Jan Charouz na počiatku i na konci

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 26. dubna 2007 18:14
Sdílej:

Anglická trať Brands Hatch bude najbližší víkend dejiskom posledných pretekov sezóny šampionátu A1GP a možno aj poslednými pretekmi pre tím Českej Republiky.

Preteky, ktoré sa v minulej sezóne odohrali na okruhu Brands Hatch sú tento rok naopak dejiskom posledných pretekov druhej sezóny A1GP. Zhodou okolností sa v oboch prípadoch zúčastní pretekov 19-ročný Jan Charouz.

Okruh Brands Hatch vznikol v roku 1926 a je opakom moderných tratí, akým je napríklad čínsky Shanghai, kde sa konalo predchádzajúce kolo. Horizonty, opačne klopené zákruty, prudké klesanie prechádzajúce do strmého výjazdu, úzka dráha, minimálne únikové zóny... To sú niektoré z nástrah trate s históriou Formule 1. Trať má dve varianty. Kratšia verzia "Indy" meria iba 1929 metrov a hlavná dráha "Grand Prix", ktorá bude aj počas víkendu A1GP k dispozícii, je dlhá 3703 metrov.

Očakáva sa vysoká účasť fanúšikov, pretože Veľká Británia tu zabojuje o titul vicemajstra. Česká reprezentácia je z 22 členného štartovného poľa na 12. mieste.

Jan Charouz: "Som zvedavý, ako mi to v Brands Hatch pôjde. Trať som si obľúbil už pri premiére v roku 2005 a minulý rok som bol na nej v šampionáte F3000 International Masters tretí a druhý. Na jednej strane som toho s A1 formulou v poslednej dobe moc nenajazdil, takže si budem musieť rýchlo zvyknúť. Ťažko odhadovať šance dopredu, ale v prvej desiatke by som snáď mohol skončiť"

Antonín Charouz - manažér tímu: "Z šampionátu A1GP mám stále zmiešané pocity. Mrzí ma to, ale nemôžem sa zbaviť dojmu, že v pretekoch hraje zákulisná politika. Navyše som sa rozhodol, že do doby, než vedenie šampionátu nevyrieši všetky vzťahy a záväzky vočičeskej reprezentácii, nebudeme jednať o budúcom ročníku. V Brands Hatch bude predovšetkým záležať na kvalifikácii. Bohužiaľ nikto z našich jazdcov nenašiel spôsob, ako byť najrýchlejší v jedinom meranom kole. V samotných pretekoch sme potom dosť rýchli, ovládame i zastávky v boxoch, ale bez miesta v popredí štartovného roštu je ťažké myslieť na úspech."

Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.