Andretti Green Racing 2008 Preview

Kanaan, Tony
Kanaan, Tony, foto: IndyCar Media
iM3 27. března 2008 8:00
Sdílej:

SEASON PREVIEW: Andretti Green Racing rozhodně patří ke špičkovým stájím série IndyCar. Popravdě řečeno, vedle Team Penske a Target Chip Ganassi Racing je nejžhavějším kandidátem na celkové prvenství.

Už předsezónní testy tomu napovídaly. V Homesteadu a Sebringu figurovali Danica Patrick a Tony Kanaan na prvních místech. AGR vstoupilo do IndyCar v roce 2003 a od té doby slavilo 32 prvenství a tři tituly šampióna. Ten poslední je ještě čerstvý, sezóna 2007 patřila Dariu Franchittimu. Skotského závodníka však zlákaly plechy automobilů NASCAR a Michael Andretti byl nucen hledat náhradu. Nemusel chodit daleko, nováček Hideki Mutoh, který debutoval v Chicagolandu zaujal odbornou veřejnost a Andretti neváhal.
Zelenobílý monopost Eleven už je obchodní značkou Tonyho Kanaana, v jiném týmů nebo vozu není prakticky možné si ho představit. Doplňovat ho budou Marco Andretti a Danica Patrick. Jedenadvacetiletý Andretti má za sebou katastrofální sezónu, letos se bude snažit svoji reputaci napravit. Danice Patrick prvenství nadále uniká, přesto má ohromné zástupy fanoušků, kteří ji podporují na každém kroku. Rok 2008 by už mohl být konečně ten zlomový.
DANICA PATRICK
Datum narození: 25. 5. 1982
Místo narození: Roscoe, USA
Bydliště: Phoenix, USA
Na letošní sezónu se těším jako nikdy předtím, cítím se uvolněná. Tento rok převládá vzrušení, předtím jsem byla vždy nervózní. Cítím, že se stávám klasickou tváří závodů. Mám před sebou čtvrtý rok. Je nutné již od počátku tvrdě makat a mít výsledky. Nedokončené závody z úvodu sezóny se na jejím konci budou počítat.
TONY KANAAN Datum narození: 31. 12. 1978
Místo narození: Salvador, Brazílie
Bydliště: Miami, USA
Říkají, že jsem z jezdců nejvyšší postavený, ale až mi Danica, Marco a Mutoh nakopou pozadí, už jím nebudu. Mám větší zodpovědnost, ale uvnitř týmu se pro mne nic nezměnilo. Vždy jsem byl v pozici týmového lídra. Když se nad tím zamyslíte, za poslední tři roky jsem měl vždy nového týmového kolegu. S příchodem Marca, Danici nebo Hidekiho se nic nemění. Závody mají jediný cíl - vítězství. V zimě si klademe stejné otázky a stejně na ně odpovídáme - jsme tu, abychom vyhráli šampionát, vyhráli Indianapolis a co nejvíce závodů.
MARCO ANDRETTI Datum narození:
13. 3. 1987 Místo narození:
Nazareth, USA Bydliště: Miami, USA
Nejdříve musím zapomenout na minulý ročník, na všechno co se přihodilo. Za většinu z toho jsem nemohl, někdy to byla moje chyba, ale výrazný podíl na tom má smůla. Jsou to případy, které nemůžete ovlivnit. Je nutné zapomenout a soustředit se na nové výzvy. Nebude to lehké. Dostávat se skrz těžké dny znamená vyhrávat šampionát. Ne že jde vše hladce. Jít do toho s maximálním úsilím, dostat z vozu nejlepší výkon a užít si jízdu. Marco Andretti má letos poslání. Chci vyhrát titul. Kvůli tomu závodíme. Je to reálné, opravdu je. A ještě mi jedna věc zbývá - Indy. Takže letos mám velké cíle.
HIDEKI MUTOH
Datum narození: 6. 10. 1982
Místo narození: Tokyo, Japonsko Bydliště: Indianapolis, USA
Jsem v týmu šampiónů a 27 je vítězné číslo. Pro mne, Japonce a Hondu to znamená hodně. Každý ví, jak je Andretti Green Racing perfektní. Tony vyhrál šampionát, Marco závod a Danica má k vítězství našlápnuto, mám skvělé partnery. Mohu se od nich spoustu přiučit. Žádný tlak rozhodně necítím. Oproti loňsku jsem více motivovaný. Na první závod se opravdu těším. ANDRETTI GREEN RACING
Čísla vozů: 7 - Patrick, 11 - Kanaan, 26 - Andretti, 27 Mutoh
Manažer týmu: K. Moyer (7), G. Klotz (11), Z. Harcus (26), K. Green (27) Šéfinženýr: M. Pare (7), E. Cowdin (11), E. Jones (26), R. Gosselin (27)
Šéfmechanik: D. Sharpley (7), J. Simon (11), J. Grahn (26), J. Freud (27)
2007 REVIEW
Starty: 69
Vítězství: 9
TOP 5: 35
TOP 10: 46 Pole-position: 5
Kol ve vedení: 1 127
Dojezdů do cíle: 53
Témata:
AGR
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.