Brno - kvalifikácia: Honba za nejlepšími časmi sa niesla v atmosfére duelu medzi Nemeckom a Novým Zélandom. Česko štartuje zo štvrtej rady.
Sobotný boj o pole position na brnenskej trati skončil víťazne pre Johnyho Reida z tímu Nový Źéland, ktorý dokázal zaznamenať najlepší čas v troch zo štyroch častí kvalifikácie, čo ho neohrozene zaradilo s odstupom takmer pol sekundy pred Nemca Nico Hülkenberga.
Do druhej rady sa postaví Malajzia pilotovaná Alexom Yoongom a Čína, za ktorú bude hájiť národné farby Congfu Cheng. Tomáš Enge dokázal zajazdiť najlepší čas v poslednej časti, kde dosiahol siedmy najlepší čas, ale po celkovom súčte sa zaradil na ôsme miesto. Následná penalizácia Veľkej británie napokon pomohla Tomášovi posunúť sa o jedno miesto dopredu.
Brno - výsledky kvalifikácie:
1. časť kvalifikácie2. časť kvalifikácie3. časť kvalifikácie4. časť kvalifikáciePostavenie na štarte
Foto: A1 Grand Prix Media
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?