Jan Charouz na počiatku i na konci

Charouz, Jan
Charouz, Jan, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 26. dubna 2007 18:14
Sdílej:

Anglická trať Brands Hatch bude najbližší víkend dejiskom posledných pretekov sezóny šampionátu A1GP a možno aj poslednými pretekmi pre tím Českej Republiky.

Preteky, ktoré sa v minulej sezóne odohrali na okruhu Brands Hatch sú tento rok naopak dejiskom posledných pretekov druhej sezóny A1GP. Zhodou okolností sa v oboch prípadoch zúčastní pretekov 19-ročný Jan Charouz.

Okruh Brands Hatch vznikol v roku 1926 a je opakom moderných tratí, akým je napríklad čínsky Shanghai, kde sa konalo predchádzajúce kolo. Horizonty, opačne klopené zákruty, prudké klesanie prechádzajúce do strmého výjazdu, úzka dráha, minimálne únikové zóny... To sú niektoré z nástrah trate s históriou Formule 1. Trať má dve varianty. Kratšia verzia "Indy" meria iba 1929 metrov a hlavná dráha "Grand Prix", ktorá bude aj počas víkendu A1GP k dispozícii, je dlhá 3703 metrov.

Očakáva sa vysoká účasť fanúšikov, pretože Veľká Británia tu zabojuje o titul vicemajstra. Česká reprezentácia je z 22 členného štartovného poľa na 12. mieste.

Jan Charouz: "Som zvedavý, ako mi to v Brands Hatch pôjde. Trať som si obľúbil už pri premiére v roku 2005 a minulý rok som bol na nej v šampionáte F3000 International Masters tretí a druhý. Na jednej strane som toho s A1 formulou v poslednej dobe moc nenajazdil, takže si budem musieť rýchlo zvyknúť. Ťažko odhadovať šance dopredu, ale v prvej desiatke by som snáď mohol skončiť"

Antonín Charouz - manažér tímu: "Z šampionátu A1GP mám stále zmiešané pocity. Mrzí ma to, ale nemôžem sa zbaviť dojmu, že v pretekoch hraje zákulisná politika. Navyše som sa rozhodol, že do doby, než vedenie šampionátu nevyrieši všetky vzťahy a záväzky vočičeskej reprezentácii, nebudeme jednať o budúcom ročníku. V Brands Hatch bude predovšetkým záležať na kvalifikácii. Bohužiaľ nikto z našich jazdcov nenašiel spôsob, ako byť najrýchlejší v jedinom meranom kole. V samotných pretekoch sme potom dosť rýchli, ovládame i zastávky v boxoch, ale bez miesta v popredí štartovného roštu je ťažké myslieť na úspech."

Zdroj: BPA sports marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?