Jan Charouz absolvoval úvodný deň v Brands Hatch so zmiešanými pocitmi. Češi boli deviatí v tréningu nováčikov, ale následný postup zbrzdila oprava auta pre haváriu.
Český tím sa do Brands Hatch vrátil s Janom Charouzom, ktorý na tejto trati pretekal pri svetovej premiére A1Grand Prix na jeseň 2005. 19-ročný Charouz jazdil na aute A1GP po viac, ako polročnej prestávke, ale rýchlo si naň zvykol. Mladý čech odjazdil 14 kôl v prvom tréningu nováčikov s najlepším časom 1:17.633 a v druhom tréningu pridal ďalších osem kôl. V nich dosiahol zlepšenie na 1:17.337, ale nedočkal sa dokončenia jázd, keď havaroval v štvrtej zákrute.
Auto bolo do voľného tréningu opravené, ale kôli obmedzenému času pre nastavenie, nebolo pre jazdca správne vyvážené. Charouz odjazdil 19 kôl s najlepším časom 1:17.753, čo ho zaradilo na 19. miesto. Tím a jazdec však veria, že s dostatkom času na potrebné vyladenie auta sa zajtra zlepšia.
Jan Charouz: "Nie je to ideálny začiatok víkendu, ale myslím si, že sa zlepšíme. Netrvalo mi až tak dlho, aby som si na auto opäť zvykol a v druhom tréningu nováčikov som bol s nastavením celkom spokojný. Bohužiaľ som na konci havaroval a vo voľnom tréningu nebolo auto úplne OK. Avšak myslím si, že pri dostatočnom čase na ladenie auta bude do soboty všetko vporiadku a vzhladom k našemu času v nováčkovských tréningoch na starých pneumatikách som presvedčený, že postúpime dopredu. Stále som optimista."
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: BPA sport marketing, a.s.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.