Brands Hatch - hlavné preteky: Záverečný boj sezóny 2006/2007 je za nami a napriek istému víťazovi šampionátu ponúkli preteky ukážkový súboj o najvyššie pódiové umiestnenie.
Prvé kolo pretekov muselo byť predčasne ukončené pre hromadnú kolíziu, v ktorej sa ocitla Česká Republika, Austrália a Južná Afrika. Jan Charouz našťastie mohol pokračovať, ale pre Austrálčana Ian Dyka a Juhoafričana Adriana Zaugga to znamenal koniec. Dyk navyše po kolízii tvrdo havarolval do bariérya z pneumatík, ale našťastie vyliezol z vraku po svojich.
Ešte pred výjazdom bezpečnostného auta sa Nemecko dostalo po tvrdom a niekoľko zákrut trvajúcom súboji do vedenia. Po reštarte sa na poradí na čele nič nezmenila ani hromadná návšteva boxov. Robbie Kerr sa so svojou pozíciou celé preteky nechcel zmieriť a hnaný domácim publikom dýchal Nicovi Hülkenbergovi celý čas na chrbát. Mladý dverenec Williho Webera si tak prišiel pre ďalšie aj keď už vrámci zisku titulu nepodstatné víťazstvo.
Situácia bola pre domácu Veľkú Britániu spočiatku priaznivá, pretože súper v boji o titul vicemajstra Nový Zéland jazdil mimo bodov. Avšak neplatilo to celé preteky a Jonny Reid sa dokázal v priebehu predrať až na body. Vzhľadom k tomu, že Kerr nevyhral, iba jednobodový bodový rozdiel stačil na udržanie Nového Zélandu na druhom mieste aktuálne končiacej sezóny.
Pre českú reprezentáciu sa opäť skončil pretekársky víkend s nulovým kontom, pričom do výsledku výrazne zasiahla penalizácia Jana Charouza a napriek enormnej snahe skončil tím na 15. mieste. Po zisku 27 bodov za sezónu si Česko udržalo svoju dvanástu pozíciu.
Brands Hatch - výsledky hlavných pretekov:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Nico HÜLKENBERG GERMANY 1:11:01.907 - 2 Robbie KERR GREAT BRITAIN 1:11:02.526 +0.619 3 Enrico TOCCACELO ITALY 1:11:20.441 +18.534 4 Narain KARTHIKEYAN INDIA 1:11:20.704 +18.797 5 Jeroen BLEEKEMOLEN NETHERLANDS 1:11:28.176 +26.269 6 Jonathan SUMMERTON USA 1:11:30.123 +28.216 7 Loic DUVAL FRANCE 1:11:37.155 +35.248 8 Matt HALLIDAY NEW ZEALAND 1:11:37.392 +35.485 9 Alex YOONG MALAYSIA 1:11:39.420 +37.513 10 Congfu CHENG CHINA 1:11:48.328 +46.421 11 Alvaro PARENTE PORTUGAL 1:11:52.757 +50.850 12 Sean McINTOSH CANADA 1:11:04.140 1 kolo 13 Allam KHODAIR LEBANON 1:11:08.246 1 kolo 14 Juan Pablo GARCIA MEXICO 1:11:21.128 1 kolo 15 Jan CHAROUZ CZECH REPUBLIC 1:11:47.959 1 kolo 16 Moreno SOEPRAPTO INDONESIA 1:12:21.714 1 kolo 17 Nur ALI PAKISTAN 1:11:39.038 2 kola 18 Bruno JUNQUEIRA BRAZIL 15:45.499 41 kol 19 Ian DYK AUSTRALIA kolize 20 Adrian ZAUGG SOUTH AFRICA kolize 21 Sebastien BUEMI SWITZERLAND 1:11:53.795 22 Richard LYONS IRELAND 1:11:54.611
Foto: A1Grand Prix Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?