Andretti Green Racing 2008 Preview

Kanaan, Tony
Kanaan, Tony, foto: IndyCar Media
iM3 27. března 2008 08:00
Sdílej:

SEASON PREVIEW: Andretti Green Racing rozhodně patří ke špičkovým stájím série IndyCar. Popravdě řečeno, vedle Team Penske a Target Chip Ganassi Racing je nejžhavějším kandidátem na celkové prvenství.

Už předsezónní testy tomu napovídaly. V Homesteadu a Sebringu figurovali Danica Patrick a Tony Kanaan na prvních místech. AGR vstoupilo do IndyCar v roce 2003 a od té doby slavilo 32 prvenství a tři tituly šampióna. Ten poslední je ještě čerstvý, sezóna 2007 patřila Dariu Franchittimu. Skotského závodníka však zlákaly plechy automobilů NASCAR a Michael Andretti byl nucen hledat náhradu. Nemusel chodit daleko, nováček Hideki Mutoh, který debutoval v Chicagolandu zaujal odbornou veřejnost a Andretti neváhal. Zelenobílý monopost Eleven už je obchodní značkou Tonyho Kanaana, v jiném týmů nebo vozu není prakticky možné si ho představit. Doplňovat ho budou Marco Andretti a Danica Patrick. Jedenadvacetiletý Andretti má za sebou katastrofální sezónu, letos se bude snažit svoji reputaci napravit. Danice Patrick prvenství nadále uniká, přesto má ohromné zástupy fanoušků, kteří ji podporují na každém kroku. Rok 2008 by už mohl být konečně ten zlomový. DANICA PATRICK Datum narození: 25. 5. 1982 Místo narození: Roscoe, USA Bydliště: Phoenix, USA Na letošní sezónu se těším jako nikdy předtím, cítím se uvolněná. Tento rok převládá vzrušení, předtím jsem byla vždy nervózní. Cítím, že se stávám klasickou tváří závodů. Mám před sebou čtvrtý rok. Je nutné již od počátku tvrdě makat a mít výsledky. Nedokončené závody z úvodu sezóny se na jejím konci budou počítat. TONY KANAAN Datum narození: 31. 12. 1978 Místo narození: Salvador, Brazílie Bydliště: Miami, USA Říkají, že jsem z jezdců nejvyšší postavený, ale až mi Danica, Marco a Mutoh nakopou pozadí, už jím nebudu. Mám větší zodpovědnost, ale uvnitř týmu se pro mne nic nezměnilo. Vždy jsem byl v pozici týmového lídra. Když se nad tím zamyslíte, za poslední tři roky jsem měl vždy nového týmového kolegu. S příchodem Marca, Danici nebo Hidekiho se nic nemění. Závody mají jediný cíl - vítězství. V zimě si klademe stejné otázky a stejně na ně odpovídáme - jsme tu, abychom vyhráli šampionát, vyhráli Indianapolis a co nejvíce závodů. MARCO ANDRETTI Datum narození: 13. 3. 1987 Místo narození: Nazareth, USA Bydliště: Miami, USA Nejdříve musím zapomenout na minulý ročník, na všechno co se přihodilo. Za většinu z toho jsem nemohl, někdy to byla moje chyba, ale výrazný podíl na tom má smůla. Jsou to případy, které nemůžete ovlivnit. Je nutné zapomenout a soustředit se na nové výzvy. Nebude to lehké. Dostávat se skrz těžké dny znamená vyhrávat šampionát. Ne že jde vše hladce. Jít do toho s maximálním úsilím, dostat z vozu nejlepší výkon a užít si jízdu. Marco Andretti má letos poslání. Chci vyhrát titul. Kvůli tomu závodíme. Je to reálné, opravdu je. A ještě mi jedna věc zbývá - Indy. Takže letos mám velké cíle. HIDEKI MUTOH Datum narození: 6. 10. 1982 Místo narození: Tokyo, Japonsko Bydliště: Indianapolis, USA Jsem v týmu šampiónů a 27 je vítězné číslo. Pro mne, Japonce a Hondu to znamená hodně. Každý ví, jak je Andretti Green Racing perfektní. Tony vyhrál šampionát, Marco závod a Danica má k vítězství našlápnuto, mám skvělé partnery. Mohu se od nich spoustu přiučit. Žádný tlak rozhodně necítím. Oproti loňsku jsem více motivovaný. Na první závod se opravdu těším. ANDRETTI GREEN RACING Čísla vozů: 7 - Patrick, 11 - Kanaan, 26 - Andretti, 27 Mutoh Manažer týmu: K. Moyer (7), G. Klotz (11), Z. Harcus (26), K. Green (27) Šéfinženýr: M. Pare (7), E. Cowdin (11), E. Jones (26), R. Gosselin (27) Šéfmechanik: D. Sharpley (7), J. Simon (11), J. Grahn (26), J. Freud (27) 2007 REVIEW Starty: 69 Vítězství: 9 TOP 5: 35 TOP 10: 46 Pole-position: 5 Kol ve vedení: 1 127 Dojezdů do cíle: 53
Témata:
AGR
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.