BARCELONA, 1.PRETEKY: Nováčik sprievodného seriálu pretekov F1 sa vyhol úvodnej hromadnej kolízii a napriek nepriaznivému postaveniu na štarte si odnáša so šťastím najvyššiu trofej.
Strata ôsmich miest na štarte vrámci pravidiel pre zajtrajšie druhé kolo je pre synovca slávneho Ayrtona Sennu iste iba drobným trápením. Dnes si počas hodinových pretekov pilot stajne Arden International vybojoval už v tretích pretekoch sezóny svoje prvé víťazstvo.
Výrazným problémom sa štartovné pole nevyhlo už pri samotnom úvode. Vďaka signalizovanému zhasnutiu motora u Tahinciho bol štart prerušený, no vysoká nervozita na štarte spôsobila v nečakanej situácii zhasnutie motora aj u Zubera, za čo šli obaja na koniec.
Po opakovanom štarte došlo k dvom vážnym kolíziám v prvej a tretej zákrute, ktoré vyradili až sedem pilotov. Pizzonia sa dokázal s poškodeným monopostom a pneumatikou dostať do boxov, kde po oprave mohol so stratou pokračovať.
Počas aktívnej jazdy bezpečnostného auta na trati sa rozbehli povinné zastávky v boxoch, ktoré vpodstate rozhodli o víťazovi. Bruno Senna sa po výbornej zastávke vrátil na trať na druhé miesto za Glocka, ktorý zostal krúžiť na trati, čo sa mu napokon nevyplatilo. Jedenásť kôl pred koncom musel k mechanikom aj víťaz kvalifikácie a napriek následnej snahe dotiahnúť sa na mladého pilota sa musel uspokojiť s druhým miestom. S výraznou stratou na vedúcu dvojicu si tretí vavrín odniesol Lucas di Grassi.
Foto: www.gp2series.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?