S prvním závodem sedmnáctidílného šampionátu IndyCar série vám přinášíme fotogalerii z floridského oválu Homestead-Miami.
Noční závody jsou vždy vyhledávaným místem pro fotografy i diváky, jelikož vidět lesknoucí se monoposty v rychlosti přes 300 km/h bývá vždy nádherným zážitkem.
Přestože Danica Patrick závod nedokončila, zájem o její osobu neopadl. Taktéž těsné souboje kolo na kolo byly častým středem pozornosti.
Hromadné zastávky, buď při žluté nebo zelené fázi, znamenaly pro mechaniky maximální úsilí. Každá vteřina navíc znamenala v nejlepším případě propad o dvě tři místa.
Dan Wheldon neměl během celého víkendu konkurenci. Neexistuje jiný způsob demonstrace síly, než vítězství v trénincích, start z pole-position, nejrychlejší kolo a vítězství. Po tomto úspěchu následují jen mohutné oslavy.
foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.