Španielský okruh je od včera svedkom záverečných testov pre tímy sprievodného seriálu kráľovskej triedy.
Tohtoročná sezóna už má za sebou posledné odviatie šachovnicovej vlajky, ale všetky tímy štartujúce budúci rok využili šancu na posledné testy pred vianocami. Príprava prebieha vrámci testovacích dní v rannom a poobednom intervale.
V tom piatkovom rannom, kedy na trať vybehlo celkovo 26 pilotov si najlepšie počínal tím iSport obsadením prvého a tretieho miesta výsledkovej listiny. Najlepším časom sa mohol pochváliť Timo Glock, ktorého nasledoval tohtoročný účastník zámorského seriálu Champ Car Antonio Pizzonia testujúci pre tím FMS International.
Piatkové poobedie už nebolo pre nemeckého účastníka testov vo Valencii tak úspešné, keďže sa prepadol až na 12. miesto. Miesta na čele obsadili Luca Filippi, Nicolas Lapierre a Bojga Garcia.
Valencia 1.deň testov - 1.12.2006:
Ranný test:Jazdec Tím Čas Počet kôl1. Timo Glock iSport International 1:18.541 272. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS International 1:18.793 223. Andreas Zuber iSport International 1:18.825 304. Nicolas Lapierre Dams 1:18.841 345. Javier Villa Racing Engineering 1:18.936 256. Giorgio Pantano Campos Racing 1:18.949 277. Jose Maria Lopez BCN Competicion 1:19.035 188. Xandi Negrao Piquet Sports 1:19.052 349. Michael Ammermuller ART Grand Prix 1:19.096 1910. Mike Conway Super Nova International 1:19.215 2211. Kazuki Nakajima Dams 1:19.242 3712. Alvaro Parente Super Nova International 1:19.253 2613. Kohei Hirate Trident Racing 1:19.258 3214. Borja Garcia Durango 1:19.293 1815. Alberto Valerio Durango 1:19.295 2916. Andy Soucek DPR 1:19.368 2417. Roldan Rodriguez Piquet Sports 1:19.400 3218. Sergio Jiminez BCN Competicion 1:19.529 2919. Adrian Zaugg Arden International 1:19.555 2220. Bruno Senna Arden International 1:19.598 3221. Ben Hanley Racing Engineering 1:19.690 3022. Pastor Maldonado Trident Racing 1:19.905 3823. Ernesto Viso DPR 1:19.916 1624. Ricardo Risatti Campos Racing 1:20.044 2525. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS International 1:20.220 3026. Lucas di Grassi ART Grand Prix 5:48.695 2
Poobedný test:Jazdec Tím Čas Počet kôl1. Luca Filippi Arden International 1:18.680 342. Nicolas Lapierre Dams 1:18.689 243. Borja Garcia Durango 1:18.705 304. Andreas Zuber iSport International 1:18.743 405. Jose Maria Lopez BCN Competicion 1:18.899 296. Giorgio Pantano Campos Racing 1:18.956 327. Michael Ammermuller ART Grand Prix 1:19.007 378. Lucas di Grassi ART Grand Prix 1:19.011 279. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS International 1:19.055 2210. Xandi Negrao Piquet Sports 1:19.093 3011. Andy Soucek DPR 1:19.229 2712. Timo Glock iSport International 1:19.255 2313. Kazuki Nakajima Dams 1:19.315 2914. Ben Hanley Racing Engineering 1:19.371 4015. Javier Villa Racing Engineering 1:19.417 3316. Roldan Rodriguez Piquet Sports 1:19.428 2717. Sergio Jiminez BCN Competicion 1:19.469 4118. Nico Hulkenberg Super Nova International 1:19.495 4519. Kohei Hirate Trident Racing 1:19.518 4120. Ricardo Risatti Campos Racing 1:19.693 3121. Mike Conway Super Nova International 1:19.925 3422. Ernesto Viso DPR 1:19.981 2523. Alberto Valerio Durango 1:20.113 1724. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS International 1:20.232 2625. Bruno Senna Arden International 1:20.539 2326. Pastor Maldonado Trident Racing 1:21.450 1427. Adrian Zaugg Arden International 1:21.572 2
Foto: www.gp2series.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?