Rahal po St. Pete nabudený na výhru aj v CCWS

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
Matej Krajčovič 17. dubna 2008 20:24
Sdílej:

19- ročný Američan (hoci štartoval v A1GP za Libanon vďaka národnosti jeho matky) dokázal vo svojom prvom preteku IndyCar to, čo sa mu nepodarilo za celú sezónu CCWS 2007. Vyhrať preteky. Teraz však verí, že sa to podarí aj z Panozom.

Ak by teda víkendové preteky CCWS na Long Beach vyhral, bolo by to prvý krát, ale zároveň naposledy. ChampCar totiž predvedú svoju derniéru. Rahal bude bojovať iba s jazdcami pôvodnej CCWS a zopár exkluzívnymi hosťami za volantom (prípad Jimmy Vassera), pretože jazdci tímov "starej" IndyCar budú štartovať na ovále v Motegi. Body získané v Long Beach však budú rovnocenné a jazdcom sa započítajú do celkového hodnotenia IndyCar Series. "V priebežnom hodnotení sme práve teraz štvrtý, po víťazstve v St. Petersburgu a potrebujeme napredovať. Je skvelé korunovať takú fantastickú históriu, ukončením na Long Beach, kde je taká obrovská podpora fanúšikov. Bolo by tam skvelé povedať - vyhral som preteky ChampCar," nechal sa počuť čerstvý držiteľ premiérového triumfu v IndyCar. Prípadné body v Long Beach by boli veľmi cenné, pretože ako ukázal minulý týžďeň, tímy bývalej CCWS sú schopné vyhrať preteky IndyCar na klasickej trati, na ováloch však rýchlosť zrejme stále torchu chýba. Naviac bodovať v Long Beach, aj keď bez konkurentov typu Kanaana či Castronevesa, nebude vôbec jednoduché: "Myslím, že povedali že tam bude 20 áut a ja neviem koľko z nich sa stane pilotmi IndyCar a pôjde pre body, a koľko jednoducho príde kvôli sláve. Všetci vieme, že to môže končiť nehodami." Prácu jemu a ďaľším bude sťažovať aj prechod - z pretekov spred dvoch týždňov v IndyCar na Dallarách tento víkend späť do Panozu. "Každé auto má svoje vlastné malé rysy, ktoré sú odlišné od ostatných. Nie je tajomstvom, že má (Dallara) menej konských síl a je to viac o hybnosti. Nejazdíte do zákrut tak tvrdo alebo rýchlo. Ale dobré auto je dobré auto a myslím že sme to zistili v St. Petersburgu. Keď som išiel rýchlo, auto bolo dosť podobné ako zvyklo byť moje CCWS v minulosti."
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.