Jan Charouz absolvoval úvodný deň v Brands Hatch so zmiešanými pocitmi. Češi boli deviatí v tréningu nováčikov, ale následný postup zbrzdila oprava auta pre haváriu.
Český tím sa do Brands Hatch vrátil s Janom Charouzom, ktorý na tejto trati pretekal pri svetovej premiére A1Grand Prix na jeseň 2005. 19-ročný Charouz jazdil na aute A1GP po viac, ako polročnej prestávke, ale rýchlo si naň zvykol. Mladý čech odjazdil 14 kôl v prvom tréningu nováčikov s najlepším časom 1:17.633 a v druhom tréningu pridal ďalších osem kôl. V nich dosiahol zlepšenie na 1:17.337, ale nedočkal sa dokončenia jázd, keď havaroval v štvrtej zákrute.
Auto bolo do voľného tréningu opravené, ale kôli obmedzenému času pre nastavenie, nebolo pre jazdca správne vyvážené. Charouz odjazdil 19 kôl s najlepším časom 1:17.753, čo ho zaradilo na 19. miesto. Tím a jazdec však veria, že s dostatkom času na potrebné vyladenie auta sa zajtra zlepšia.
Jan Charouz: "Nie je to ideálny začiatok víkendu, ale myslím si, že sa zlepšíme. Netrvalo mi až tak dlho, aby som si na auto opäť zvykol a v druhom tréningu nováčikov som bol s nastavením celkom spokojný. Bohužiaľ som na konci havaroval a vo voľnom tréningu nebolo auto úplne OK. Avšak myslím si, že pri dostatočnom čase na ladenie auta bude do soboty všetko vporiadku a vzhladom k našemu času v nováčkovských tréningoch na starých pneumatikách som presvedčený, že postúpime dopredu. Stále som optimista."
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: BPA sport marketing, a.s.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?