IRL vs. CCWS - škatulata hejbejte se

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 20. ledna 2008 13:13
Sdílej:

Nový rok je za námi a každým dnem jsme blíž ke startu motoristické sezóny. Fanoušci IndyCar si budou muset ještě chvíli počkat, do prvního závodu v Homesteadu zbývá, počínaje dnešním datumem, 69 dní.

Nicméně v zákulisí IndyCar a IndyPro se pořád něco děje, domlouvá a podepisuje. Neoficiální rivalita mezi IRL a CCWS nadále pokračuje, IRL už konkurenci uštědřila dva údery. Šampión Champ Car Atlantics 2007 Raphael Matos obdržel na konci sezóny šek o hodnotě 2 milióny dolarů. Peníze mu měly sloužit jako vstupní brána do série Champ Car. Matos předvedl úhybný manévr a odešel k týmu Andretti Green do série IndyPro. „Je pro mne ctí být součástí rodiny Andretti Green. Je to nejlepší věc, která se v mé kariéře mohla stát. Ve spojení s Andretti Green cítím mnoho příležitostí,“ řekl brazilec Matos. A proč došlo u Matose na zaječí úmysly? Ony 2 milióny měly posloužit k závodní sedačce v CCWS pro rok 2008. Avšak Matos by je nedostal hotově. Peníze by kryly výdaje na motor, pneumatiky a další komponenty. Jelikož provoz stáje stojí až 5 miliónů, Matos by si musel najít silného sponzora, aby vůbec získal místo v nějakém TOP týmu. A pravděpodobně by ani nebyl platově ohodnocen. Ze stejných důvodů chce Champ Car opustit i Dan Clark. Čtyřiadvacetiletý Brit strávil v CCWS dvě sezóny, nyní chce zkusit štěstí v IRL. „Jediní závodníci, kteří mají šanci v Champ Car přežít, jsou ti se sponzory. Závody v Americe miluji a konečně si tady chci vydělávat,“ řekl Clark. Cílovou stanicí v hledání angažmá bude pravděpodobně stáj Panther Racing, která má v plánu nasazovat třetí monopost. Opačným směrem se vydá služebně nejstarší jezdec IRL Scott Sharp. Devětatřicetiletý Američan se nedohodl na novém angažmá a spolu se svým sponzorem Patron mířím k závodům ALMS. foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.