Taupo - hlavné preteky: Nemecko si z Nového Zélandu opäť odnáša plný počet bodov upevňujúce vedenie v šampionáte. Česko odchádza bez bodov.
Okruh v blízkosti jazera Taupo má za sebou svoju premiéru v A1GP a napriek tomu, že neponúka priveľa možností na predbiehanie, dnešný deň priniesol takmer všetko, čo sa od dobrých pretekov očakáva. Nico Hülkenberg pre svoj tím Nemecka opäť odnáša najcennejší vavrín a ďalšie víkendové double.
Poradie sa za prvou zákrutou oproti štartovnej pozícii takmer nezmenilo a k zmenám poradia došlo najmä v zadných pozíciách. Po prvom kole sa tesne za nemeckým autom prehnali cez cielovú časomiéru autá Francúzska, Nového Zélandu, Holandska a Švajčiarska.
Tomáš Enge vedomý si toho, že zo svojej nelichotivej štartovnej pozícii nemá čo stratiť, jazdil doslova na hranici svojich možností a hneď v piatom kole dostal tvrdo na brzdy Brazílčana Raphaela Matosa. Obaja pritom museli využiť priestor mimo trate, ktorý sa stal osudným pre Brazílčana, keď si poškodil predné krídlo a musel predčasne navštíviť boxy.
V deviatom kole sa začala očakávaná séria zastávok v boxoch, ktorú otvoril vedúci pilot Nemecka spoločne s Holanďanom Bleekemolenom. Po vystriedaní takmer celého štartovného pola si v predných pozíciach polepšil o jedno miesto Švajčiar Sebastian Buemi, ktorý sa pri výjazde z boxov zaradil pred Holanďana.
Nasledujúci priebeh pretekov sa vyznačoval dvomi súbojmi. Ten menej významný pre celkové poradie, ale zaujímavý pre českých fanúšikov bol medzi českým a singapúrskym autom. Tomáš opäť po tvrdom súboji získal k dobru jednu pozíciu. Významnejší a divácky najviac sledovaný súboj sa odohrával v boji o druhé miesto medzi Francúzom Loic Duvalom a Novozélanďanom Jonny Reidom. Napriek niekoľkonásobnému nátlaku nedokázal mladého Francúza prekonať a za ovácie domáceho publika vystúpil na najnižšie pódiové umiestnenie.
Nico Hülkenberg takmer od začiatku jazdil na prvej pozícii neohrozene a s veľkou rezervou na svojich prenásledovateľov siahol na ďalšie víťazstvo seriálu šampionátu národov.
Český tím odchádza z Nového Zélandu so zveseným nosom. Enge počas hlavných pretekov nejazdil úplne bez problémov a napriek maximálnej snahe a šťastiu z dôvodu výpadku niektorých jazdcov došiel do cieľa na 12. nebodovanom mieste.
Najbližšie podujatie 4.februára bude opäť pre európskeho diváka nevýhodou, pretože štartovné pole sa sťahuje do neďalekej Austrálie na okruh Eastern Creek, kde bude minuloročné double obhajovať tím Francúzska...
Taupo - výsledky hlavných pretekov: A1 Tím Jazdec 1 Nemecko Nico Hülkenberg 1h03:38.100 2 Francúzsko Loic Duval + 19.511 3 Nový Zéland Jonny Reid + 19.927 4 Švajčiarsko Sebastien Buemi + 20.856 5 Holandsko Jeroen Bleekemolen + 21.351 6 Kanada James Hinchcliffe + 21.808 7 India Narain Karthikeyan + 30.759 8 Taliansko Enrico Toccacelo + 31.474 9 Čína Ho-Pin Tung + 45.737 10 USA Ryan Hunter Reay + 48.541 11 Malajzia Alex Yoong + 49.235 12 Česká Republika Tomáš Enge + 1:06.105 13 Austrália Karl Reindler + 1:12.628 14 Brazília Raphael Matos + 1 kolo 15 Singapúr Christian Murchison + 1 kolo 16 Južná Afrika Alan van der Merwe + 1 kolo 17 Libanon Alex Khateeb + 2 kolá 18 Pakistan Nur Ali + 4 kolá 19 Írsko Richard Lyons + 5 kol 20 Mexiko Salvador Duran + 8 kol 21 Veľká Británia Robbie Kerr + 10 kol 22 Indonézia Ananda Mikola + 42 kol
Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.