Brands Hatch - šprint: Robbie Kerr splnil divákom, čo sľúbil a vďaka víťazstvu na kľukatej anglickej trati uživil nádeje na zisk titulu vicemajstra.
Súboj začínajúci tradične letmým štartom skončil počas anglického doobedného programu úspechom pre Veľkú Britániu, ktorá dokázala odolať tlaku zo strany Nemecka, ktoré aj v posledných pretekoch reprezentoval Nico Hülkenberg. Veľká Británia sa tak môže pochváliť prvým ziskom víťazstva na domácej trati vrámci dvojročnej histórie šampionátu A1GP.
Ani takéto krátke preteky sa nezaobišli bez bezpečnostného auta najmä pre kurióznu haváriu, do ktorej sa dostal tím Švajčiarska a Južnej Afriky. Sebastian Buemi doplatil na horkokrvnosť Adriana Zaugga, ktorý Švajčiara v zákrute zablokoval a musel napokon vystúpiť z monopostu pre zlomené ľavé predné koleso.
Jan Charouz trochu prelomil smolu z kvalifikácie, ale napriek tomu, že skončil na 13.mieste, body to tímu neprinieslo. Avšak ako je už známe, poradie na konci šprintu je východzie pre štartovnú pozíciu do hlavných pretekov, takže isté šance pre zisk bodov Českej republike zostali.
Brands Hatch - výsledky šprintu:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Robbie KERR Veľká Británia 18:51.354 - 2 Nico HÜLKENBERG Nemecko 18:59.685 +8.331 3 Enrico TOCCACELO Taliansko 19:04.877 +13.523 4 Loic DUVAL Francúzsko 19:08.466 +17.112 5 Alex YOONG Malajzia 19:13.089 +21.735 6 Jeroen BLEEKEMOLEN Holandsko 19:13.545 +22.191 7 Narain KARTHIKEYAN India 19:13.912 +22.558 8 Richard LYONS Írsko 19:20.539 +29.185 9 Jonathan SUMMERTON USA 19:20.912 +29.558 10 Sean McINTOSH Kanada 19:21.904 +30.550 11 Alvaro PARENTE Portugalsko 19:22.079 +30.725 12 Bruno JUNQUEIRA Brazília 19:22.468 +31.114 13 Jan CHAROUZ Česká Rebublika 19:27.956 +36.602 14 Ian DYK Austrália 19:29.649 +38.295 15 Adrian ZAUGG Južná Afrika 19:51.048 +59.694 16 Matt HALLIDAY Nový Zéland 19:56.257 +1:04.903 17 Moreno SOEPRAPTO Indonézia 20:05.124 +1:13.770 18 Juan Pablo GARCIA Mexiko 19:21.871 1 kolo 19 Allam KHODAIR Libanon 14:30.474 4 kola 20 Sebastien BUEMI Švajčiarsko 10:20.827 7 kol 21 Nur ALI Pakistan 5:33.444 11 kol 22 Congfu CHENG Čína 2:54.573 13 kol
Foto: A1 Grand Prix Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?