Keď už nie v šampionáte, tak aspoň počas jedných z naprestížnejších pretekov sveta dokázal tím Českej Republiky zaznamenať veľký úspech.
Už 75. ročník vytrvalostných pretekov na legendárnom 13,6 kilometrovom okruhu v Le Mans sa niesol v znamení premenlivého počasia, opätovného víťazstva automobilky Audi a zároveň zastúpeniu pilotov reprezentujúcich šampionát A1GP.
Vzhľadom k tomu, že pretekom 24 hodín Le Mans sa venujeme na naších stránkach v sekcii FIA GT, zameriame sa tentokrát iba na úspechy a sklamania pilotov A1GP. Na radosť českých fanúšikov sa podarilo českému tímu Charouz Racing, ktorý zároveň vlastní licenciu na český tím A1GP dosiahnúť v najvyššej kategórii LMP1 piate miesto a celkové ôsme. To všetko napriek technickým problémom a nebezpečnému požiaru počas zastávok v boxoch. Posádka bola v zložení dvoch pilotov A1GP Ján Charouz a Alex Yoong. Zostavu jazdiacu na špeciáli Lola Judd B07 doplnil pilot seriálu DTM Stefan Mücke.
Tomášovi Engemu jazdiacemu v tíme Aston Martin Racing so štartovným číslom 007 šťastena nepriala. Spoločne s jeho spolujazdcami dokončil preteky na mimopódiovom štvrtom mieste v kategórii LMGT1 a celkovom deviatom.
Ďalším z pilotov so skúsenosťami v šampionáte A1GP je držiteľ titulu v úvodnej sezóny 2005/2006 Nicolas Lapierre. V rovnakej kategórii, v akej jazdil aj Tomáš Enge dosiahol na aute Saleen S7R deviaté miesto a celkové šestnáste.
Pre pilota holandského tímu Jeroena Bleekenmolena znamenal 24 hodinový boj problémy spojené s riadením, ktoré vyústili do hodín a následnej havárie. S poškodeným autom sa mu podarilo prísť k mechanikom, ale následná oprava bola náročná na čas a odzrkadlila sa na veľkej strate. Výsledkom bolo celkové 25 miesto a ôsme miesto v kategórii LMP1.
Zdalo by sa, že najhoršie medzi pilotmi so skúsenosťami v A1GP dopadol Robbie Kerr. Celkové 27. miesto posádky v cieli by tomu aj nasvedčovalo. Lenže pre kategóriu LPM2, za ktorú jazdil to naopak pri debute anglického pilota znamenalo druhé miesto. Priebeh napokon ukázal, že na túto pozíciu stačilo iba dokončiť preteky. Zvyšných deväť pilotov z rovnakej kategórie sa cieľa nedočkali!
Foto: BPA sport marketing, a.s.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.