AUSTRALIA - HLAVNÉ PRETEKY: Dážď a technické problémy favorita pretekov priniesli opäť drámu na trati, ktorá napokon priniesla víťazstvo pre Južnú Afriku.
Jonny Reid sa po včerajšej kvalifikácii darmo tešil zo zisku pole position, pretože tesne pred začiatkom to s jeho monopostom vôbec nevyzeralo ružovo. Napokon predsa len štartoval zposledného miesta. Tentokrát bolo všetkým tímom jasné, že ich čakajú mokré preteky okrem Írska a Indie, ktorá nasadila suché gumy, čoho rýchlo oľutovali a obaja piloti museli na predčasnú návštevu do boxov.
Pre Francúzsko bol štart takisto zlým snom, pretože zostalo stáť na štartovnom rošte do zavádzacieho kola. Napokon sa takisto pohlo, ale samotný štart rovnako, ako Nový Zéland absolvoval zo zadu. Vedenia sa ujalo Švajčiarsko nasledované Veľkou Britániou, Južnou afrikou, Brazíliou, Čínou, Nemeckom a Českou Republikou.
Časté chyby a ťukance spôsobili trest prejazdu boxovou uličkou pre Pakistan, Čínu a Českú Republiku. Desiatým kolom sa začali prvé zastávky u mechanikov, ktorú z vedenia absolvovalo Švajčiarsko a Veľká Británia. Adrian Zaugg zatiaľ na čele získal čas k dobru a po absovovaní vynikajúcej zastávky a zároveň jazdeckej chyby Robbieho Kerra získal vedenie.
Smola na pätách Francúzska neopadla a po tom, čo mierne kolidoval so Summertonom z USA si musel Duval takisto vyskúšať výhliadkovú jazdu boxovou uličkou za trest. Okrem toho počas nasledujúcej druhej série zastávok mu zhasol pri výjazde motor.
Adrian Zaugg jazdil naďalej s vynikajúcim tempom, takže prejazd cieľom na prvom mieste bolo pre Juhoafričana zaslúženou odmenou a veľkým povzbudením pred nasledujúcimi domácimi pretekmi v Durbane. Spolu s ním sa na pódium postavil Neel Jani a Robbie Kerr zo Švajčiarska a Veľkej Británie.
Australia - výsledky pretekov - Hlavné preteky:
1 Južná Afrika Adrian Zaugg 42 1:12'00.930 2 Švajčiarsko Neel Jani 42 1:12'20.490 + 19.560 3 Veľká Británia Robbie Kerr 42 1:12'26.124 + 25.194 4 Brazília Sérgio Jimenez 42 1:12'43.700 + 42.770 5 Austrália John Martin 42 1:13'09.577 + 1'08.647 6 Kanada Robert Wickens 42 1:13'11.251 + 1'10.321 7 Nemecko Michael Ammermüller 42 1:13'17.229 + 1'16.299 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 42 1:13'18.085 + 1'17.155 9 Nový Zéland Jonny Reid 42 1:13'23.377 + 1'22.447 10 Čína Cheng Cong Fu 42 1:13'34.843 + 1'33.913 11 India Narain Karthikeyan 42 1:13'36.344 + 1'35.414 12 Pakistan Adam Khan 42 1:13'40.426 + 1'39.496 13 Írsko Adam Carroll 41 1:12'15.720 + 1 kolo 14 Taliansko Edoardo Piscopo 41 1:12'18.089 + 1 kolo 15 Česká Republika Tomáš Enge 41 1:12'48.379 + 1 kolo 16 Portugalsko João Urbano 41 1:12'48.520 + 1 kolo 17 Malajzia Fairuz Fauzy 41 1:13'07.685 + 1 kolo 18 Mexiko David Garza 41 1:13'08.663 + 1 kolo 19 Libanon Chris Alajajian 40 1:12'41.811 + 2 kola 20 Indonézia Satrio Hermanto 39 1:12'32.846 + 3 kola 21 Francúzsko Loïc Duval 31 54'11.592 DNF 22 USA Jonathan Summerton 20 35'12.546 DNF
Foto: A1 Grand Prix media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.