Šampionát po dlhšej vianočnej prestávke opäť pokračuje v svojom tempe a vďaka účasti na novej trati sa o slovo prihlásilo viacero významných pilotov.
Jazdecké zloženie sa oproti posledným pretekom konaným v Indonézii výrazne zmenilo a svoju účasť počas víkendu prisľúbilo viacero známych tvári motoršportu. Z rodiny pilotov jazdiacich vo Formuli 1 pribodol k Engemu a Yoongovi ešte Narain Karhikeyan, ktorý hneď v prvých tréningoch dokazuje, že je nutné s nim počítať v boji o pódium.
Novinkou je už nedávno zmienený Ryan Hunter-Reay jazdiaci za USA, známy najmä zo zámorského seriálu Indy Car. Francúzsko sa zas musí vysporiadať bez účasti stálice tímu Nicolasa Lapierra, ktrorého plne nahradil Lous Duval trénujúci už v Indonézii.
Jazdecké zloženie v Novom Zélande:
Austrália: Karl Reindler*, Barton Mawer Brazília: Raphael Matos*, Tuka Rocha Kanada: James Hinchcliffe* Čína: Ho-Pin Tung* Česká Republika: Tomas Enge Francúzsko: Loic Duval* Nemecko: Nico Hulkenberg, Christian Vietoris* Veľká Británia: Robbie Kerr India: Narain Karthikeyan* Indonézia: Ananda Mikola Írsko: Richard Lyons*, John O’Hara Taliansko: Enrico Toccacelo, Michele Rugolo* Libanon: Alex Khateeb*, Khalil Beschir Malajzia: Alex Yoong, Fairuz Fauzy* Mexiko: Salvador Duran, Sergio Perez* Holandsko: Jeroen Bleekemolen, Renger van der Zande* Nový Zéland: Jonny Reid, Wade Cunningham* Pakistan: Nur Ali* Singapúr: Christian Murchison* Južná Afrika: Alan van der Merwe*, Gavin Cronje Švajčiarsko: Sebastien Buemi, Marcel Fassler* USA: Ryan Hunter-Reay*
* - piloti zúčastňujúci sa tréningu nováčikov
Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.