IndyCar série byla po devět let výhradně oválnou záležitostí. Nicméně vlivem času přišel zakladatel série Tony George na kouzlo klasických okruhů a od roku 2005 otevřel dveře do IRL i jim.
V roce 2005 zavítalo IRL poprvé v historii na klasické okruhy. Dějištěm byly slavné areály Infineon Raceway a Watkins Glen. K nim se přidal i městský okruh St. Petersburg.
Následujícího roku se nic nezměnilo. Avšak náročné okruhy si našly oblibu u mnoha jezdců a diváků. Proto není žádným překvapením, že Tony George kalendář na sezónu 2007 trochu zpestřil. Letošní sezóna připravila pro piloty celkem pět klasických okruhů.
„S přidáním dalších klasických a městských tratí a oválu Iowa ukazuje seriál rozmanitost,“ řekl trojnásobný šampión Sam Hornish. „Z Detroitu jsem nadšený, je to městská trať a více si jí užíváte, protože neposkytuje příliš místa pro chybu.“
Šampión z roku 2004 Tony Kanaan souhlasí, podle jeho slov je rozmanitost kalendáře zlepšením. „Přišel jsem z klasických okruhů. Vstup dalších dvou okruhů a krátkého oválu je hodně dobré.“
Foto: IRL
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?