Třetí závod sezóny se konal výjimečně na japonském oválu Twin Ring Motegi. Pojďme se prostřednictvím fotogalerie seznámit s tímto okruhem v zemi vycházejícího slunce.
Startovní ceremoniál amerických závodů se neliší ani v cizokrajných zemích. Zpěvu americké hymny předchází seřazení mechaniků, jezdců, šéfů do několika řad. Dále v některých případech následuje modlitba (velmi oblíbená v NASCAR) a samozřejmě nesmí chybět slavný povel ladies and gentlemen, start your engines.
Z pole-position startoval Helio Castroneves, ale prvenství se nakonec nedočkal. Po ztrátě několika pozic projel cílem na sedmém místě.
Japonští fanoušci jsou pověstní pro své nadšení k motoristickým sportům. Ani v Motegi nechyběli nejmenší obdivovatelé rychlých kol oděných v dresech svých oblíbenců.
Z vítězství se po dvou stech kolech radoval Tony Kanaan a postoupil na druhé místo celkového pořadí se ztrátou tří bodů na vedoucího Dana Wheldona.
foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.