Rahal po St. Pete nabudený na výhru aj v CCWS

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
Matej Krajčovič 18. dubna 2008 07:01
Sdílej:

19- ročný Američan (hoci štartoval v A1GP za Libanon vďaka národnosti jeho matky) dokázal vo svojom prvom preteku IndyCar to, čo sa mu nepodarilo za celú sezónu CCWS 2007. Vyhrať preteky. Teraz však verí, že sa to podarí aj z Panozom.

Ak by teda víkendové preteky CCWS na Long Beach vyhral, bolo by to prvý krát, ale zároveň naposledy. ChampCar totiž predvedú svoju derniéru. Rahal bude bojovať iba s jazdcami pôvodnej CCWS a zopár exkluzívnymi hosťami za volantom (prípad Jimmy Vassera), pretože jazdci tímov "starej" IndyCar budú štartovať na ovále v Motegi. Body získané v Long Beach však budú rovnocenné a jazdcom sa započítajú do celkového hodnotenia IndyCar Series. "V priebežnom hodnotení sme práve teraz štvrtý, po víťazstve v St. Petersburgu a potrebujeme napredovať. Je skvelé korunovať takú fantastickú históriu, ukončením na Long Beach, kde je taká obrovská podpora fanúšikov. Bolo by tam skvelé povedať - vyhral som preteky ChampCar," nechal sa počuť čerstvý držiteľ premiérového triumfu v IndyCar. Prípadné body v Long Beach by boli veľmi cenné, pretože ako ukázal minulý týžďeň, tímy bývalej CCWS sú schopné vyhrať preteky IndyCar na klasickej trati, na ováloch však rýchlosť zrejme stále torchu chýba. Naviac bodovať v Long Beach, aj keď bez konkurentov typu Kanaana či Castronevesa, nebude vôbec jednoduché: "Myslím, že povedali že tam bude 20 áut a ja neviem koľko z nich sa stane pilotmi IndyCar a pôjde pre body, a koľko jednoducho príde kvôli sláve. Všetci vieme, že to môže končiť nehodami." Prácu jemu a ďaľším bude sťažovať aj prechod - z pretekov spred dvoch týždňov v IndyCar na Dallarách tento víkend späť do Panozu. "Každé auto má svoje vlastné malé rysy, ktoré sú odlišné od ostatných. Nie je tajomstvom, že má (Dallara) menej konských síl a je to viac o hybnosti. Nejazdíte do zákrut tak tvrdo alebo rýchlo. Ale dobré auto je dobré auto a myslím že sme to zistili v St. Petersburgu. Keď som išiel rýchlo, auto bolo dosť podobné ako zvyklo byť moje CCWS v minulosti."
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?