BRNO - KVALIFIKACE: Dramatické chvíle všetkých kôl vyniesli pole position pre Južnú Afriku v Šprinte a pre Holandsko v Hlavných pretekoch. Český tým dnes zažíval nočnú moru.
Súboj postavení na štarte sa podla nových pravidiel tejto sezóny rozbehli prvým kolom, ktoré malo určiť najlepšiu štartovnú pozíciu do úvodného nedeľného Šprintu. Až posledná minúta prvého znamenala rázne zmeny vo vedení v tabuľke, v ktorej sa týčil najlepší čas tímu Južnej Afriky s hodnotou 1:45.158. Druhé a tretie miesto patrilo priebežne Holandsku a Švajčiarsku. Česko po prvom kole sa priebežne zaradilo až na sedemnáste miesto.
V druhom kole nasadila vačšina pilotov vyčkávaciu mezódu a svoje ostré kolo si nechávali až na záver, zatiaľ čo Adam Khan z Pakistanu a Enrico Toccacelo z Talianska sledovali, kde sa ich výsledný čas zastaví. Prvenstvo druhého kola zostalo opäť v Južnej Afrike, takže v zajtrajších pretekoch bude na čele letmého štartu Adrian Zaugg. Bleekemolen nedostal príležitosť zopakovať svoj výkon a po výlete v 14. zákrute sa zajtra bude musieť uspokojiť s piatym miestom. Druhé miesto tak pripadlo za najlepší čas víťazovi ranného tréningu Novému Zélandu. Erik Janiš obhajujúci české farby zajazdil na domácej trati najhorší čas, ale výsledok z prvého kola ho zaradil na miesto predposledné pred Libanonom.
Do vedenia tretieho kola kvalifikácie a zároveň úvodného pre postavenie do hlavných pretekov sa na dlhý čas zaradil Ian Dyk z Austrálie nasledovaný Narainom Karthikeyanom z Indie. Iba tri minúty pred koncom sa viac, ako dve tretiny pilotov rozhodlo odjazdiť merané kolo a tak ako v prvom kole, aj teraz sa pod šachovnicovou zástavou rýchlo menilo postavenie vo vedení. Jeroen Bleekemolen si pred záverečným kolom spravil chuť a zaradil sa na najlepšie miesto v tabuľke.
Záverečné kolo až po piatich minútach kľudu prerušil hlukom motora Adam Khan z Pakistanu. Zakrátko ho postupne nasledovala Indonézia, USA a India. Tri minúty pred koncom sa v tabuľke objavil po dvoch kolách odjazdený líder, ktorým sa stala Veľká Británia zásluhou Robbieho Kerra. To sa však práve rozbehla hromadná bitka o pole position a na trať sa naraz vybrali všetky zostávajúce tímy. Tak ako kolo pred tým, ani teraz neurobil Bleekemolen chybu a do Hlavných pretekov sa tak postaví na pole position.
Erik Janiš mal predposledné kolo oveľa lepšie, ale záver bol pre českého zverenca katastrofou. Najskôr sa zaradil na siedme miesto, ale keď prišla na rad druhá finálová jazda pre pozíciu do Hlavných pretekov, doplatil na hrbolatosť v prvej zákrute a dostal sa do hodín. Jeho celkový výsledok tak stačil iba na sedemnáste miesto.
Brno - postavenie na štarte pre Šprint
Brno - postavenie na štarte pre Hlavné preteky
Foto: www.auto-news.cz
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?