IRL vs. CCWS - škatulata hejbejte se

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 20. ledna 2008 13:13
Sdílej:

Nový rok je za námi a každým dnem jsme blíž ke startu motoristické sezóny. Fanoušci IndyCar si budou muset ještě chvíli počkat, do prvního závodu v Homesteadu zbývá, počínaje dnešním datumem, 69 dní.

Nicméně v zákulisí IndyCar a IndyPro se pořád něco děje, domlouvá a podepisuje. Neoficiální rivalita mezi IRL a CCWS nadále pokračuje, IRL už konkurenci uštědřila dva údery. Šampión Champ Car Atlantics 2007 Raphael Matos obdržel na konci sezóny šek o hodnotě 2 milióny dolarů. Peníze mu měly sloužit jako vstupní brána do série Champ Car. Matos předvedl úhybný manévr a odešel k týmu Andretti Green do série IndyPro.
„Je pro mne ctí být součástí rodiny Andretti Green. Je to nejlepší věc, která se v mé kariéře mohla stát. Ve spojení s Andretti Green cítím mnoho příležitostí,“ řekl brazilec Matos. A proč došlo u Matose na zaječí úmysly? Ony 2 milióny měly posloužit k závodní sedačce v CCWS pro rok 2008. Avšak Matos by je nedostal hotově. Peníze by kryly výdaje na motor, pneumatiky a další komponenty. Jelikož provoz stáje stojí až 5 miliónů, Matos by si musel najít silného sponzora, aby vůbec získal místo v nějakém TOP týmu. A pravděpodobně by ani nebyl platově ohodnocen.
Ze stejných důvodů chce Champ Car opustit i Dan Clark. Čtyřiadvacetiletý Brit strávil v CCWS dvě sezóny, nyní chce zkusit štěstí v IRL. „Jediní závodníci, kteří mají šanci v Champ Car přežít, jsou ti se sponzory. Závody v Americe miluji a konečně si tady chci vydělávat,“ řekl Clark. Cílovou stanicí v hledání angažmá bude pravděpodobně stáj Panther Racing, která má v plánu nasazovat třetí monopost. Opačným směrem se vydá služebně nejstarší jezdec IRL Scott Sharp. Devětatřicetiletý Američan se nedohodl na novém angažmá a spolu se svým sponzorem Patron mířím k závodům ALMS.
foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.