SAN JOSE - PRETEKY: Úzka a náročná trať mestského okruhu opäť preverila jazdecké a taktické schopnosti, ktoré najviac hrali do kariet tímu Minardi.
Štart sa niesol čo sa kolízií týky v kľudnej atmosfére a prejazd prvou zákrutou patril najskôr Sebastienovi Bourdaisovi. V ďalšej zákrute však spravil jazdeckú chybu, ktorá ho stála vedenie v prospech držiteľa pole position Justina Wilsona.
Z pätnásteho miesta štartujúci Robert Doornboss doplatil na tlačenicu vo vlásenke a po tom, čo nabehol Janovi Heylenovi na zadnú časť museli obaja do boxov, zatiaľ čo si bezpečnostné auto vyskúšalo prvý ostrý výjazd. Ešte počas žltej fázy došlo k ďalšej vážnej zmene o ktorú sa postaral Dan Clarke. Podarilo sa mu naraziť do vedúceho monopostu Wilsona, takže obaja museli takisto do boxov na opravu.
Clarke bol vybavený pomerne rýchlo, ale mechanici tímu RSPORTS sa trápili až 20 kôl, kým opravili Justinovi monopost. Najvyšší muž štartovného poľa sa tak vydal iba na zber potrebných dát pre tím a vďaka zmene stratégie sa zameral iba na získanie najrýchlejšieho kola, čo sa mu aj podarilo.
Do čela sa prebojoval Oriol Servia a Neel Jani. Obaja až do konca zvádzali pred zrakmi divákov nádherné súboje, ale ako ukázal nasledujúci priebeh, boj nebol o víťazstvo, ale o druhé a tretie miesto.
Do priebehu vošli ďalšie dve žlté fázy. Najskôr pre kolíziu Clarka a Legge a neskôr pre technické problémy Figgeho. Situáciu naplno využil tím Minardi a prispôsobenou stratégiou zastávok dostal Roberta Doornbossa do vedenia, ktoré mu zostalo až do odviatia šachovnicovej vlajky. Z druhého miesta sa napokon tesne pred Serviom radoval Neel Jani z tímu PKV Racing.
Ilustračné foto: Red Bull
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?