Španielský okruh je od včera svedkom záverečných testov pre tímy sprievodného seriálu kráľovskej triedy.
Tohtoročná sezóna už má za sebou posledné odviatie šachovnicovej vlajky, ale všetky tímy štartujúce budúci rok využili šancu na posledné testy pred vianocami. Príprava prebieha vrámci testovacích dní v rannom a poobednom intervale.
V tom piatkovom rannom, kedy na trať vybehlo celkovo 26 pilotov si najlepšie počínal tím iSport obsadením prvého a tretieho miesta výsledkovej listiny. Najlepším časom sa mohol pochváliť Timo Glock, ktorého nasledoval tohtoročný účastník zámorského seriálu Champ Car Antonio Pizzonia testujúci pre tím FMS International.
Piatkové poobedie už nebolo pre nemeckého účastníka testov vo Valencii tak úspešné, keďže sa prepadol až na 12. miesto. Miesta na čele obsadili Luca Filippi, Nicolas Lapierre a Bojga Garcia.
Valencia 1.deň testov - 1.12.2006:
Ranný test:Jazdec Tím Čas Počet kôl1. Timo Glock iSport International 1:18.541 272. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS International 1:18.793 223. Andreas Zuber iSport International 1:18.825 304. Nicolas Lapierre Dams 1:18.841 345. Javier Villa Racing Engineering 1:18.936 256. Giorgio Pantano Campos Racing 1:18.949 277. Jose Maria Lopez BCN Competicion 1:19.035 188. Xandi Negrao Piquet Sports 1:19.052 349. Michael Ammermuller ART Grand Prix 1:19.096 1910. Mike Conway Super Nova International 1:19.215 2211. Kazuki Nakajima Dams 1:19.242 3712. Alvaro Parente Super Nova International 1:19.253 2613. Kohei Hirate Trident Racing 1:19.258 3214. Borja Garcia Durango 1:19.293 1815. Alberto Valerio Durango 1:19.295 2916. Andy Soucek DPR 1:19.368 2417. Roldan Rodriguez Piquet Sports 1:19.400 3218. Sergio Jiminez BCN Competicion 1:19.529 2919. Adrian Zaugg Arden International 1:19.555 2220. Bruno Senna Arden International 1:19.598 3221. Ben Hanley Racing Engineering 1:19.690 3022. Pastor Maldonado Trident Racing 1:19.905 3823. Ernesto Viso DPR 1:19.916 1624. Ricardo Risatti Campos Racing 1:20.044 2525. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS International 1:20.220 3026. Lucas di Grassi ART Grand Prix 5:48.695 2
Poobedný test:Jazdec Tím Čas Počet kôl1. Luca Filippi Arden International 1:18.680 342. Nicolas Lapierre Dams 1:18.689 243. Borja Garcia Durango 1:18.705 304. Andreas Zuber iSport International 1:18.743 405. Jose Maria Lopez BCN Competicion 1:18.899 296. Giorgio Pantano Campos Racing 1:18.956 327. Michael Ammermuller ART Grand Prix 1:19.007 378. Lucas di Grassi ART Grand Prix 1:19.011 279. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS International 1:19.055 2210. Xandi Negrao Piquet Sports 1:19.093 3011. Andy Soucek DPR 1:19.229 2712. Timo Glock iSport International 1:19.255 2313. Kazuki Nakajima Dams 1:19.315 2914. Ben Hanley Racing Engineering 1:19.371 4015. Javier Villa Racing Engineering 1:19.417 3316. Roldan Rodriguez Piquet Sports 1:19.428 2717. Sergio Jiminez BCN Competicion 1:19.469 4118. Nico Hulkenberg Super Nova International 1:19.495 4519. Kohei Hirate Trident Racing 1:19.518 4120. Ricardo Risatti Campos Racing 1:19.693 3121. Mike Conway Super Nova International 1:19.925 3422. Ernesto Viso DPR 1:19.981 2523. Alberto Valerio Durango 1:20.113 1724. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS International 1:20.232 2625. Bruno Senna Arden International 1:20.539 2326. Pastor Maldonado Trident Racing 1:21.450 1427. Adrian Zaugg Arden International 1:21.572 2
Foto: www.gp2series.com
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.