce. Předjíždění je tady dost těžké, dráha je úzká. V Hlavním závodě je alespoň možnost využít strategie a práce v boxech.

Antonín Charouz, šéf týmu Můžeme se na to dívat ze dvou pohledů. Ten první je, že ve srovnání s předchozími závody, se nám podařilo snížit ztrátu na čelo. Ten druhý je, že co do postavení na startu jsme si příliš nepomohli. Bude to těžký závod, ale body by se mohly podařit.

Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.

Rošt pro Sprint 1 Great Britain 1:14.424 2 USA -0.002 3 Switzerland -0.348 4 Ireland -0.511 5 India -0.616

6 Portugal -0.653 7 South Africa -0.718 8 France -0.792 9 Germany -0.882
10 New Zealand -0.888 11 Netherlands -0.914 12 Australia -0.920 13 Czech Republic -0.933 14 Malaysia -1.015 15 Canada -1.046
16 China -1.530 17 Italy -1.625 18 Pakistan -1.662 19 Brazil -1.693
20 Lebanon -2.970 21 Mexico -2.979 22 Indonesia -3.129

Rošt pro Hlavní závod 1 India 1:14.682 2 Great Britain -0.227

3 Switzerland -0.275 4 Ireland -0.338 5 Germany -0.360 6 France -0.584
7 South Africa -0.602 8 China -0.631 9 USA -0.716 10 Netherlands -0.938 11 Portugal -0.945 12 Malaysia -0.982
13 Canada -0.985 14 Brazil -0.989 15 Czech Republic -1.008 16 Italy -1.145
17 New Zealand -1.321 18 Pakistan -1.381 19 Australia -1.493 20 Indonesia -2.194 21 Lebanon -2.260 22 Mexico -2.380

Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.