Rahal po St. Pete nabudený na výhru aj v CCWS

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
Matej Krajčovič 17. dubna 2008 20:24
Sdílej:

19- ročný Američan (hoci štartoval v A1GP za Libanon vďaka národnosti jeho matky) dokázal vo svojom prvom preteku IndyCar to, čo sa mu nepodarilo za celú sezónu CCWS 2007. Vyhrať preteky. Teraz však verí, že sa to podarí aj z Panozom.

Ak by teda víkendové preteky CCWS na Long Beach vyhral, bolo by to prvý krát, ale zároveň naposledy. ChampCar totiž predvedú svoju derniéru. Rahal bude bojovať iba s jazdcami pôvodnej CCWS a zopár exkluzívnymi hosťami za volantom (prípad Jimmy Vassera), pretože jazdci tímov "starej" IndyCar budú štartovať na ovále v Motegi. Body získané v Long Beach však budú rovnocenné a jazdcom sa započítajú do celkového hodnotenia IndyCar Series. "V priebežnom hodnotení sme práve teraz štvrtý, po víťazstve v St. Petersburgu a potrebujeme napredovať. Je skvelé korunovať takú fantastickú históriu, ukončením na Long Beach, kde je taká obrovská podpora fanúšikov. Bolo by tam skvelé povedať - vyhral som preteky ChampCar," nechal sa počuť čerstvý držiteľ premiérového triumfu v IndyCar.
Prípadné body v Long Beach by boli veľmi cenné, pretože ako ukázal minulý týžďeň, tímy bývalej CCWS sú schopné vyhrať preteky IndyCar na klasickej trati, na ováloch však rýchlosť zrejme stále torchu chýba. Naviac bodovať v Long Beach, aj keď bez konkurentov typu Kanaana či Castronevesa, nebude vôbec jednoduché: "Myslím, že povedali že tam bude 20 áut a ja neviem koľko z nich sa stane pilotmi IndyCar a pôjde pre body, a koľko jednoducho príde kvôli sláve. Všetci vieme, že to môže končiť nehodami." Prácu jemu a ďaľším bude sťažovať aj prechod - z pretekov spred dvoch týždňov v IndyCar na Dallarách tento víkend späť do Panozu. "Každé auto má svoje vlastné malé rysy, ktoré sú odlišné od ostatných. Nie je tajomstvom, že má (Dallara) menej konských síl a je to viac o hybnosti. Nejazdíte do zákrut tak tvrdo alebo rýchlo. Ale dobré auto je dobré auto a myslím že sme to zistili v St. Petersburgu. Keď som išiel rýchlo, auto bolo dosť podobné ako zvyklo byť moje CCWS v minulosti."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.