Napriek tomu, že český tím zaznamenal oproti piatku výrazné zlepšenie, Jan Charouz sa v Brands Hatch kvalifikoval až na 17. mieste.
Český tím musel trávil z piatka na sobotu veľa času v boxoch, ale podarilo sa mu vyriešiť chovanie auta. Charouz, ktorý jazdil s týmto autom naposledy v septembri si takisto viac veril a značne zlešoval svoje časy. Česko absolvovalo vo voľných tréningoch 19 kôl a najlepšie bolo to posledné, ktoré stačilo na 15. miesto.
Dôležitá kvalifikácia bohužiaľ potvrdila fakt, že český tím stále nenašiel cestu k jemnému vyladeniu auta pre nové pneumatiky a prázdnu nádrž. Charouz dosiahol svoje maximum v druhej a štvrtej kvalifikácii a skončil na celkovom 17.mieste. Nikto z tímu sa však nevzdáva, pretože náročná trať v Brands Hatch sľubuje náročné preteky.
Jan Charouz: "Dokázali sme oveľa lepšie vyriešiť nastavenia auta, než v piatok a ja som si takisto za volantom viac veril. Sedemnáste miesto nie je tým, v čo som dúfal. Jedno kolo na nových pneumatikách vyšlo nazmar pre iné pomalšie auto, ale úprimne povedané, nemám ten dojem, že by to výrazne ovplyvnilo celkové umiestnenie, stratil som niekoľko desatín. V pretekoch sa musím snažiť dostať dopredu, mojim cieľom je stále prvá desiatka. Auto je du dosť ťažké a je takisto veľká šanca, že sa objaví aj bezpečnostné auto. Obyčajne sa mi viac darí v pretekoch, než v kvalifikácii a budem bojovať až do šachovnicovej vlajky."
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?