Filip Salaquarda a český tým A1GP v Brands Hatch tvrdě bojovali o postavení na startu v první desítce, které jim nakonec těsně uniklo, v obou případech ale chyběla necelá desetina sekundy.
Češi vyrazí do Sprintu ze 13. pozice, do Hlavního závodu pak z místa 15. Tým pokračoval v sobotu ráno ve slibné formě. Salaquarda byl v posledním tréninku spokojený s vozem a po 28 kolech skončil na sedmém místě, se ztrátou tří desetin sekundy na třetí místo.
Tým byl optimisticky naladěný a věřil, že tento trend dokáže zopakovat také v kvalifikaci, která Čechy v minulosti hodně trápila. První dva segmenty rozhodly o postavení na startu Sprintu a po prvním z nich měl český tým důvod ke spokojenosti. Salaquarda zajel 1:15,383 a byl osmý. Ve druhé jízdě se zlepšil na 1:15,357 a celkově skončil bohužel až 13., ačkoliv na umístění v první desítce mu chybělo jen pět setin sekundy.
V kvalifikaci pro Hlavní závod se pak situace prakticky opakovala. Po první jízdě a času 1:15,765 vypadala situace na průběžném 10. místě nadějně. Mladý Pražan se ve druhé jízdě zlepšil na 1:15,690, jenže to stačilo jen na 15. místo, ačkoliv ztráta na první desítku byla opět minimální. Tentokrát k ní potřeboval sedm setin vteřiny.
Filip Salaquarda Jsem trochu zklamaný, protože v průběhu víkendu jsme se průběžně drželi v první desítce a očekával jsem, že to zopakujeme i v kvalifikaci. První kvalifikační kolo bylo pocitově nejlepší. Vůz se choval velmi dobře. Ve druhé jízdě jsem jel ostřeji, vůz už ale nebyl tak stabilní a zlepšení bylo jenom malé. Pro první jízdu kvalifikace Hlavního závodu jsme použili jeté pneu z předchozí jízdy a zase to vypadalo, že se můžeme dostat do první desítky. Bohužel vůz byl v poslední jízdě dost špatný. Použili jsme novou sadu pneumatik, ale měl jsem pocit, jakoby zadní pneu byly úplně jiné, vůz se strašně smýkal. Je to škoda, protože stačila jedna desetina v kterékoliv kvalifikaci a skončili bychom v první desítce. Předjíždění je tady dost těžké, dráha je úzká. V Hlavním závodě je alespoň možnost využít strategie a práce v boxech.
Antonín Charouz, šéf týmu Můžeme se na to dívat ze dvou pohledů. Ten první je, že ve srovnání s předchozími závody, se nám podařilo snížit ztrátu na čelo. Ten druhý je, že co do postavení na startu jsme si příliš nepomohli. Bude to těžký závod, ale body by se mohly podařit.
Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.
Rošt pro Sprint 1 Great Britain 1:14.424 2 USA -0.002 3 Switzerland -0.348 4 Ireland -0.511 5 India -0.616 6 Portugal -0.653 7 South Africa -0.718 8 France -0.792 9 Germany -0.882 10 New Zealand -0.888 11 Netherlands -0.914 12 Australia -0.920 13 Czech Republic -0.933 14 Malaysia -1.015 15 Canada -1.046 16 China -1.530 17 Italy -1.625 18 Pakistan -1.662 19 Brazil -1.693 20 Lebanon -2.970 21 Mexico -2.979 22 Indonesia -3.129
Rošt pro Hlavní závod 1 India 1:14.682 2 Great Britain -0.227 3 Switzerland -0.275 4 Ireland -0.338 5 Germany -0.360 6 France -0.584 7 South Africa -0.602 8 China -0.631 9 USA -0.716 10 Netherlands -0.938 11 Portugal -0.945 12 Malaysia -0.982 13 Canada -0.985 14 Brazil -0.989 15 Czech Republic -1.008 16 Italy -1.145 17 New Zealand -1.321 18 Pakistan -1.381 19 Australia -1.493 20 Indonesia -2.194 21 Lebanon -2.260 22 Mexico -2.380
Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.