IndyCar představilo technické novinky

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
Matej Krajčovič 9. února 2008 20:32
Sdílej:

Usporiadatelia IndyCar sa rozhodli inšpirovať novým ochranným prvkom, ktorý FIA zapracovala do technických pravidiel pre Formulu 1 a sériu GP2 na rok 2008. Ide o nový panel, ktorý má zabrániť prieniku do monokoku pri náraze zboku.

Tento panel bude povinný pre všetky šasi Dallara v sériách IndyCar a Indy Pro. Tento však bude mať oproti tomu z F1 väčšiu plochu, až po upevnenie pedálov. Cieľom je ďalšia ochrana nôh pilota. V roku 2001 práve pri bočnom náraze Taglianiho formule prišiel Alex Zanardi o obe nohy.

Panel na každej strane monopostu bude vážiť 4,5 kilogramu a bude zložený z 15 vrstiev hrubých 7 milimetrov. Bude z rovnakého materiálu, aký sa používa na zadnom zavesení a krídle pre milimalizáciu síl pôsobiacich pri náraze zozadu na ovále.

IndyCar si zvýšenie bezpečnosti sľubuje aj od nahradenia klasickej radiacej páky radením páčkami pod volantom (CCWS na tento spôsob prešlo minulý rok, ťažko povedať, či je to ďalší náznak možného spojenia oboch sérií) a novým hrebeňovým riadením, ktoré bude používané pre závody mimo oválov. Motoršport tak príde o poslednú z vrcholových formulových sérií, kde sa radilo pákou vedľa pilotovej nohy. Tento systém však zostane zachovaný na jeden závod sezóny – slávny Indy 500.

Všetky tieto zmeny majú za úlohu udržať aktuálne šasi Dallara použiteľné a bezpečné až do roku 2010, kedy bude predstavený nový voz. Buddy Rice: “Myslím, že to určite spraví auto ľahšie ovládateľné, pretože nemusíte skladať ruky z volantu. Je to iná technika ako keď máte riadiacu páku. Tam sú určité body, keď nemožete radiť, kvôli preťaženiu a podobne. Teraz budete schopný radiť a nedávať ruky z volantu, takže z bezpečnostného hľadiska to bude lepšie.”

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.