V čase, kdy se většina pilotů americké série oddává dlouhodobému volnu je příjem novinek pro fanoušky velmi chabý. Pojďme se tedy podívat na pár čísel, které souvisí s touto sérií.
6+5+4+2 Rozmanitost kalendáře 2007 přináší divákům šest oválu s označením superspeedway (1,5 míle), pět klasických okruhů, čtyři krátké ovály (méně než 1,5 míle) a dvakrát zavítá IndyCar na superspeedway (2 a více mil)
17 Počet konaných závodů na oválu Texas Motor Speedway v průběhu deseti let, což je nejvíce v sérii. Castroneves v roce 2006 v Texasu podruhé vyhrál. V roce 2007 bude závod prodloužen o 50 kilometrů.
100 V kalendáři pro nadcházející sezónu se objeví všechny závody konané v roce 2006, tedy 100% úspěšnost.
3 Tři nové okruhy přibyly. Klasický okruh v Mid-Ohiu, městská trať v Detroitu a Iowa Speedway.
6 Číslo šest udává různý počet jezdců, kteří získali pole-position a vyhráli podnik v Kansasu. Stejnou různorodostí se může pochlubit i Nashville. V Michiganu triumfovalo pět různých pilotů v průběhu pěti let.
2 Vítězství za sebou, které si odnesl Scott Dixon z okruhu Watkins Glen v letech 2005 a 2006. Naopak Castroneves zde startoval dvakrát po sobě z pole-position. Jezdci týmu Andretti Green Racing Tony Kanaan a Marco Andretti vyhráli ve stejných letech na okruhu Infineon Raceway.
7 Závody konané na oválu Kentucky Speedway. Úřadující šampión Sam Hornish zde triumfoval jen dvakrát.
11 Tolikrát se konal slavný podnik Indianapolis 500 v sérii IndyCar. Castroneves je dosud jediným mužem, který zde dokázal 2x po sobě vyhrál (2001 a 2002). Z pole-position zde startovalo jedenáct různých jezdců.
1 a 1 Castroneves startoval z pole-position a týmový kolega Hornish vyhrál, úspěšný den sezóny 2006 v Richmondu pro stáj Rogera Penskeho. Stejný výsledek, avšak v obráceném pořadí se podařil i v roce 2005.
Foto: IRL
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?