Rahal po St. Pete nabudený na výhru aj v CCWS

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
Matej Krajčovič 18. dubna 2008 07:01
Sdílej:

19- ročný Američan (hoci štartoval v A1GP za Libanon vďaka národnosti jeho matky) dokázal vo svojom prvom preteku IndyCar to, čo sa mu nepodarilo za celú sezónu CCWS 2007. Vyhrať preteky. Teraz však verí, že sa to podarí aj z Panozom.

Ak by teda víkendové preteky CCWS na Long Beach vyhral, bolo by to prvý krát, ale zároveň naposledy. ChampCar totiž predvedú svoju derniéru. Rahal bude bojovať iba s jazdcami pôvodnej CCWS a zopár exkluzívnymi hosťami za volantom (prípad Jimmy Vassera), pretože jazdci tímov "starej" IndyCar budú štartovať na ovále v Motegi. Body získané v Long Beach však budú rovnocenné a jazdcom sa započítajú do celkového hodnotenia IndyCar Series. "V priebežnom hodnotení sme práve teraz štvrtý, po víťazstve v St. Petersburgu a potrebujeme napredovať. Je skvelé korunovať takú fantastickú históriu, ukončením na Long Beach, kde je taká obrovská podpora fanúšikov. Bolo by tam skvelé povedať - vyhral som preteky ChampCar," nechal sa počuť čerstvý držiteľ premiérového triumfu v IndyCar. Prípadné body v Long Beach by boli veľmi cenné, pretože ako ukázal minulý týžďeň, tímy bývalej CCWS sú schopné vyhrať preteky IndyCar na klasickej trati, na ováloch však rýchlosť zrejme stále torchu chýba. Naviac bodovať v Long Beach, aj keď bez konkurentov typu Kanaana či Castronevesa, nebude vôbec jednoduché: "Myslím, že povedali že tam bude 20 áut a ja neviem koľko z nich sa stane pilotmi IndyCar a pôjde pre body, a koľko jednoducho príde kvôli sláve. Všetci vieme, že to môže končiť nehodami." Prácu jemu a ďaľším bude sťažovať aj prechod - z pretekov spred dvoch týždňov v IndyCar na Dallarách tento víkend späť do Panozu. "Každé auto má svoje vlastné malé rysy, ktoré sú odlišné od ostatných. Nie je tajomstvom, že má (Dallara) menej konských síl a je to viac o hybnosti. Nejazdíte do zákrut tak tvrdo alebo rýchlo. Ale dobré auto je dobré auto a myslím že sme to zistili v St. Petersburgu. Keď som išiel rýchlo, auto bolo dosť podobné ako zvyklo byť moje CCWS v minulosti."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.