Jazdci A1GP v Le Mans oslavovali aj smútili

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 19. června 2007 22:19
Sdílej:

Keď už nie v šampionáte, tak aspoň počas jedných z naprestížnejších pretekov sveta dokázal tím Českej Republiky zaznamenať veľký úspech.

Už 75. ročník vytrvalostných pretekov na legendárnom 13,6 kilometrovom okruhu v Le Mans sa niesol v znamení premenlivého počasia, opätovného víťazstva automobilky Audi a zároveň zastúpeniu pilotov reprezentujúcich  šampionát A1GP.

Vzhľadom k tomu, že pretekom 24 hodín Le Mans sa venujeme na naších stránkach v sekcii FIA GT, zameriame sa tentokrát iba na úspechy a sklamania pilotov A1GP. Na radosť českých fanúšikov sa podarilo českému tímu Charouz Racing, ktorý zároveň vlastní licenciu na český tím A1GP dosiahnúť v najvyššej kategórii LMP1 piate miesto a celkové ôsme. To všetko napriek technickým problémom a nebezpečnému požiaru počas zastávok v boxoch. Posádka bola v zložení dvoch pilotov A1GP Ján Charouz a Alex Yoong. Zostavu jazdiacu na špeciáli Lola Judd B07 doplnil pilot seriálu DTM Stefan Mücke.

Tomášovi Engemu jazdiacemu v tíme Aston Martin Racing so štartovným číslom 007 šťastena nepriala. Spoločne s jeho spolujazdcami dokončil preteky na mimopódiovom štvrtom mieste v kategórii LMGT1 a celkovom deviatom.

Ďalším z pilotov so skúsenosťami v šampionáte A1GP je držiteľ titulu v úvodnej sezóny 2005/2006 Nicolas Lapierre. V rovnakej kategórii, v akej jazdil aj Tomáš Enge dosiahol na aute Saleen S7R deviaté miesto a celkové šestnáste.

Pre pilota holandského tímu Jeroena Bleekenmolena znamenal 24 hodinový boj problémy spojené s riadením, ktoré vyústili do hodín a následnej havárie. S poškodeným autom sa mu podarilo prísť k mechanikom, ale následná oprava bola náročná na čas a odzrkadlila sa na veľkej strate. Výsledkom bolo celkové 25 miesto a ôsme miesto v kategórii LMP1.

Zdalo by sa, že najhoršie medzi pilotmi so skúsenosťami v A1GP dopadol Robbie Kerr. Celkové 27. miesto posádky v cieli by tomu aj nasvedčovalo. Lenže pre kategóriu LPM2, za ktorú jazdil to naopak pri debute anglického pilota znamenalo druhé miesto. Priebeh napokon ukázal, že na túto pozíciu stačilo iba dokončiť preteky. Zvyšných deväť pilotov z rovnakej kategórie sa cieľa nedočkali!

Foto: BPA sport marketing, a.s.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.