Brands Hatch - kvalifikácia: Počas krátkej dvojročnej histórie šampionátu A1GP sa nestalo, že by v pretekoch na konkrétnej trati vyhral domáci tím. Stane sa tak v záverečnom kole?
Prvá časť kvalifikácie sa niesla v znamení víťaza posledného tréningu Loica Duvala, ktorý svojim najrýchlejším meraným kolom prazil tím Nemecka a Veľkej Británia. V druhej časti však nastal výrazný obrat a dovtedy nijak nevyčnievajúce Taliansko dokázalo spoločne s pilotom Enrico Toccacelom poraziť celé štartovné pole.
Ako však býva zvykom, až záverečné dve časti rozhodli o víťazovi dnešného dňa a zároveň zisku najlepšej pozície pre letmý štart doobedného dvadsať minútového šprintu. Svoje prvenstvo si vybojoval po súčte časov domáci pilot Robbie Kerr, ktorý v celkovom súboji porazil Nemecko a Francúzsko, ktoré bude zastupovať Nico Hülkenberg a Loic Duval.
Český tím naväzuje na už zaužívanú smolu celej sezóny a vyzerá to tak, že žiadny veľkolepý triumf, ktorý sa podaril Tomášovi Enge v záverečných pretekoch sezóny minulej sa konať nebude. Napriek tomu, že Jan Charouz dokázal v poslednom tréningu zlepšiť svoj čas na pätnásty najlepší, kvalifikácia vyzerala horšie. Súčet časov z druhéhé a štvrtého kola rozhodol o umiestnení v ôsmej rade na štarte.
Brands Hatch - výsledky kvalifikácie - postavenie na štarte:
Por. Tím Jazdec Čas Odstup 1 Veľká Británia Robbie Kerr 2.28.899 2 Nemecko Nico Hülkenberg 2.29.028 +0.129 3 Francúzsko Loic Duval 2.29.255 +.0.356 4 Taliansko Enrico Toccacelo 2.29.446 0.547 5 India Narain Karthikeyan 2.29.768 0.869 6 Malajzia Alex Yoong 2.29.803 0.904 7 Švajčiarsko Sebastien Buemi 2.30.119 1.220 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 2.30.144 2.245 9 Nový Zéland Matt Halliday 2.30.255 1.356 10 Južná Afrika Adrian Zaugg 2.30.354 1.455 11 USA Jonathan Summerton 2.30.508 1.609 12 Írsko Richard Lyons 2.30.751 1.852 13 Čína Congfu Cheng 2.30.822 1.923 14 Kanada Sean McIntosh 2.30.928 2.029 15 Portugalsko Alvaro Parente 2.31.436 2.537 16 Brazília Bruno Junqueira 2.31.441 2.542 17 Česká Republika Jan Charouz 2.32.000 3.101 18 Austrália Ian Dyk 2.32.813 3.914 19 Libanon Allam Khodair 2.33.281 4.382 20 Indonézia Moreno Soeprapto 2.34.105 5.206 21 Mexiko Juan Pablo Garcia 2.34.263 5.364 22 Pakistan Nur Ali 2.37.480 8.581
Foto: A1 Grand Prix Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?