Taupo - hlavné preteky: Nemecko si z Nového Zélandu opäť odnáša plný počet bodov upevňujúce vedenie v šampionáte. Česko odchádza bez bodov.
Okruh v blízkosti jazera Taupo má za sebou svoju premiéru v A1GP a napriek tomu, že neponúka priveľa možností na predbiehanie, dnešný deň priniesol takmer všetko, čo sa od dobrých pretekov očakáva. Nico Hülkenberg pre svoj tím Nemecka opäť odnáša najcennejší vavrín a ďalšie víkendové double.
Poradie sa za prvou zákrutou oproti štartovnej pozícii takmer nezmenilo a k zmenám poradia došlo najmä v zadných pozíciách. Po prvom kole sa tesne za nemeckým autom prehnali cez cielovú časomiéru autá Francúzska, Nového Zélandu, Holandska a Švajčiarska.
Tomáš Enge vedomý si toho, že zo svojej nelichotivej štartovnej pozícii nemá čo stratiť, jazdil doslova na hranici svojich možností a hneď v piatom kole dostal tvrdo na brzdy Brazílčana Raphaela Matosa. Obaja pritom museli využiť priestor mimo trate, ktorý sa stal osudným pre Brazílčana, keď si poškodil predné krídlo a musel predčasne navštíviť boxy.
V deviatom kole sa začala očakávaná séria zastávok v boxoch, ktorú otvoril vedúci pilot Nemecka spoločne s Holanďanom Bleekemolenom. Po vystriedaní takmer celého štartovného pola si v predných pozíciach polepšil o jedno miesto Švajčiar Sebastian Buemi, ktorý sa pri výjazde z boxov zaradil pred Holanďana.
Nasledujúci priebeh pretekov sa vyznačoval dvomi súbojmi. Ten menej významný pre celkové poradie, ale zaujímavý pre českých fanúšikov bol medzi českým a singapúrskym autom. Tomáš opäť po tvrdom súboji získal k dobru jednu pozíciu. Významnejší a divácky najviac sledovaný súboj sa odohrával v boji o druhé miesto medzi Francúzom Loic Duvalom a Novozélanďanom Jonny Reidom. Napriek niekoľkonásobnému nátlaku nedokázal mladého Francúza prekonať a za ovácie domáceho publika vystúpil na najnižšie pódiové umiestnenie.
Nico Hülkenberg takmer od začiatku jazdil na prvej pozícii neohrozene a s veľkou rezervou na svojich prenásledovateľov siahol na ďalšie víťazstvo seriálu šampionátu národov.
Český tím odchádza z Nového Zélandu so zveseným nosom. Enge počas hlavných pretekov nejazdil úplne bez problémov a napriek maximálnej snahe a šťastiu z dôvodu výpadku niektorých jazdcov došiel do cieľa na 12. nebodovanom mieste.
Najbližšie podujatie 4.februára bude opäť pre európskeho diváka nevýhodou, pretože štartovné pole sa sťahuje do neďalekej Austrálie na okruh Eastern Creek, kde bude minuloročné double obhajovať tím Francúzska...
Taupo - výsledky hlavných pretekov: A1 Tím Jazdec 1 Nemecko Nico Hülkenberg 1h03:38.100 2 Francúzsko Loic Duval + 19.511 3 Nový Zéland Jonny Reid + 19.927 4 Švajčiarsko Sebastien Buemi + 20.856 5 Holandsko Jeroen Bleekemolen + 21.351 6 Kanada James Hinchcliffe + 21.808 7 India Narain Karthikeyan + 30.759 8 Taliansko Enrico Toccacelo + 31.474 9 Čína Ho-Pin Tung + 45.737 10 USA Ryan Hunter Reay + 48.541 11 Malajzia Alex Yoong + 49.235 12 Česká Republika Tomáš Enge + 1:06.105 13 Austrália Karl Reindler + 1:12.628 14 Brazília Raphael Matos + 1 kolo 15 Singapúr Christian Murchison + 1 kolo 16 Južná Afrika Alan van der Merwe + 1 kolo 17 Libanon Alex Khateeb + 2 kolá 18 Pakistan Nur Ali + 4 kolá 19 Írsko Richard Lyons + 5 kol 20 Mexiko Salvador Duran + 8 kol 21 Veľká Británia Robbie Kerr + 10 kol 22 Indonézia Ananda Mikola + 42 kol
Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.