TAUPO - KVALIFIKÁCIA: Zlé počasie sťažovalo podmienky na trati, avšak aj tu sa našli dvaja víťazi, ktorí sa v Šprinte a Hlavných pretekoch postavia na najvýhodnejšiu pozíciu.
Počasie preukázalo na novozélandskej trati svoje rozmary, ale tentokrát sa nejednalo o dážď. Jazdcom vo všetkych štyroch 15-minútových sekciách sťažoval jazdu silný vietor, ktorý nad traťou víril množstvo prachu. Neustále zanášanie trate nečistotami viedlo tímy k taktike posielať pilotov na trať čo najneskôr.
Prvé dve časti, v ktorých sa bojuje o postavenie do úvodného šprintu boli úspešné pre domáceho Jonnyho Reida, ktorého bude na druhom mieste v zajtrajších pretekoch prenasledovať Adrian Zaugg z Južnej Afriky.
V druhej časti sa "vietor" obrátil v prospech francúzskeho tímu, ktorý počas víkendu reprezentuje Loic Duval. Domáci pilot Reid už nedokázal napriek obrovskej podpore publika zopakovať výsledok v boji o Šprint a musle sa uspokojiť s treťou radou.
Český tím naopak zažil doslova katastrofu, pretože Tomáš Enge nedokázal konkurovať štartovnému poľu ani zďaleka a výsledkom je postavenie na chvoste v oboch pretekoch.
Taupo - postavenie na štarte -Šprint:
1 Nový Zéland 1'15.241 - 2 Južná Afrika 1'15.522 0.281 3 Francúzsko 1'15.628 0.387 4 Nemecko 1'15.724 0.483 5 Holandsko 1'16.036 0.795 6 USA 1'16.101 0.860 7 Írsko 1'16.182 0.941 8 Kanada 1'16.201 0.960 9 Malajzia 1'16.386 1.145 10 Brazília 1'16.408 1.167 11 Švajčiarsko 1'16.423 1.182 12 Taliansko 1'16.472 1.231 13 Veľká Británia 1'16.731 1.490 14 Portugalsko 1'17.147 1.906 15 Austrália 1'17.309 2.068 16 Čína 1'17.340 2.099 17 Libanon 1'17.682 2.441 18 Mexiko 1'17.809 2.568 19 Česká Republika 1'17.811 2.570 20 India 1'17.961 2.720 21 Indonézia 1'18.421 3.180 22 Pakistan 1'18.635 3.394
Taupo - postavenie na štarte - Hlavné preteky:
1 Francúzsko 1'15.296 - 2 Nemecko 1'15.331 0.035 3 Švajčiarsko 1'15.476 0.180 4 Kanada 1'15.588 0.292 5 Nový Zéland 1'15.618 0.322 6 Portugalsko 1'15.620 0.324 7 Južná Afrika 1'15.651 0.355 8 Holandsko 1'15.795 0.499 9 Veľká Británia 1'15.895 0.599 10 USA 1'15.898 0.602 11 Brazília 1'16.024 0.728 12 Austrália 1'16.106 0.810 13 Írsko 1'16.115 0.819 14 Malajzia 1'16.198 0.902 15 Mexiko 1'16.313 1.017 16 Taliansko 1'16.524 1.228 17 Libanon 1'16.556 1.260 18 Čína 1'16.761 1.465 19 India 1'16.791 1.495 20 Česká Republika 1'17.526 2.230 21 Pakistan 1'17.556 2.260 22 Indonézia 1'18.106 2.810
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.