TAUPO - KVALIFIKÁCIA: Zlé počasie sťažovalo podmienky na trati, avšak aj tu sa našli dvaja víťazi, ktorí sa v Šprinte a Hlavných pretekoch postavia na najvýhodnejšiu pozíciu.
Počasie preukázalo na novozélandskej trati svoje rozmary, ale tentokrát sa nejednalo o dážď. Jazdcom vo všetkych štyroch 15-minútových sekciách sťažoval jazdu silný vietor, ktorý nad traťou víril množstvo prachu. Neustále zanášanie trate nečistotami viedlo tímy k taktike posielať pilotov na trať čo najneskôr.
Prvé dve časti, v ktorých sa bojuje o postavenie do úvodného šprintu boli úspešné pre domáceho Jonnyho Reida, ktorého bude na druhom mieste v zajtrajších pretekoch prenasledovať Adrian Zaugg z Južnej Afriky.
V druhej časti sa "vietor" obrátil v prospech francúzskeho tímu, ktorý počas víkendu reprezentuje Loic Duval. Domáci pilot Reid už nedokázal napriek obrovskej podpore publika zopakovať výsledok v boji o Šprint a musle sa uspokojiť s treťou radou.
Český tím naopak zažil doslova katastrofu, pretože Tomáš Enge nedokázal konkurovať štartovnému poľu ani zďaleka a výsledkom je postavenie na chvoste v oboch pretekoch.
Taupo - postavenie na štarte -Šprint:
1 Nový Zéland 1'15.241 - 2 Južná Afrika 1'15.522 0.281 3 Francúzsko 1'15.628 0.387 4 Nemecko 1'15.724 0.483 5 Holandsko 1'16.036 0.795 6 USA 1'16.101 0.860 7 Írsko 1'16.182 0.941 8 Kanada 1'16.201 0.960 9 Malajzia 1'16.386 1.145 10 Brazília 1'16.408 1.167 11 Švajčiarsko 1'16.423 1.182 12 Taliansko 1'16.472 1.231 13 Veľká Británia 1'16.731 1.490 14 Portugalsko 1'17.147 1.906 15 Austrália 1'17.309 2.068 16 Čína 1'17.340 2.099 17 Libanon 1'17.682 2.441 18 Mexiko 1'17.809 2.568 19 Česká Republika 1'17.811 2.570 20 India 1'17.961 2.720 21 Indonézia 1'18.421 3.180 22 Pakistan 1'18.635 3.394
Taupo - postavenie na štarte - Hlavné preteky:
1 Francúzsko 1'15.296 - 2 Nemecko 1'15.331 0.035 3 Švajčiarsko 1'15.476 0.180 4 Kanada 1'15.588 0.292 5 Nový Zéland 1'15.618 0.322 6 Portugalsko 1'15.620 0.324 7 Južná Afrika 1'15.651 0.355 8 Holandsko 1'15.795 0.499 9 Veľká Británia 1'15.895 0.599 10 USA 1'15.898 0.602 11 Brazília 1'16.024 0.728 12 Austrália 1'16.106 0.810 13 Írsko 1'16.115 0.819 14 Malajzia 1'16.198 0.902 15 Mexiko 1'16.313 1.017 16 Taliansko 1'16.524 1.228 17 Libanon 1'16.556 1.260 18 Čína 1'16.761 1.465 19 India 1'16.791 1.495 20 Česká Republika 1'17.526 2.230 21 Pakistan 1'17.556 2.260 22 Indonézia 1'18.106 2.810
Foto: A1 Grand Prix Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.