Jan Charouz absolvoval úvodný deň v Brands Hatch so zmiešanými pocitmi. Češi boli deviatí v tréningu nováčikov, ale následný postup zbrzdila oprava auta pre haváriu.
Český tím sa do Brands Hatch vrátil s Janom Charouzom, ktorý na tejto trati pretekal pri svetovej premiére A1Grand Prix na jeseň 2005. 19-ročný Charouz jazdil na aute A1GP po viac, ako polročnej prestávke, ale rýchlo si naň zvykol. Mladý čech odjazdil 14 kôl v prvom tréningu nováčikov s najlepším časom 1:17.633 a v druhom tréningu pridal ďalších osem kôl. V nich dosiahol zlepšenie na 1:17.337, ale nedočkal sa dokončenia jázd, keď havaroval v štvrtej zákrute.
Auto bolo do voľného tréningu opravené, ale kôli obmedzenému času pre nastavenie, nebolo pre jazdca správne vyvážené. Charouz odjazdil 19 kôl s najlepším časom 1:17.753, čo ho zaradilo na 19. miesto. Tím a jazdec však veria, že s dostatkom času na potrebné vyladenie auta sa zajtra zlepšia.
Jan Charouz: "Nie je to ideálny začiatok víkendu, ale myslím si, že sa zlepšíme. Netrvalo mi až tak dlho, aby som si na auto opäť zvykol a v druhom tréningu nováčikov som bol s nastavením celkom spokojný. Bohužiaľ som na konci havaroval a vo voľnom tréningu nebolo auto úplne OK. Avšak myslím si, že pri dostatočnom čase na ladenie auta bude do soboty všetko vporiadku a vzhladom k našemu času v nováčkovských tréningoch na starých pneumatikách som presvedčený, že postúpime dopredu. Stále som optimista."
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?