Promotér seriálu A1 Grand Prix zařadil brněnský Automotodrom do kalendáře sezóny 2007/08. Čeští diváci se na formulové vozy A1 mohou přijít podívat o víkendu od 12. do 14.října 2007.
Po dlouhém vyjednávání může vedení Automotodromu Brno odpovědět na četné otázky motoristických fanoušků: „Ano, seriál A1 GP opět zavítá do Brna!“ Masarykův okruh již uzavřel smlouvu s promotérem brněnského podniku A1 GP, společností BPA. Bohaté motoristické menu sezóny 2007 se tak rozšíří o formulovou specialitu. V polovině října 2007 se na Masarykově okruhu sejdou národní týmy ze všech koutů světa, aby bojovaly o body do poháru národů. A1 Grand Prix je totiž jediným automobilovým seriálem, v němž prostřednictvím nasazených jezdců bojují národní týmy pod vlajkami svých zemí. Je to opravdový Světový pohár, kdy za rovnocenných podmínek nastupují na startovní rošty vedle reprezentantů Anglie, USA, Francie, Nového Zélandu, Austrálie, Itálie, Německa, Portugalska, Nizozemí, Kanady, Švýcarska, Irska, Jihoafrické republiky, Brazílie, Mexika a České republiky z hlediska motoristického sportu piloti exotických zemí, jakými jsou například Libanon, Indie, Čína, Pákistán, Malajsie či Indonésie.
Český tým A1 GP Hlavním jezdcem českého týmu A1 GP, který uzavřel druhou sezónu seriálu na celkovém dvanáctém místě, byl jmenován devatenáctiletý Erik Janiš. Dalším členem stáje je Jan Charouz. Tomáš Enge, Jarek Janiš a Filip Salaquarda jsou náhradníky.
Kalendář A1 Grand Prix 2007/08 30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí 14. října 2007 Brno, Česká republika 4. listopadu 2007 Asie – bude upřesněno 25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie 16. prosince 2007 Žuhaj, Čína 20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland 3. února 2008 Sydney, Austrálie 24. února 2008 Durban, JAR 16. března 2008 Mexico City, Mexiko 6. dubna 2008 Šanghaj, Čína 4. května 2008 Brands Hatch, Velká Británie
Průběh závodního víkendu Všechny podniky A1 GP mají stejný formát. Jezdci absolvují dva hodinové volné tréninky, jeden v pátek odpoledne, druhý pak v sobotu před polednem. Sobotní odpoledne je rozděleno do čtyř patnáctiminutových kvalifikačních tréninků, které rozhodnou o postavení jezdců na startovním roštu v závodě Sprint. V neděli je na programu nejprve dvacetiminutový závod Sprint s letmým startem. Od výsledků Sprintu je pak odvozeno pořadí na startu hlavního závodu vypsaného na 70 minut s jednou povinnou zastávkou v boxech.
Vstupenky na A1 GP v Brně Prodej vstupenek na brněnský podnik A1 Grand Prix bude zahájen 31.srpna 2007. Vstupenky lze objednat on-line na adrese http://pub.automotodrombrno.cz/
Kategorie
Předprodej
(do 30.9.2007)
Přímý prodej
(3.10. – 14.10.2007)
Neděle – přírodní tribuny C,D,G
100CZK
250CZK
Víkend – přírodní tribuny C,D,G
150CZK
300CZK
Neděle – sedadlové tribuny T2, T3
250CZK
450CZK
Víkend – sedadlové tribuny T2, T3
400CZK
550CZK
Neděle – Paddock
150CZK
250CZK
Víkend - Paddock
250CZK
300CZK
Děti do 12 let mají vstup na přírodní tribuny zdarma. AMD Brno
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?