BRNO - KVALIFIKACE: Dramatické chvíle všetkých kôl vyniesli pole position pre Južnú Afriku v Šprinte a pre Holandsko v Hlavných pretekoch. Český tým dnes zažíval nočnú moru.
Súboj postavení na štarte sa podla nových pravidiel tejto sezóny rozbehli prvým kolom, ktoré malo určiť najlepšiu štartovnú pozíciu do úvodného nedeľného Šprintu. Až posledná minúta prvého znamenala rázne zmeny vo vedení v tabuľke, v ktorej sa týčil najlepší čas tímu Južnej Afriky s hodnotou 1:45.158. Druhé a tretie miesto patrilo priebežne Holandsku a Švajčiarsku. Česko po prvom kole sa priebežne zaradilo až na sedemnáste miesto.
V druhom kole nasadila vačšina pilotov vyčkávaciu mezódu a svoje ostré kolo si nechávali až na záver, zatiaľ čo Adam Khan z Pakistanu a Enrico Toccacelo z Talianska sledovali, kde sa ich výsledný čas zastaví. Prvenstvo druhého kola zostalo opäť v Južnej Afrike, takže v zajtrajších pretekoch bude na čele letmého štartu Adrian Zaugg. Bleekemolen nedostal príležitosť zopakovať svoj výkon a po výlete v 14. zákrute sa zajtra bude musieť uspokojiť s piatym miestom. Druhé miesto tak pripadlo za najlepší čas víťazovi ranného tréningu Novému Zélandu. Erik Janiš obhajujúci české farby zajazdil na domácej trati najhorší čas, ale výsledok z prvého kola ho zaradil na miesto predposledné pred Libanonom.
Do vedenia tretieho kola kvalifikácie a zároveň úvodného pre postavenie do hlavných pretekov sa na dlhý čas zaradil Ian Dyk z Austrálie nasledovaný Narainom Karthikeyanom z Indie. Iba tri minúty pred koncom sa viac, ako dve tretiny pilotov rozhodlo odjazdiť merané kolo a tak ako v prvom kole, aj teraz sa pod šachovnicovou zástavou rýchlo menilo postavenie vo vedení. Jeroen Bleekemolen si pred záverečným kolom spravil chuť a zaradil sa na najlepšie miesto v tabuľke.
Záverečné kolo až po piatich minútach kľudu prerušil hlukom motora Adam Khan z Pakistanu. Zakrátko ho postupne nasledovala Indonézia, USA a India. Tri minúty pred koncom sa v tabuľke objavil po dvoch kolách odjazdený líder, ktorým sa stala Veľká Británia zásluhou Robbieho Kerra. To sa však práve rozbehla hromadná bitka o pole position a na trať sa naraz vybrali všetky zostávajúce tímy. Tak ako kolo pred tým, ani teraz neurobil Bleekemolen chybu a do Hlavných pretekov sa tak postaví na pole position.
Erik Janiš mal predposledné kolo oveľa lepšie, ale záver bol pre českého zverenca katastrofou. Najskôr sa zaradil na siedme miesto, ale keď prišla na rad druhá finálová jazda pre pozíciu do Hlavných pretekov, doplatil na hrbolatosť v prvej zákrute a dostal sa do hodín. Jeho celkový výsledok tak stačil iba na sedemnáste miesto.
Brno - postavenie na štarte pre Šprint
Brno - postavenie na štarte pre Hlavné preteky
Foto: www.auto-news.cz
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?